Október bol pre skupinu Markíza najsilnejším mesiacom od začiatku roka 2020

02. 11 2020 16:53 | TS
Skupina Markíza
Skupina Markíza Foto: TS

Celkovo najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa stali Televízne noviny, medzi nespravodajskými titulmi patrí víťazstvo obľúbenému seriálu Pán profesor.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom októbri 2020 udržala a ešte viac posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla rekordný priemerný celodenný trhový podiel 28,2 % od začiatku roka 2020 a konkurenčnú skupinu Joj (19,5 %) tak predstihla s rozdielom až 8,7 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 29 z 31 októbrových dní.

1.JPG
Foto: TV Markíza
 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v októbri 2020 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala doposiaľ taktiež rekordný priemerný celodenný trhový podiel 21,3 % od začiatku tohto roka. Konkurenčná TV Joj (12,8 %) vykázala v rovnakom období o 8,5 percentného bodu slabší výsledok.

2.JPG
Foto: TV Markíza
 

Októbrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala druhý najvyšší priemerný podiel na trhu 31,6 % od začiatku roka 2020 a konkurenčnú skupinu Joj (22,3 %) tak predstihla dokonca až o 9,3 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola vo všetkých 31 dňoch uplynulého mesiaca.

3.JPG
Foto: TV Markíza
 

Samotná TV Markíza dosiahla v októbri 2020 v prime-time 19:00-23:00 doposiaľ rekordný tohtoročný priemerný trhový podiel 25,0 % a s rozdielom až 9,4 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (15,6 %).

4.JPG
Foto: TV Markíza
 

Skupina Markíza bola v októbri 2020 silnou jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 24,7 % a odstupom 6,0 percentných bodov od konkurenčnej skupiny Joj (18,7 %). Trhovým lídrom bola v 30 z 31 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,8 % a náskokom 6,9 percentného bodu pred skupinou Joj (21,9 %), ktorú porazila v každý jeden októbrový deň.

Televízne noviny jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách

Celkovo najsledovanejším októbrovým programom v rámci ponuky všetkých slovenských staníc sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala hlavná spravodajská relácia Televízne noviny.

V cieľovej skupine 12-54 išlo konkrétne o vydanie odvysielané v nedeľu, 11. októbra 2020, ktorého súčasťou bol aj mimoriadny rozhovor s premiérom Igorom Matovičom o novom balíku vládnych opatrení proti šíreniu koronavírusu. Dosiahlo v rámci jesennej televíznej sezóny doposiaľ rekordný rating 13,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 33,5 %. Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta si v tento deň nenechalo ujsť 725-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ešte o niečo lepšie počínalo vydanie Televíznych novín zo soboty, 17. októbra 2020, ktoré pritiahlo k obrazovkám až 730-tisíc divákov. Aj v tomto prípade bol ich súčasťou mimoriadny rozhovor s predsedom vlády Igorom Matovičom, ktorý práve v ten deň ohlásil plán plošného testovania obyvateľov Slovenska na ochorenie COVID-19 a divákom prišiel sprostredkovať všetky podrobnosti.

Televízne noviny zaznamenali v uplynulom októbri 2020 vynikajúci priemerný rating 10,9 % a trhový podiel 31,2 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta sledovalo na Markíze v priemere až 626-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

5.JPG
Foto: TV Markíza
 

Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v 30-tich októbrových dňoch. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 29,1 %.

Excelentne sa darilo aj relácii Počasie, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 10,5 % a trhový podiel 29,0 %. Aktuálne informácie o počasí v septembri na Markíze sledovalo v priemere 602-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Mimoriadne úspechy pôvodnej seriálovej tvorby TV Markíza

Aj v októbri 2020 sa tešili obrovskému diváckemu záujmu atraktívne seriály z vlastnej produkcie televízie Markíza. Najúspešnejšie si počínal čoraz obľúbenejší rodinný komediálny seriál Pán profesor, ktorý si celý uplynulý mesiac každou odvysielanou epizódou získaval čoraz viac divákov.

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahli štyri októbrové časti vynikajúci priemerný rating 10,4 % a trhový podiel 28,4 %. Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou v hlavných úlohách prilákal k obrazovkám v priemere 456-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Najväčší divácky úspech zožal premiérový diel s názvom Syn, ktorý v pondelok, 26. októbra 2020, v cieľovej skupine 12-54 dorovnal doterajší ratingový rekord seriálu 11,9 % a zaznamenal tiež doposiaľ najvyšší trhový podiel 31,4 % od jeho jarného štartu. Zároveň tiež ide o doposiaľ najsledovanejší nespravodajský program aktuálnej jesennej televíznej sezóny. Táto predposledná epizóda prilákala k obrazovkám od štartu seriálu absolútne rekordných 526-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a vôbec prvý raz tak pokorila polmiliónovú hranicu.

V utorky si vynikajúco počínala 3. séria úspešného seriálu z nemocničného prostredia Sestričky. Štyri októbrové premiérové epizódy zaznamenali v cieľovej skupine 12-54 excelentný priemerný rating 9,8 % a trhový podiel 26,9 %. Zaujímavé príbehy štvorice sympatických zdravotných sestier a ich pacientov sledovalo v priemere 533-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ najviac zabodovala 7. epizóda odvysielaná v utorok, 13. októbra 2020, ktorú si nenechalo ujsť celkovo až 556-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo je dokonca druhý najlepší výsledok od štartu seriálu v septembri 2018.

Obľúbený komediálny seriál Horná Dolná pokračoval aj uplynulý mesiac v stabilne nadpriemerných výkonoch. Ďalších päť premiérových epizód novej série dosiahlo v priemere rating 8,5 % a trhový podiel 23,1 %. Príbehy plné humoru v hviezdnom hereckom podaní si vychutnávalo priemerne 374-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Podvečernému vysielaniu jednoznačne kraľoval denný rodinný seriál Oteckovia so skvelým priemerným ratingom 7,9 % a trhovým podielom 29,7 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 404-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Jedinečná zábava, chudnutie plné emócií, ale aj farmárske zápolenie si podmanili divákov

Originálna zábavná šou 2 na 1 aj v októbri pokračovala na obrazovkách TV Markíza s novými časťami a naďalej dosahovala skvelé výsledky sledovanosti. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali štyri uplynulý mesiac odvysielané premiérové epizódy vynikajúci priemerný rating 9,5 % a trhový podiel 24,9 %. Skvelú zábavu s moderátormi Adelou Vinczeovou, Danom Danglom a ich exkluzívnymi hosťami si vychutnávalo v priemere 486-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Pôvodná autorská šou 2 na 1 naďalej drvivo porážala konkurenčný, celosvetovo úspešný formát Zlatá maska, s ktorým TV Joj napokon v polovici mesiaca kapitulovala a presunula ho na sobotnú noc.

Aj v októbri sa vynikajúco darilo obľúbenej reality šou o chudnutí Extrémne premeny Slovensko – Druhá šanca na život, v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný rating 8,7 % a trhový podiel 25,3 %. Príbehy plné emócií a odhodlania si nenechalo ujsť v priemere 424-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Stabilnou oporou večernej programovej štruktúry TV Markíza je tiež dlhoročne úspešná reality šou Farma. V uplynulom mesiaci dosiahla priemerný rating 6,4 % a trhový podiel 22,3 % v cieľovej skupine 12-54. Zaujímavé dianie na statku sledovalo priemerne 350-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Aj najsledovanejší film mesiaca patril Markíze

Divácky najúspešnejším akvizičným titulom na celom trhu sa v októbri 2020 stala slovenská premiéra skvelého akčného trileru Mrazivá pomsta s hviezdnym Liamom Neesonom v hlavnej úlohe. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol vynikajúci rating 10,5 % ako aj trhový podiel 28,0 %, celkovo si ho vychutnalo až 488-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma v októbri 2020 najviac zabodovalo dramatické a emotívne finále premiérovej 3. série amerického seriálového hitu Dobrý doktor. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla záverečná epizóda v stredu, 28. októbra, v rámci tejto sezóny rekordný rating 2,7 % a rovnako aj trhový podiel 7,0 %.

Do veľkého finále v októbri dospel aj obľúbený turecký seriál Cennet, vyvrcholenie strhujúceho príbehu lásky a pomsty obsadilo v októbrovom rebríčku sledovanosti stanice Doma druhé miesto. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla záverečná epizóda plná drámy aj romantiky skvelý rating 2,4 % a trhový podiel 7,0 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ išlo s 222-tisíc divákmi pri obrazovkách o celkovo najsledovanejší októbrový program stanice Doma.

Z atraktívnej filmovej ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov v rámci cieľovej skupiny 12-54 zvolilo akčný triler Cliffhanger, ktorý vo štvrtok, 29. októbra 2020, dosiahol nadpriemerný rating 2,5 % a trhový podiel 7,0 %. V širšej cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo ďalšiemu skvelému akčnému filmu Konečná, ktorý si v utorok, 6. októbra 2020, nenechalo ujsť 136-tisíc divákov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

PR oddelenie skupiny Markíza

Komentáre (0)