Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom novembri 2020 udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 27,1 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,0 %) tak predstihla s rozdielom 6,1 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 25 z 30 novembrových dní.
Televízia Markíza opäť potvrdila, že aj v súčasných náročných časoch je najdôležitejším zdrojom informácií o aktuálnom dianí v krajine. Celkovo najsledovanejším novembrovým programom v rámci ponuky všetkých slovenských staníc sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala hlavná spravodajská relácia Televízne noviny.
Konkrétne išlo o vydanie odvysielané v nedeľu, 1. novembra 2020, ktoré sa podrobne venovalo v tom čase aktuálnemu celoplošnému testovaniu obyvateľstva na ochorenie COVID-19 a naživo tiež prinieslo rozhovory s premiérom Igorom Matovičom a ministrom obrany Jaroslavom Naďom. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahlo od začiatku septembra druhý najvyšší rating 13,5 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 31,4 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta si v prvý novembrový deň nenechalo ujsť až 737-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v rámci tejto univerzálnej cieľovej skupiny ide o zatiaľ najsledovanejší programom celej jesennej televíznej sezóny.
Televízne noviny zaznamenali v uplynulom novembri 2020 vynikajúci priemerný rating 10,8 % a trhový podiel 29,8 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta sledovalo na Markíze v priemere až 630-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Aj v novembri 2020 sa tešili obrovskému diváckemu záujmu atraktívne seriály z vlastnej produkcie televízie Markíza. Najúspešnejšie si počínal čoraz obľúbenejší rodinný komediálny seriál Pán profesor, záverečná epizóda 1. série sa v pondelok, 2. novembra 2020, stala v rámci cieľovej skupiny 12-54 najsledovanejším nespravodajským programom uplynulého mesiaca a zatiaľ aj celej jesennej televíznej sezóny.
Táto premiérová časť s názvom Útek dosiahla v cieľovej skupine 12-54 absolútne rekordný rating 12,4 % a zároveň dorovnala najvyšší trhový podiel 31,4 % od jarného štartu seriálu. Seriál plný najväčších hereckých hviezd aj skvelých mladých talentov prilákal k obrazovkám od štartu seriálu absolútne rekordných 546-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
V utorok, 3. novembra 2020, odvysielala TV Markíza záverečnú epizódu 3. série mimoriadne obľúbeného seriálu Sestričky, ktorý sa v rámci strategickej cieľovej skupiny 12-54 rozlúčil s jesenným ratingovým rekordom 11,3 % a zároveň aj najvyšším trhovým podielom 28,6 %.
Emotívne finále, ktoré poriadne otriaslo životmi štvorice sympatických zdravotných sestier, si nenechalo ujsť rekordných 609-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je absolútne najvyšší počet od štartu seriálu v septembri 2018. V rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ ide zároveň o doposiaľ najsledovanejší nespravodajský program sezóny.
Mimoriadne obľúbený rodinný seriál Oteckovia tradične nedal konkurencii ani najmenšiu šancu, keď kraľoval podvečernému vysielaniu celý uplynulý mesiac s excelentným priemerným ratingom 8,6 % a trhovým podielom 29,0 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 442-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Výborne si v novembri 2020 počínal aj legendárny komediálny seriál Susedia, ktorý sa po prestávke vynútenej koronakrízou opäť vrátil na obrazovky TV Markíza. Štvorica premiérových epizód dosiahla v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 8,5 % a trhový podiel 23,2 %. Skvelú zábavu s mimoriadne obľúbenými seriálovými postavami si vychutnávalo v priemere 425-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Aj populárny komediálny seriál Horná Dolná si v novembri udržal výraznú divácku priazeň. Ďalšie štyri premiérové epizódy dosiahli v priemere rating 8,5 % a trhový podiel 22,8 %. Príbehy plné humoru v hviezdnom hereckom podaní si vychutnávalo priemerne 377-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Aj v októbri sa vynikajúco darilo obľúbenej reality šou o chudnutí Extrémne premeny Slovensko – Druhá šanca na život, v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný rating 7,7 % a trhový podiel 22,5 %. Príbehy plné emócií a odhodlania si nenechalo ujsť v priemere 396-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Stabilnou oporou večernej programovej štruktúry TV Markíza je tiež dlhoročne úspešná reality šou Farma. V uplynulom mesiaci dosiahla priemerný rating 6,7 % a trhový podiel 22,4 % v cieľovej skupine 12-54. Zaujímavé dianie na statku sledovalo priemerne 371-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Na obrazovkách televízie Doma sa v novembri 2020 najlepšie darilo romantickému kinohitu Twilight sága: Úsvit 2, ktorý v piatok, 13. novembra 2020, dosiahol rating 2,3 % a trhový podiel 6,3 % v cieľovej skupine 12-54. V širšej cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo obľúbenému tureckému seriálu Statočný a krásna, konkrétne epizóde odvysielanej v utorok, 17. novembra 2020, ktorú si nenechalo ujsť 154-tisíc divákov.
Z ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov v rámci cieľovej skupiny 12-54 zvolilo akčný film Hunter Killer: Neviditeľný zabijak, ktorý v nedeľu, 29. novembra 2020, zaznamenal rating 2,6 % a trhový podiel 6,9 %. V cieľovej skupine 12+ ho predstihol ďalší akčný titul Americký zabijak, ktorý si v pondelok, 23. novembra 2020, pozrelo 118-tisíc divákov.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA
PR oddelenie skupiny Markíza