07. 11 2017 17:00 | Tlačová správa

Skupina Markíza bola aj v uplynulom októbri jednoznačným trhovým lídrom celodenne aj v prime-time!

V medzimesačnom porovnaní si skupina Markíza v októbri polepšila o 0,5 percentného bodu, kým konkurencia stagnovala.

skupina Markíza
skupina Markíza Foto: TV Markíza

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto aj v uplynulom októbri 2017 udržala stabilnú pozíciu silného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla aj v druhom mesiaci excelentne rozbehnutej televíznej sezóny výborný priemerný celodenný trhový podiel 28,5 % a medzimesačne si tak polepšila o 0,5 percentného bodu. Konkurenčnú skupinu Joj (22,7 %) výrazne predstihla s rozdielom 5,8 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 29 z 31 októbrových dní.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v októbri 2017 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,3 %. Konkurenčná TV Joj (16,1 %) vykázala v rovnakom období o 5,2 percentných bodov slabší výsledok.

Októbrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne najdôležitejšom prime-time 19.00-23.00, keď zaznamenala priemerný trhový podiel 29,5 %. Jednotkou na trhu bola vo veľkej väčšine dní uplynulého mesiaca - 23 z 31.

Z porovnania októbrovej výkonnosti oboch televíznych skupín aj so započítaním ostatných zastupovaných staníc (Nova International v prípade skupiny Markíza, Prima Plus a tematické stanice AMC Networks International v prípade skupiny Joj) vychádza taktiež víťazne skupina Markíza, a to celodenne (29,1 %) aj v prime-time 19.00-23.00 (30,2 %) v rámci cieľovej skupiny 12-54.

K skvelým výsledkom skupiny Markíza vo veľkej miere prispieva aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny. V októbri 2017 dosiahli výborný priemerný rating 8,2 % a trhový podiel 26,1 % v cieľovej skupine 12-54, pričom až v 26 z 31 októbrových dní porazili konkurenčné hlavné spravodajstvá. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa na Markíze uprednostnilo v priemere 517-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Z pôvodnej tvorby sa v októbri najlepšie darilo šiestej sérii najobľúbenejšieho seriálu súčasnosti – Horná Dolná. Päť premiérových epizód fenomenálneho komediálneho seriálu zaznamenalo uplynulý mesiac v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 9,8 % a trhový podiel 26,8 %. Epizóda odvysielaná v pondelok, 2. októbra 2017, sa v tejto strategickej cieľovej skupine stala s ratingom 10,2 % a trhovým podielom 29,2 % najsledovanejším nespravodajským programom Markízy za celý uplynulý mesiac.

Divákov aj v októbri doslova pripútala k obrazovkám slovenská verzia svetoznámej reality šou o chudnutí Extrémne premeny Slovensko – Druhá šanca na život. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný rating 8,5 % a trhový podiel 24,9 %.

Ďalších päť priamych prenosov veľkolepej tanečnej šou Let’s Dance dosiahlo v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 7,4 % a trhový podiel 24,2 %. Najviac divákov k obrazovkám minulý mesiac prilákala šiesta epizóda, ktorú si v nedeľu, 8. septembra 2017, nenechalo ujsť 550-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ išlo o najsledovanejší nespravodajský program na obrazovkách Markízy za celý október.

Na obrazovkách televízie Doma sa v októbri najlepšie darilo obľúbenému tureckému seriálu Nekonečná láska. Najväčší divácky úspech v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala prvá večerná epizóda odvysielaná v stredu, 4. októbra 2017, s ratingom 2,5 % a trhovým podielom 7,0 %. Televízia Dajto uplynulý mesiac najviac zabodovala v utorok, 10. októbra 2017, prvým polčasom futbalového zápasu Slovensko 21 - Španielsko 21, ktorý v cieľovej skupine 12-54 zaznamenal rating 2,3 % a trhový podiel 6,7 %.


Dáta sú analyzované v meraní LIVE + VOSDAL (Viewing On Same Day As Life) – analýza živého vysielania spojená s oneskorenou sledovanosťou prehranou v ten istý deň ako živé vysielanie. Dáta sú od 1. 1. 2017 analyzované s pridaním Hostí.


PR oddelenie skupiny Markíza


Komentáre ( 0)

 
Už ste čítali?