Legendárna vianočná rozprávka Tři oříšky pro Popelku najsledovanejším programom roku 2020

28. 12 2020 10:52 | TS
Tři oříšky pro Popelku
Tři oříšky pro Popelku

Diváci dali aj tento rok jasne najavo, že bez klasických rozprávok na obrazovkách televízie Markíza by to neboli Vianoce, aké majú radi.

Kto by nepoznal krásnu Popolušku v podaní Libuše Šafránkovej a švárneho princa, ktorého stvárnil Pavel Trávníček? Legendárna rozprávka Tři oříšky pro Popelku si na Štedrý deň, vo štvrtok 24. decembra 2020, doslova podmanila divákov televízie Markíza a v oboch hlavných cieľových skupinách sa stala doposiaľ absolútne najsledovanejším programom roku 2020 v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

Nestarnúci fenomén pre všetky generácie dosiahol v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 rekordný tohtoročný rating 19,9 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 35,5 %. Celkovo si kultovú vianočnú rozprávku vychutnalo fantastických 906-tisíc divákov starších ako 12 rokov a stala sa tak aj v tejto širšej cieľovej skupine nateraz najsledovanejším programom roka. Tři oříšky pro Popelku počas štedrovečernej rodinnej pohody zhliadlo dokonca až viac než 1,5 milióna divákov (AvRch 1 517 000 v CS 12+).

Diváckej pozornosti neunikol ani špeciálny videoklip s názvom Vianočná pesnička (rating 13,3 % / share 26,9 % v CS 12-54), pod ktorým sa skrývala prerábka notoricky známeho vianočného hitu Mariah Carey All I Want For Christmas Is You, naspievaná detskými a tínedžerskými hercami a herečkami zo seriálových hitov Oteckovia a Pán profesor. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ obsadila s 580-tisíc divákmi pri obrazovkách druhú priečku v rebríčku štedrovečernej sledovanosti.

Vynikajúco sa darilo aj ďalšej vianočnej klasike, rozprávke Perinbaba (rating 9,9 % / share 26,0 % v CS 12-54) z dielne režiséra Juraja Jakubiska. Nenechalo si ju ujsť 432-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, zhliadlo ju však viac než milión divákov (AvRch 1 029 000 v CS 12+).

Prvý sviatok vianočný, piatok 25. december 2020, sa taktiež niesol v znamení rozprávky, ktorá už neodmysliteľne parí k Vianociam – ruskej klasiky Mrázik. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa s ratingom 14,3 % a trhovým podielom 28,0 % stal najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých staníc a zaradil sa na tretiu priečku v rebríčku divácky najúspešnejších filmov roku 2020. Konkurenčný film Rozprestri krídla na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine výrazne zaostal s podielom na trhu 7,4 %. Legendárny Mrázik k obrazovkám pritiahol celkovo 623-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom medziročne si polepšil až o 220-tisíc divákov.

Druhým najsledovanejším programom dňa bola hlavná spravodajská relácia Televízne noviny (rating 12,7 % / share 28,6 % v CS 12-54), ktoré si pozrelo 678-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a v tejto univerzálnej cieľovej skupine obsadili najvyššiu priečku v rebríčku sledovanosti.

Na Druhý sviatok vianočný, v sobotu 26. decembra 2020, sa najsledovanejším programom dňa v oboch hlavných cieľových skupinách stali Televízne noviny. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali excelentný rating 13,2 % a trhový podiel 28,7 %, dôležité informácie o začiatku vakcinácie proti koronavírusu si pozrelo celkovo 721-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Medzi nespravodajskými programami patrilo prvenstvo večernej rozprávke Čertoviny (rating 9,1 % / share 19,2 % v CS 12-54).

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

PR oddelenie skupiny Markíza

Komentáre (0)