Skupina Markíza bola aj v januári 2020 jasným trhovým lídrom

05. 02 2020 09:33 | TS
Po čem muži touží
Po čem muži touží Foto: TS

Celkovo najsledovanejším programom na trhu sa uplynulý mesiac v jedinej obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stala slovenská premiéra českej komédie Po čem muži touží.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom januári 2020 udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 26,7 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,9 %) tak predstihla s rozdielom 4,8 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 26 z 31 januárových dní.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v januári 2020 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,3 %. Konkurenčná TV Joj (14,9 %) vykázala v rovnakom období rovnako o 4,4 percentného bodu slabší výsledok.

Januárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00,keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 29,3 % a konkurenčnú skupinu Joj (25,9 %) tak predstihla o 3,4 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola v 24 z 31 dní uplynulého mesiaca.

Samotná TV Markíza dosiahla v januári 2020 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 21,5 % a s rozdielom 2,8 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (18,7 %).

Skupina Markíza bola v januári 2020 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 23,0 % a odstupom 1,5 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,5 %). Trhovým lídrom bola v 23 z 31 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 26,3 %.

Premiéra českej komédie Po čem muži touží najsledovanejším programom mesiaca

Najsledovanejším programom na slovenskom televíznom trhu bola v januári 2020 slovenská premiéra českej komédie Po čem muži touží, ktorá v stredu, 1. januára 2020, dosiahla v jedinej obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 excelentný rating 12,6 % a rovnako aj trhový podiel 29,6 %. Herecké umenie Anny Polívkovej, Jiřího Langmajera či Táne Pauhofovej si v prvý večer nového roka vychutnalo celkovo 566-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Pokračujúci úspech Utajeného šéfa, čoraz lepšie výkony novinky Svadba na prvý pohľad

Originálna reality šou Utajený šéf sa uplynulý mesiac opäť zaradila k najúspešnejším programom na trhu. Najlepšie sa darilo epizóde odvysielanej v utorok, 7. januára 2020, ktorá v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala výborný rating 11,3 % a rovnako aj trhový podiel 27,2 %. Na to, ako si majiteľ a generálny riaditeľ českej siete hotelov Lukáš Pytloun počínal v koži radového brigádnika, bolo zvedavých celkovo 547-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V priemere dosiahli štyri januárové epizódy rating 9,0 % a trhový podiel 23,7 % v cieľovej skupine 12-54.

Čoraz vyššiemu diváckemu záujmu sa teší nová reality šou Svadba na prvý pohľad, ktorá v januári prekonávala jeden rekord za druhým. Doposiaľ najlepší výkon si pripísala epizóda odvysielaná vo štvrtok, 30. januára 2020, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla absolútne rekordný rating 9,8 % a rovnako aj doposiaľ najvyšší trhový podiel 25,4 %.

Svadbu tretej dvojice a emotívny vývoj vo vzťahoch jednotlivých párov si nenechalo ujsť taktiež rekordných 487-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Všetky štyri epizódy odvysielané v priebehu januára zaznamenali v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 8,4 % a trhový podiel 22,7 %.

Mimoriadne úspešné filmové hity

Okrem už spomínaného filmu Po čem muži touží v januári na obrazovkách TV Markíza výrazne zarezonovali aj obľúbené filmové tituly. Slovenská premiéra kinohitu Fantastické zvery a ich výskyt vo sviatočný pondelok, 6. januára 2020, v cieľovej skupine 12-54 porazila prvú epizódu konkurenčného seriálu Nový život, keď dosiahla skvelý rating 11,2 % a rovnako aj trhový podiel 27,5 %. Fantastické dobrodružstvo od tvorcov Harryho Pottera si vychutnalo celkovo 431-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom drvivá väčšina z nich - až 347-tisíc - spadala do reklamne najzaujímavejšej cieľovej skupiny 12-54.

Obdobne vynikajúco sa uplynulý mesiac darilo aj romantickej komédii Popoluška zo supermarketu, ktorá v piatok, 3. januára 2020, zaznamenala v cieľovej skupine 12-54 rating 10,1 % a trhový podiel 26,2 %. Mimoriadnej obľube sa stále teší aj dnes už kultová séria filmov o najznámejšom mladom čarodejníkovi, najviac zabodovala snímka Harry Potter a Ohnivá čaša, ktorá v sobotu, 11. januára 2020, dosiahla rating 9,1 % a trhový podiel 26,0 % v rámci cieľovej skupiny 12-54.

Oteckovia naďalej kraľujú televíznym podvečerom

Mimoriadne obľúbený rodinný seriál Oteckovia tradične nedal konkurencii ani najmenšiu šancu, keď kraľoval podvečernému vysielaniu celý uplynulý mesiac so skvelým priemerným ratingom 8,8 % a trhovým podielom 31,1 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 465-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Počasie najsledovanejším spravodajským programom, Televízne noviny naďalej jednotkou na trhu

Celkovo najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca sa v cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané vo štvrtok, 2. januára 2020, ktoré dosiahlo excelentný rating 12,1 % a trhový podiel 31,5 %. V širšej cieľovej skupine 12+ si najlepšie počínalo vydanie z nedele 26. januára 2020, ktoré si nenechalo ujsť 700-tisíc divákov.

Výborné výsledky sledovanosti zaznamenala v januári 2020 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 9,8 % a trhový podiel 27,9 %.

Súhrn najdôležitejších udalostí dňa na Markíze uprednostnilo v priemere 587-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si v pondelok, 20. januára 2020, pozrelo 673-tisíc divákov.

Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie až v 27 z 31 januárových dní.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma si v januári 2020 najúspešnejšie počínal nový turecký seriál Moja malá princezná. Najsledovanejšia bola epizóda odvysielaná v utorok, 21. januára 2020, v cieľovej skupine 12-54 dosiahla výborný rating 2,6 % a nadpriemerný trhový podiel 7,4 %. Taktiež aj v širšej cieľovej skupine 12+ išlo o najsledovanejší program stanice Doma za celý uplynulý mesiac, celkovo 193-tisíc divákov si vychutnalo epizódu odvysielanú v pondelok, 27. januára 2020.

Druhým najsledovanejším januárovým programom stanice Doma sa v cieľovej skupine 12-54 stal romantický film Pýcha a predsudok, ktorý vo štvrtok, 2. januára 2020, zaznamenala rating 2,5 % a trhový podiel 6,3 %. Výborné výsledky sledovanosti dosahuje aj premiérový podvečerný seriál z lekárskeho prostredia Nočná služba, najúspešnejšia januárová epizóda si vo štvrtok, 23. januára 2020, pripísala skvelý rating 2,1 % a trhový podiel 6,2 % v cieľovej skupine 12-54.

Z ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov v rámci oboch hlavných cieľových skupín zvolilo akčný triler Tokarev s hviezdnym Nicolasom Cageom v hlavnej úlohe, ktorý v stredu, 1. januára 2020,zaznamenal rating 2,5 % a trhový podiel 5,8 %. V cieľovej skupine 12+ si ho pozrelo 115-tisíc divákov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

PR oddelenie skupiny Markíza

Komentáre ( 0)