Ako schudnúť na dovolenku na pláž?

12. 06 2018 11:00 | PR článok
Ako schudnúť na dovolenku na pláž?
Ako schudnúť na dovolenku na pláž? Foto: Shutterstock.com

Poradíme vám, čo robiť, aby ste si letnú sezónu s novým telom mohli naplno užiť!

V zime ešte väčšie bruško či boky dokážeme skryť pod kabát, keď sa však oteplí a pomaly ale isto zhadzujeme vrstvu za vrstvou, pravda razom vyjde na povrch. A mnohokrát nie je vôbec príjemná, najmä pri porovnaní s vymakanými športovcami na pláži. Čo robiť, aby ste si letnú sezónu s novým telom mohli naplno užiť?

Ak priberáte a chcete schudnúť, zákonite musíte niečo vo svojom živote zmeniť. A tých veci bude možno viac. Súhrnne sa tomu hovorí „zmena životného štýlu“ a na mnohých tento pojem pôsobí celkom odstrašujúco. Pritom sa nie je čoho báť, stačí si len zvyknúť a to by nemal byť problém, veď na dobré sa zvyká veľmi ľahko. A zdravší životný štýl si rozhodne zamilujete, podobne ako cestovanie.

Prečo priberáme? Faktorov, ktoré pribúdajúce kilá spôsobujú, je viacero a obvykle v tom nemá prsty len jeden. Priberanie je zväčša spôsobené kombináciou sedavého spôsobu života, nadmerného stresu, nedostatku spánku a nesprávnej formy stravovania. Identifikovali ste aspoň jeden z bodov so svojím životom? Poďte to zmeniť!

Viac aeróbnej aktivity

Priberanie môže byť výsledok nerovnováhy medzi príjmom (ten prevyšuje) a výdajom kalórií. Je takmer isté, že ak sa nezačnete pravidelne a vo zvýšenej miere hýbať, tak neschudnete. Ideálne sú najmä aeróbne aktivity ako rýchla chôdza, turistika, bicyklovanie, ale aj plávanie, bedminton či akákoľvek iná forma vytrvalostného športu. Hýbte sa v nižšej intenzite, ale dlhodobo a najmä pravidelne. Spravte si z tréningu, prechádzok či túr rutinu a včleňte ich do stabilného programu týždňa.

Nezabudnite na posilňovanie

Posilňovania sa netreba báť. Ba naopak, určite by ste ho mali zaradiť do svojho života, najmä teda cvičenie s vlastnou váhou tela. Naučte sa správne prevedenie základných cvikov ako drepy, výpady, kľuky, skracovačky, zhyby (s oporou) alebo plank a cvičte jeden, maximálne dvakrát do týždňa (s dvojdňovými prestávkami) napríklad 3 série po 10-15 opakovaní, prípadne podľa vlastných možností a úrovne kondície. Výsledky nenechajú na seba dlho čakať a aj ony vás podporia v tom, aby ste klikli na Booking a objednali si pekné ubytovanie vo vysnívanej destinácii.

A teraz strava

Vyvážený jedálniček by mal byť jedným zo základov vašej premeny, no netreba na to ísť veľmi zhurta. Radikálne zmeny zo dňa na deň obvykle fungujú len chvíľu a človek potrebuje naozaj veľmi silnú vôľu a motiváciu, aby sa cez kritické obdobie dokázal preniesť. Choďte na vec postupne a prirodzene. Zaraďte do svojho denného menu viac čerstvej, sezónnej a lokálnej zeleniny (prípadne ovocia), sladené nápoje vymeňte za obyčajnú čistú vodu a namiesto bieleho pečiva si kúpte radšej celozrnné. Pri výbere potravín choďte radšej do kvality ako kvantity a vyvarujte sa nákupu polotovarov, ktoré sú zväčša presolené a plné umelých konzervačných látok. Namiesto bieleho cukru a sladkostí siahnite po prirodzenom zdroji cukrov v podobe jabĺk, pomarančov a iného ovocia, zdravé tuky získate z orechov či avokáda. Dôležitá je hlavne bohatosť a rôznorodosť potravín, pomôcť vám ale môžu aj overené tabletky na chudnutie.

Zabudnutá regenerácia

Keď sa povie A, malo by sa povedať aj B. Doteraz bola reč o tom čo robiť, no dôležité je aj nerobiť vôbec nič, oddychovať. Ľudské telo zvládne naozaj veľa, no netreba ho každý deň bičovať do krajných medzí. Oddychujte, relaxujte, doprajte si masáž alebo saunu (hoci aj „len“ jedenkrát za mesiac) a hlavne dostatok spánku, to je dôležité. Nikto nevymyslel lepšiu formu regenerácie ako spánok – a asi ani nevymyslí. Nespite veľa, ale ani málo, 5 – 7 hodín by malo stačiť. A nezanedbávajte spánok na úkor iných povinností. Najzdravšie sa totiž usína a spí, ak si idete ľahnúť pred polnocou. Čím skôr, tým lepšie.

Komentáre ( 0)