Skupina Markíza bola trhovým lídrom v drvivej väčšine septembrových dní

01. 10 2020 17:44 | TS
Televízne noviny - moderátori
Televízne noviny - moderátori Foto: TV Markíza

Najsledovanejším programom na trhu sa v septembri 2020 v oboch hlavných cieľových skupinách stala hlavná spravodajská relácia Televízne noviny.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto aj v úvode novej televíznej sezóny udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V uplynulom septembri 2020 dosiahla v obchodnej cieľovej skupine 12-54 priemerný celodenný trhový podiel 27,4 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,4 %) tak výrazne predstihla s rozdielom až 7,0 percentných bodov. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 28 z 30 septembrových dní.

1.jpg
 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v septembri 2020 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 20,2 %. Konkurenčná TV Joj (13,1 %) vykázala v rovnakom období o 7,1 percentného bodu slabší výsledok.

2.jpg
 

Septembrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne podstatnom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 30,3 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,7 %) tak predstihla o 6,6 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola rovnako v 28 z 30 dní uplynulého mesiaca.

3.jpg
 

Samotná TV Markíza dosiahla v septembri 2020 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 22,8 % a s rozdielom 6,8 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,0 %).

4.jpg
 

Skupina Markíza bola v septembri 2020 silnou jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 24,4 % a odstupom 4,9 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (19,5 %). Trhovým lídrom bola v 28 z 30 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,0 %.

Výrazné úspechy pôvodnej seriálovej tvorby

Aj v novej televíznej sezóne sa tešia značnému diváckemu záujmu atraktívne seriály z vlastnej produkcie televízie Markíza. Pondelkové večery patrili čoraz obľúbenejšiemu rodinnému komediálnemu seriálu Pán profesor, ktorý sa po nútenej prestávke s úspechom vrátil na obrazovky TV Markíza.

Diváci mali najskôr možnosť pripomenúť si tri časti, ktoré stihli byť odvysielané na jar ešte pred vypuknutím koronakrízy, nasledujúce dve premiérové epizódy si z hľadiska sledovanosti výrazne polepšili a dosiahli v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 8,8 % a trhový podiel 25,2 %. Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou v hlavných úlohách prilákal k obrazovkám v priemere 383-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Epizóda odvysielaná v pondelok, 28. septembra 2020, je vôbec najsledovanejším nespravodajským programom v rámci septembrovej ponuky TV Markíza, v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating 9,2 % a trhový podiel 25,7 %. Nenechalo si ju ujsť celkovo 410-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

V utorky si vynikajúco počínala 3. séria úspešného seriálu z nemocničného prostredia Sestričky. Päť septembrových premiérových epizód zaznamenalo v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 7,9 % a trhový podiel 22,4 %. Zaujímavé príbehy štvorice sympatických zdravotných sestier a ich pacientov sledovalo v priemere 421-tisíc divákov starších ako 12 rokov .

Obľúbený komediálny seriál Horná Dolná vo vysielaní TV Markíza už tradične obsadil štvrtkové večery. Štyri odvysielané epizódy premiérovej 11. série dosiahli v priemere rating 7,6 % a trhový podiel 23,2 %. Príbehy plné humoru v špičkovom hereckom podaní si vychutnávalo priemerne 336-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Podvečernému vysielaniu jednoznačne kraľoval denný rodinný seriál Oteckovia, za september 2020 si pripísal priemerný rating 5,7 % a trhový podiel 27,5 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 307-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Televízne noviny najsledovanejším programom mesiaca

Celkovo najsledovanejším septembrovým programom v rámci ponuky všetkých slovenských staníc sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala hlavná spravodajská relácia Televízne noviny. Konkrétne išlo o vydanie odvysielané v pondelok, 28. septembra 2020, ktorého súčasťou bol aj mimoriadny rozhovor moderátorky Zlatice Švajdovej Puškárovej s premiérom Igorom Matovičom o nových protiepidemiologických opatreniach v súvislosti s druhou vlnou pandémie koronavírusu. V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo vynikajúci rating 12,6 % a trhový podiel 35,0 %. Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta si v tento deň nenechalo ujsť až 711-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

5.jpg
 

Televízne noviny zaznamenali v uplynulom septembri 2020 vynikajúci priemerný rating 8,2 % a trhový podiel 28,8 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa sledovalo na Markíze v priemere rovných 500-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 naďalej silným trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v 29 septembrových dňoch.

Excelentne sa darilo aj relácii Počasie, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 8,4 % a trhový podiel 27,1 %. Aktuálne informácie o počasí v septembri na Markíze sledovalo v priemere 515-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Skvele rozbehnutá zábavná šou 2 na 1, úspešný návrat obľúbených reality šou

Originálna zábavná šou 2 na 1 sa v septembri vrátila na obrazovky TV Markíza s novými časťami a naďalej dosahuje skvelé výsledky sledovanosti. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali štyri uplynulý mesiac odvysielané premiérové epizódy priemerný rating 7,7 % a trhový podiel 22,6 %. Skvelú zábavu s moderátormi Adelou Vinczeovou, Danom Danglom a ich exkluzívnymi hosťami si vychutnávalo v priemere 383-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Počnúc druhou septembrovou epizódou pôvodná šou 2 na 1 drvivo porážala konkurenčný, celosvetovo úspešný formát Zlatá maska.

Divákov opäť výrazne oslovila aj nová séria obľúbenej reality šou o chudnutí Extrémne premeny Slovensko – Druhá šanca na život, ktorej výkonnosť počas septembra kontinuálne rástla. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný rating 7,4 % a trhový podiel 23,8 %. Príbehy plné emócií a odhodlania si nenechalo ujsť v priemere 363-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Dlhoročne úspešná reality šou Farma odštartovala v septembri už svoju neuveriteľnú 12. sezónu a opäť sa stala silnou oporou programovej štruktúry TV Markíza v druhom večernom pásme. V uplynulom mesiaci dosiahla priemerný rating 5,3 % a trhový podiel 21,0 % v cieľovej skupine 12-54. Zaujímavé dianie na statku sledovalo priemerne 291-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma sa v septembri 2020 najlepšie darilo obľúbenému tureckému seriálu Cennet. V cieľovej skupine 12-54 sa si najlepšie počínala epizóda odvysielaná v stredu, 16. septembra 2020, ktorá dosiahla nadpriemerný rating 2,8 % a trhový podiel 8,4 %. V širšej cieľovej skupine 12+ bola najúspešnejšia epizóda odvysielaná vo štvrtok, 3. septembra 2020, ktorá pritiahla k obrazovkám až 224-tisíc divákov.

Z atraktívnej filmovej ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov v rámci cieľovej skupiny 12-54 zvolilo akčný triler Účtovník, ktorý v nedeľu, 20. septembra 2020, dosiahol nadpriemerný rating 2,4 % a trhový podiel 7,6 %.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA

PR oddelenie skupiny Markíza

 

Komentáre (0)