16. 12 2016 08:50 | PR článok

Faktory, ktoré ovplyvňujú správanie predávajúcich k zákazníkom

Dôležité je uvedomiť si, že zisk firmy, v ktorej pracujete, nezávisí len od produktov, ktoré predávate, ale aj od...

Faktory, ktoré ovplyvňujú správanie predávajúcich k zákazníkom
Faktory, ktoré ovplyvňujú správanie predávajúcich k zákazníkom Foto: Seocentrum

Určite ste to aj vy aspoň raz zažili, keď ste prišli do akéhokoľvek obchodu a namiesto usmievavého predajcu po vás zazeral zdutý predajca. Ak sa s tým stretávate pravidelne nezávislé od toho, či ste v supermarkete alebo v obchode s oblečením, začína z toho byť problém. Nie ani tak váš. Vy predsa nemôžete za to, ako sa predávajúci správajú. Problém však je v tom, že ak tieto riadky čítate a pracujete s ľuďmi buď ako obchodní zástupcovia, alebo ste pokladník a predajca, mali by ste sa zamyslieť na tým, či vaše správanie je dobré. Zisk firmy, v ktorej pracujete, závisí nielen od produktov, ktoré predávate, ale aj od toho, ako sa správate vy k zákazníkom. Snažte sa preto zapôsobiť na zákazníka. Veď predsa, čím viac produktov dokážete predať, tým viac si to váš nadriadený cení. Nikdy neviete, môže sa to odzrkadliť aj na koncoročných odmenách. Prečo sa ale predávajúci správajú drzo a arogantne k zákazníkom? Čo ich ovplyvňuje?

Platy

Ako prvé vás určite napadne, že predávajúci nie sú dostatočne ohodnotení. Áno, väčšinou to tak býva. Keby sa spýtate hocikoho známeho, ktorý robí predajcu na akejkoľvek predajni, určite vám povie, že platové ohodnotenie nie je také, aby mu dovolilo žiť dôstojný život. Platové ohodnotenie je problémové, či už sa jedná o zdravotníctvo, školstvo, ale aj služby. A okrem toho, každý má iné požiadavky, ktoré nie sú častokrát realizovateľné. Keď však predávajúci zarába minimálnu mzdu a bude musieť šetriť pomaly aj na zákrok bielenia zubov, je to problém.

Rodinné problémy

Ďalším faktorom, ktorý ovplyvňuje správanie predávajúceho, je rodina. Bohužiaľ tieto problémy by mali ostať za múrmi domácnosti a nemali by sa prenášať do pracovného prostredia. Nech sa jedná o akokoľvek závažný problém, snažte sa naň počas pracovnej doby nemyslieť. Možno sa vám to bude zdať ťažké, ale skúste myslieť na to, že ak budete počas práce riešiť svoje súkromné problémy, váš zamestnávateľ si to môže vysvetliť zle a môže s vami rozviazať pracovný pomer. Všetko samozrejme záleží od zamestnávateľa. Nikto však nebude držať v zamestnaní zamestnanca, ktorý sa nespráva prívetivo k zákazníkom a nerobí si prácu tak, ako by mal. Aj keby sa vám pokazili gumové pružiny na aute (silentbloky) a potrebujete ich v rýchlosti vymeniť za nové silentbloky, neriešte tento problém počas pracovnej doby.

Zlyhanie a nedostatok techniky potrebnej ku práci

Väčšina firiem sa snaží ušetriť najmä vo vybavení a to môže byť problém, pretože aj nedostatočné, respektíve zastaralé vybavenie môže spôsobiť to, že sa predávajúci bude správať nevhodne k zákazníkom. Neviete si to vysvetliť? Skúsime si dať príklad. Pracujete v kancelárii a potrebujete vytlačiť faktúru, lenže tonery vám došli a vy nemáte náhradné. Vás to samozrejme rozčúli a ani si neuvedomíte a zákazníkovi začnete odvrkovať. Čo myslíte, príde k vám zákazník opäť po takejto skúsenosti?

Je jedno, či vám dôjdu tonery, alebo vám zlyhá perfektný pokladničný systém. Nesprávajte sa k zákazníkom nevrelo, pretože to ovplyvňuje, či k vám opäť prídu, alebo pôjdu ku konkurencii. Jedna zlá skúsenosť a zákazník sa u vás už nemusí ukázať.


Komentáre ( 0)

 
Už ste čítali?