Skupina Markíza bola trhovým lídrom v drvivej väčšine marcových dní, celodenne aj v prime-time

02. 04 2020 08:35 | TS
Moderátori Televíznych novín
Moderátori Televíznych novín Foto: TV Markíza

Televízne noviny porazili konkurenciu vkaždý jeden deň uplynulého mesiaca, najsledovanejším programom na trhu sa vmarci 2020 stala relácia Počasie, medzi nespravodajskými programami zvíťazila premiéra výnimočného rodinného filmu Obyčajná tvár.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom marci 2020 udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla vynikajúci priemerný celodenný trhový podiel 27,0 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,2 %) tak predstihla s rozdielom 6,8 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 29 z 31 marcových dní.

1.jpg
 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v marci 2020 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 20,3 %. Konkurenčná TV Joj (13,5 %) vykázala v rovnakom období rovnako o 6,8 percentného bodu slabší výsledok.

2.jpg
 

Marcové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 31,5 % a konkurenčnú skupinu Joj (25,2 %) tak predstihla o 6,3 percentného bodu. Medzimesačne si tak skupina Markíza v tomto komerčne najdôležitejšom vysielacom čase polepšila až o 2,5 percentného bodu, pričom jednotkou na trhu bola v 29 z 31 dní uplynulého mesiaca.

3.jpg
 

Samotná TV Markíza dosiahla v marci 2020 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 24,4 % a s rozdielom 6,6 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (17,8 %).
Skupina Markíza bola v marci 2020 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 23,9 % a odstupom 4,0 percentných bodov od konkurenčnej skupiny Joj (19,9 %). Trhovým lídrom bola rovnako v 29 z 31 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,4 %.

Počasie najsledovanejším programom mesiaca, Televízne noviny zvíťazili v každý jeden marcový deň

Celkovo najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v utorok, 17. marca 2020, ktoré dosiahlo absolútne rekordný tohtoročný rating 16,2 % a rovnako aj trhový podiel 37,1 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 886-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, čo je taktiež jednoznačne najvyšší počet od začiatku tohto roka. Zároveň až 504-tisíc divákov z tohto počtu spadalo do cieľovej skupiny 12-54 a išlo o prvý program, ktorý tento rok u mladších divákov prekročil polmiliónovú hranicu.

V čase krízy súvisiacej so šíriacou sa pandémiou koronavírusu sa výrazne zvýšil divácky záujem o aktuálne informácie. Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny dosiahla v marci 2020 fantastický úspech, keď v oboch hlavných cieľových skupinách zvíťazila nad konkurenciou v každý jeden z 31 dní uplynulého mesiaca.

V obchodnej cieľovej skupine 12-54 zaznamenali Televízne noviny vynikajúci priemerný rating 13,2 % a trhový podiel 32,3 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta na Markíze uprednostnilo v priemere až 719-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si v sobotu, 14. marca 2020, pozrelo dokonca až 847-tisíc divákov. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 29,9 %.

4.jpg
 

Absolútny rekord politickej talkšou Na telo

Všetky svoje doterajšie rekordy od obnovenia v septembri 2018 prekonala v nedeľu, 15. marca 2020, popoludňajšia politická diskusná relácia Na telo. Špeciálne vydanie venované téme koronavírusu, v ktorom moderátor Michal Kovačič debatoval s budúcim ministrom zdravotníctva Marekom Krajčím, exministerkou zdravotníctva Andreou Kalavskou a infektológom Vladimírom Krčmérym, dosiahlo v cieľovej skupine 12-54 absolútne rekordný rating 12,3 % a rovnako aj trhový podiel 38,9 %. Toto vydanie relácie Na telo si nenechalo ujsť až 730-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo je taktiež suverénne najvyšší počet v súčasnej ére relácie.

Päť marcových vydaní relácie Na telo dosiahlo priemerný rating 9,7 % a trhový podiel 31,6 % v cieľovej skupine 12-54. V priemere diskusie sledovalo 594-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Výnimočný film Obyčajná tvár najsledovanejším nespravodajským programom mesiaca

Slovenská premiéra výnimočného rodinného filmu Obyčajná tvár si v sobotu, 28. marca 2020, doslova podmanila divákov televízie Markíza. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa stala doposiaľ najsledovanejším filmom a zároveň aj divácky najúspešnejším nespravodajským programom od začiatku tohto roka, a to v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

Mimoriadne silný filmový príbeh dosiahol v cieľovej skupine 12-54 vysoko nadpriemerný rating 13,4 % a rovnako aj trhový podiel 32,5 %. Obyčajná tvár obzvlášť oslovila cieľovú skupinu mladých žien vo veku od 12 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania filmu zabezpečili trhový podiel až 55,8 %. Vynikajúce herecké výkony Jacoba Tremblayho, Owena Wilsona či Julie Roberts si vychutnalo dovedna 575-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výrazný divácky záujem o mimoriadne relácie súvisiace s pandémiou koronavírusu

Vzhľadom na šíriacu sa pandémiu koronavírusu a zásadné preventívne opatrenia vyhlásené slovenskou vládou začala televízia Markíza od štvrtka, 12. marca 2020, operatívne zaraďovať do vysielania mimoriadne spravodajské relácie, ktoré sa stretli s výrazným diváckym záujmom a významne tak prispeli k informovanosti obyvateľstva.

Najviac divákov si mimoriadnu reláciu pozrelo práve v tento štvrtok, kedy v obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla rating 15,7 % a trhový podiel 36,2 %. Diskusiu moderátora Michala Kovačiča s vtedy ešte dosluhujúcim premiérom Petrom Pellegrinim a ministerkou vnútra Denisou Sakovou si pozrelo celkovo 743-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo je taktiež doposiaľ najlepší výkon spravodajského špeciálu.

SuperStar pokračuje s vynikajúcimi výsledkami sledovanosti

V marci pokračoval na obrazovkách TV Markíza nový ročník celosvetovo najúspešnejšej speváckej súťaže SuperStar ďalšími piatimi zostrihmi toho najzaujímavejšieho z kastingov, ktoré vykázali skvelé výsledky sledovanosti. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 11,6 % a trhový podiel 27,3 %. Sledovalo ich v priemere 519-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Epizóda odvysielaná v nedeľu, 22. marca 2020, sa v cieľovej skupine 12-54 stala druhým najsledovanejším nespravodajským programom mesiaca v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. Dosiahla vysoko nadpriemerný rating 13,0 % a rovnako aj trhový podiel 29,6 %, nenechalo si ju ujsť doposiaľ rekordných 564-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Úspešné seriálové novinky Pán profesor a Červené pásky, Oteckovia podvečer valcujú konkurenciu

Televízia Markíza v marci uviedla na trh dve atraktívne seriálové novinky, ktoré sa okamžite stretli s výrazne pozitívnou diváckou odozvou. Tri odvysielané epizódy rodinného komediálneho seriálu Pán profesor dosiahli v pondelkové večery priemerný rating 8,7 % a trhový podiel 24,5 %. Najviac zabodovala tretia časť, ktorá v pondelok, 16. marca 2020, zaznamenala rekordný rating 11,9 % aj trhový podiel 26,8 %. Vychutnalo si ju celkovo 497-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo je  taktiež doposiaľ jednoznačne najlepší výkon seriálu.

V utorkové večery si divákov podmanil nový seriál o sile priateľstva Červené pásky, ktorého dve odvysielané epizódy dosiahli v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 8,4 % a trhový podiel 21,9 %.

Mimoriadne obľúbený rodinný seriál Oteckovia tradične nedal konkurencii ani najmenšiu šancu, keď kraľoval podvečernému vysielaniu celý uplynulý mesiac s excelentným priemerným ratingom 9,7 % a trhovým podielom 30,6 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 490-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma koncom marca s výrazným diváckym úspechom odštartovala turecká seriálová novinka s názvom Cennet. Celkovo najsledovanejším programom mesiaca v oboch hlavných cieľových skupinách sa stala druhá z dvojice epizód odvysielaných v utorok, 31. marca 2020. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla vysoko nadpriemerný rating 3,1 % aj trhový podiel 7,8 %. V širšej cieľovej skupine 12+ si ju vychutnalo 230-tisíc divákov.

Druhú priečku obsadila taktiež v oboch hlavných cieľových skupinách záverečná epizóda predchádzajúceho tureckého seriálu Moja malá princezná, ktorú stanica Doma odvysielala vo štvrtok, 26. marca 2020. Pripísala si rating 3,0 % a trhový podiel 7,1 % v cieľovej skupine 12-54, k obrazovkám pritiahla 229-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Z atraktívnej ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov v oboch hlavných cieľových skupinách vybralo legendárny dobrodružný film Vinnetou I. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol v piatok, 13. marca 2020, vynikajúci rating 3,0 % a trhový podiel 7,3 %. Najslávnejší indiánsky príbeh o priateľstve, čestnosti a odvahe náčelníka Apačov Vinnetoua a jeho bieleho brata Old Shatterhanda si nenechalo ujsť 172-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA

Komentáre ( 0)