Skupina Markíza bola vo februári 2018 jednoznačnou jednotkou na trhu celodenne aj v prime-time!

01. 03 2018 14:55 | Tlačová správa
skupina Markíza
skupina Markíza Foto: TV Markíza

Hlavná spravodajská relácia Televízne noviny bola uplynulý mesiac trhovým lídrom v oboch hlavných cieľových skupinách.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom februári 2018 udržala stabilnú pozíciu jednoznačného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla výborný priemerný celodenný trhový podiel 28,4 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,4 %) tak predstihla s rozdielom až 8,0 percentných bodov. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza počas 27 z 28 februárových dní.

Február 2018 - celý deň
Foto: TV Markíza
 

Február 2018 - celý deň
Foto: TV Markíza
 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola vo februári 2018 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,2 %. Konkurenčná TV Joj (14,1 %) vykázala v rovnakom období až o 7,1 percentného bodu slabší výsledok.

Február 2018 - celý deň
Foto: TV Markíza
 

Februárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19.00-23.00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 30,5 % a konkurenčnú skupinu Joj (25,9 %) tak predstihla o 4,6 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola v drvivej väčšine dní uplynulého mesiaca - 25 z 28.

Február 2018 - prime-time
Foto: TV Markíza
 

Február 2018 - prime-time
Foto: TV Markíza
 

Samotná TV Markíza dosiahla vo februári 2018 v prime-time 19.00-23.00 priemerný trhový podiel 22,4 % a s rozdielom 4,1 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (18,3 %).

Február 2018 - prime-time
Foto: TV Markíza
 

Skupina Markíza bola vo februári 2018 silnou jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 25,6 % a odstupom 4,8 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,8 %). Trhovým lídrom bola v 23 z 28 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19.00-23.00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 27,6 %.

Susedia a Oteckovia naďalej na čele diváckeho záujmu
Suverénne najsledovanejším nešportovým programom na slovenskom televíznom trhu bol vo februári 2018 legendárny komediálny seriál Susedia. Ďalšie štyri premiérové epizódy dosiahli v strategickej cieľovej skupine 12-54 vynikajúci priemerný rating 12,8 % a trhový podiel 33,2 %. Skvelú zábavu s mimoriadne obľúbenými seriálovými postavami si vychutnávalo v priemere celkovo 625-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Podvečernému vysielaniu aj v uplynulom mesiaci jednoznačne kraľoval denný rodinný seriál Oteckovia s excelentným priemerným ratingom 10,5 % a trhovým podielom 35,0 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Nateraz rekordný podiel na trhu 38,0 % zaznamenali Oteckovia v utorok 20. februára 2018. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 520-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Televízne noviny trhovým lídrom v oboch hlavných cieľových skupinách
Výborné výsledky sledovanosti zaznamenala vo februári 2018 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 10,1 % a trhový podiel 29,3 %. Trhovým lídrom však bola aj medzi divákmi vo veku nad 12 rokov s priemerným ratingom 12,5 % a trhovým podielom 27,6 %.

Február 2018 - hlavné večerné spravodajstvo
Foto: TV Markíza
 

Február 2018 - hlavné večerné spravodajstvo
Foto: TV Markíza
 

Súhrn najdôležitejších udalostí dňa na Markíze uprednostnilo v priemere 586-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si 27. februára 2018 pozrelo 664-tisíc divákov.

Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v každý jeden z 28 februárových dní. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patrilo hlavnému spravodajstvu Markízy víťazstvo v 22 z 28 dní.

Najlepšia rodinná zábava si podmanila divákov
Druhým najsledovanejším nešportovým programom uplynulého mesiaca sa hneď po Susedoch stala nová zábavná šou 2 na 1. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla bláznivá relácia s moderátormi Adelou Vinczeovou a Danom Danglom vysoko nadpriemerný rating 11,9 % a trhový podiel 30,5 %.

Výbornú zábavu s exkluzívnym hlavným hosťom, svetoznámou tenistkou Dominikou Cibulkovou, množstvom originálnych rubrík a ďalších obľúbených účinkujúcich ako Zuzana Kubovčíková Šebová, Michal Kubovčík, či Juraj „Šoko“ Tabaček, si nenechalo ujsť celkovo 603-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Celosvetovo najúspešnejšia spevácka súťaž SuperStar sa v nedeľu, 25. februára 2018, vrátila na obrazovky televízie Markíza ako najsledovanejší nespravodajský program dňa v strategickej cieľovej skupine 12-54.

V tejto obchodne relevantnej cieľovej skupine dosiahol úvodný zostrih z castingov rating 9,3 % a trhový podiel 23,5 %, pričom v čase vysielania porazil konkurenčnú šou o plnení snov. Štart súboja o prestížny titul, splnenie sna a rozprávkovú výhru v hodnote 75 000 eur si vychutnalo 432-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Moderátorka Janka Hospodárová a jej tím šikovných pomocníkov aj vo februári 2018 každý utorok večer pomáhali v šou Šťastný domov vylepšiť príbytky ľuďom, ktorí sa dostali do ťažkej životnej situácie. V priemere relácia dosahovala rating 9,0 % a trhový podiel 24,4 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Najsledovanejšiu časť si v utorok, 27. februára 2018, nenechalo ujsť 467-tisíc divákov (CS 12+).


Dáta sú analyzované v meraní LIVE + VOSDAL (Viewing On Same Day As Life) – analýza živého vysielania spojená s oneskorenou sledovanosťou prehranou v ten istý deň ako živé vysielanie. Dáta sú od 1. 1. 2017 analyzované s pridaním Hostí. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA


PR oddelenie skupiny Markíza

Komentáre ( 0)