Skupina Markíza bola trhovým lídrom v drvivej väčšine septembrových dní

01. 10 2019 15:50 | TS
Susedia
Susedia

Na obrazovkách TV Markíza bola najsledovanejším programom uplynulého mesiaca relácia Počasie, mimo spravodajstva si najlepšie počínal kultový komediálny seriál Susedia.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto aj v úvode novej televíznej sezóny udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V uplynulom septembri 2019 dosiahla v obchodnej cieľovej skupine 12-54 priemerný celodenný trhový podiel 29,2 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,0 %) tak výrazne predstihla s rozdielom až 7,2 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 27 z 30 septembrových dní.


Taktiež aj samotná TV Markíza bola v septembri 2019 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 22,1 %. Konkurenčná TV Joj (15,0 %) vykázala v rovnakom období o 7,1 percentného bodu slabší výsledok.

Septembrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne podstatnom prime-time 19:00-23:00,keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 30,2 % a konkurenčnú skupinu Joj (26,9 %) tak predstihla o 3,3 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola v 25 z 30 dní uplynulého mesiaca.



Samotná TV Markíza dosiahla v septembri 2019 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 23,2 % a s rozdielom 3,9 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (19,3 %).

Skupina Markíza bola v septembri 2019 silnou jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 26,1 % a odstupom 4,5 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,6 %). Trhovým lídrom bola v 27 z 30 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,4 %.

Mimoriadne úspechy pôvodnej seriálovej tvorby

Aj v novej televíznej sezóne sa tešia obrovskému diváckemu záujmu atraktívne seriály z vlastnej produkcie televízie Markíza. Pondelkové večery opäť patrili dnes už legendárnemu komediálnemu seriálu Susedia. Päť premiérových septembrových epizód dosiahlo v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 8,9 % a trhový podiel 24,7 %. Skvelú zábavu s mimoriadne obľúbenými seriálovými postavami si vychutnávalo v priemere 422-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Epizóda odvysielaná v pondelok, 23. septembra 2019, je vôbec najsledovanejším nespravodajským programom v rámci septembrovej ponuky TV Markíza, v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating 10,0 % a trhový podiel 27,8 %. Nenechalo si ju ujsť celkovo 467-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Obľúbený komediálny seriál Horná Dolná pokračoval aj v novej sezóne v stabilne nadpriemerných výkonoch. Ďalšie štyri premiérové epizódy premiérovej 10. série dosiahli v priemere rating 8,9 % a trhový podiel 26,1 %. Príbehy plné humoru v hviezdnom hereckom podaní si vychutnávalo priemerne 383-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

V utorky si vynikajúco počínala 2. séria divácky výborne prijatého seriálu z nemocničného prostredia Sestričky. Štyri septembrové premiérové epizódy zaznamenali v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 8,3 % a trhový podiel 23,5 %. Zaujímavé príbehy štvorice sympatických zdravotných sestier a ich pacientov sledovalo v priemere 410-tisíc divákov starších ako 12 rokov .

Podvečernému vysielaniu jednoznačne kraľoval denný rodinný seriál Oteckovia s excelentným priemerným ratingom 7,0 % a trhovým podielom 33,5 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 352-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Skvelá výkonnosť spravodajských formátov TV Markíza

Celkovo najsledovanejším septembrovým programom na obrazovkách TV Markíza sa v cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie, odvysielané v pondelok, 23. septembra 2019, ktoré dosiahlo vynikajúci rating 10,5 % a trhový podiel 30,2 %. Informácie o počasí si v tento deň nenechalo ujsť až 611-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborné výsledky sledovanosti zaznamenala v septembri 2019 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 7,8 % a trhový podiel 27,9 %.

Súhrn najdôležitejších udalostí dňa sledovalo na Markíze v priemere 475-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si v pondelok, 23. septembra 2019, pozrelo 597-tisíc divákov. Taktiež aj v cieľovej skupine 12-54 išlo o divácky najúspešnejšie septembrové vydanie s výborným ratingom 10,5 % a trhovým podielom 33,1 %.

Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 naďalej silným trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v 24 z 30 septembrových dní.

Skvele rozbehnutá Tvoja tvár znie povedome, úspešný návrat obľúbených reality šou

Fenomenálna zábavná šou Tvoja tvár znie povedome sa v septembri vrátila na obrazovky TV Markíza už s 5. sériou a naďalej dosahuje skvelé výsledky sledovanosti. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala uplynulý mesiac priemerný rating 7,9 % a trhový podiel 25,4 %. Štyri septembrové epizódy sledovalo v priemere 419-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Divákov opäť výrazne oslovila aj nová séria obľúbenej reality šou o chudnutí Extrémne premeny Slovensko - Druhá šanca na život, ktorej výkonnosť počas septembra kontinuálne rástla. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný rating 7,9 % a trhový podiel 25,1 %. Príbehy plné emócií a odhodlania si nenechalo ujsť v priemere 363-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Dlhoročne úspešná reality šou Farma odštartovala v septembri už svoju neuveriteľnú 11. sezónu a opäť sa stala silnou oporou programovej štruktúry TV Markíza v druhom večernom pásme. V uplynulom mesiaci dosiahla priemerný rating 6,1 % a trhový podiel 22,9 %v cieľovej skupine 12-54. Zaujímavé dianie na statku sledovalo priemerne 326-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma si v septembri 2019 najlepšie počínal hviezdne obsadený romantický film Mamma Mia!, ktorý v nedeľu, 1. septembra 2019, dosiahol v cieľovej skupine 12-54 výborný rating 2,2 % a trhový podiel 6,4 %.Vysokému diváckemu záujmu sa teší aj premiérový turecký seriál Sila ženy, najsledovanejšia epizóda minulého mesiaca dosiahla vo štvrtok, 5. septembra 2019, v cieľovej skupine 12-54 obdobne skvelý rating 2,1 % a trhový podiel 6,5 %.

Z ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov v oboch hlavných cieľových skupinách zvolilo akčnú filmovú klasiku Ťažko ho zabiť so Stevenom Seagalom v hlavnej úlohe. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala snímka nadpriemerný rating 2,2 % a trhový podiel 7,2 %.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA

Komentáre ( 0)