01. 06 2018 16:00 | Tlačová správa

Skupina Markíza bola aj v hokejovom máji 2018 silným trhovým lídrom!

Divácky najúspešnejším nešportovým programom na slovenskom televíznom trhu sa uplynulý mesiac stal kultový komediálny seriál Susedia.

skupina Markíza
skupina Markíza Foto: TV Markíza

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom máji 2018 aj napriek silnej konkurencii hokejových majstrovstiev sveta udržala stabilnú pozíciu jednoznačného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla výborný priemerný celodenný trhový podiel 27,5 % a konkurenčnú skupinu Joj (19,5 %) tak predstihla s rozdielom až 8,0 percentných bodov. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 24 z 31 májových dní.

Máj 2018 - celý deň
Foto: TV Markíza
 

Máj 2018 - celý deň
Foto: TV Markíza
 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v máji 2018 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 20,6 %. Konkurenčná TV Joj (13,1 %) vykázala v rovnakom období až o 7,5 percentného bodu slabší výsledok.
Máj 2018 - celý deň
Foto: TV Markíza
 

Májové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19.00-23.00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 27,7 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,8 %) tak predstihla o 3,9 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola v 23 dňoch uplynulého mesiaca.
Máj 2018 - prime-time
Foto: TV Markíza
 

Máj 2018 - prime-time
Foto: TV Markíza
 

Samotná TV Markíza dosiahla v máji 2018 v prime-time 19.00-23.00 priemerný trhový podiel 20,3 % a s rozdielom 4,0 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,3 %).
Máj 2018 - prime-time
Foto: TV Markíza
 

Skupina Markíza bola v máji 2018 silnou jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 25,1 % a odstupom 4,4 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,7 %). Trhovým lídrom bola v 25 z 31 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19.00-23.00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 25,6 %.

Susedia najsledovanejším nešportovým programom, pracovné podvečery suverénne patria Oteckom

Najsledovanejším nešportovým programom na slovenskom televíznom trhu bol v máji 2018 legendárny komediálny seriál Susedia. Konkrétne išlo o epizódu odvysielanú v pondelok, 28. mája 2018, ktorá v strategickej cieľovej skupine 12-54 dosiahla vysoko nadpriemerný rating 10,4 % a trhový podiel 31,6 %. Štyri premiérové májové epizódy dosiahli v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 9,4 % a trhový podiel 28,0 %. Skvelú zábavu s mimoriadne obľúbenými seriálovými postavami si vychutnávalo v priemere 467-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Podvečernému vysielaniu aj v uplynulom mesiaci jednoznačne kraľoval denný rodinný seriál Oteckovia so skvelým priemerným ratingom 7,6 % a trhovým podielom 38,3 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Najvyšší májový podiel na trhu 43,8 % zaznamenali Oteckovia v stredu, 23. mája 2018. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 393-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Televízne noviny silnou jednotkou na trhu v strategickej cieľovej skupine 12-54

Výborné výsledky sledovanosti zaznamenala v máji 2018 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla výborný priemerný rating 6,8 % a trhový podiel 28,0 %.

Máj 2018 - hlavné večerné spravodajstvo
Foto: TV Markíza
 

Máj 2018 - hlavné večerné spravodajstvo
Foto: TV Markíza
 

Súhrn najdôležitejších udalostí dňa na Markíze uprednostnilo v priemere 408-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si v utorok, 8. mája 2018, pozrelo 505-tisíc divákov.

Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v 29 májových dňoch.

V rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ sa v máji na obrazovkách TV Markíza najlepšie darilo relácii Počasie, konkrétne išlo vydanie zo štvrtka, 17. mája 2018, ktoré si pozrelo 580-tisíc divákov.

Kráľovská svadba si podmanila divákov, zabodovala aj obľúbená pôvodná tvorba

Britská udalosť roka - kráľovská svadba princa Harryho s americkou herečkou Meghan Markle - očarila v sobotu, 19. mája 2018, aj divákov televízie Markíza. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ sa stala dokonca najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc s excelentným ratingom 9,1 % a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 48,2 %. Exkluzívny priamy prenos so začiatkom o 12:00 si vychutnalo celkovo 423-tisíc divákov.

Kráľovská svadba výrazne zabodovala aj v strategickej cieľovej skupine 12-54, v rámci ktorej išlo o najsledovanejší nešportový program dňa na celom slovenskom trhu. Dosiahla výborný rating 6,5 % a taktiež vysoko nadpriemerný trhový podiel 45,6 %.

Mimoriadne obľúbený komediálny seriál Horná Dolná pokračoval aj uplynulý mesiac v stabilne nadpriemerných výkonoch. Záverečné tri premiérové epizódy novej série dosiahli v priemere rating 8,4 % a trhový podiel 24,2 %. Príbehy plné humoru v hviezdnom hereckom podaní si vychutnávalo priemerne 367-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Darilo sa tiež ďalším štyrom epizódam komediálneho seriálu Kuchyňa, ktorý v cieľovej skupine 12-54 zaznamenal v pondelkové večery priemerný rating 7,3 % a trhový podiel 22,2 %. Hviezdne obsadený seriál z gastronomického prostredia lákal k obrazovkám priemerne 317-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Stredajšie večery patrili aj v máji dlhodobo obľúbenej hudobno-zábavnej relácii Chart Show, v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala pätica epizód priemerný rating 7,1 % a trhový podiel 22,9 %. Večery plné príjemnej hudobnej nostalgie a skvelej zábavy si vychutnávalo v priemere 343-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma sa v máji 2018 najlepšie darilo čoraz obľúbenejšiemu tureckému seriálu Nikdy ťa neopustím. Druhá epizóda z pravidelnej večernej dvojporcie, ktorá bola odvysielaná v stredu, 23. mája 2018, zaznamenala v oboch hlavných cieľových skupinách rekordnú sledovanosť. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla rating 2,1 % a trhový podiel 7,3 %, pričom si ju nenechalo ujsť 185-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Z atraktívnej filmovej ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov z cieľovej skupiny 12-54 zvolilo komiksový kinohit Muž z ocele, ktorý v piatok, 4. mája 2018, dosiahol nadpriemerný rating 2,2 % a trhový podiel 7,5 %.


Dáta sú analyzované v meraní LIVE + VOSDAL (Viewing On Same Day As Life) – analýza živého vysielania spojená s oneskorenou sledovanosťou prehranou v ten istý deň ako živé vysielanie. Dáta sú od 1. 1. 2017 analyzované s pridaním Hostí. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA


PR oddelenie skupiny Markíza


Komentáre ( 0)

 
Už ste čítali?