Skupina Markíza aj v roku 2020 suverénne kraľovala televíznemu trhu

04. 01 2021 16:42 | TS
Tři oříšky pro Popelku
Tři oříšky pro Popelku

Najsledovanejšími programami na slovenskom televíznom trhu sa vlani v cieľovej skupine 12-54 stali legendárna vianočná rozprávka Tři oříšky pro Popelku a spravodajské relácie TV Markíza.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto aj v uplynulom, koronakrízou poznačenom roku 2020, udržala svoju stabilnú pozíciu jednoznačného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla výborný priemerný celodenný trhový podiel 26,8 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,6 %) tak predstihla s rozdielom 6,2 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v drvivej väčšine vlaňajších dní – 336.

1.jpg
 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v roku 2020 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,7 %. Konkurenčná TV Joj (13,7 %) vykázala v rovnakom období o 6,0 percentných bodov slabší výsledok.

2.jpg
 

Jednoznačné celoročné víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 29,8 % a konkurenčnú skupinu Joj (24,4 %) tak predstihla o 5,4 percentného bodu. V tomto komerčne najdôležitejšom vysielacom čase si skupina Markíza medziročne polepšila o 0,1 percentného bodu, kým skupina Joj si naopak pohoršila o 1,3 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza vo veľkej väčšine dní uplynulého roka – 314.

3.jpg
 

Samotná TV Markíza dosiahla v roku 2020 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 22,3 % a s rozdielom 5,2 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (17,1 %).

4.jpg
 

Najúspešnejšie programy patrili v roku 2020 skupine Markíza

Absolútne najsledovanejším programom na slovenskom televíznom trhu sa v roku 2020 v oboch hlavných cieľových skupinách stala legendárna vianočná rozprávka Tři oříšky pro Popelku. Na Štedrý deň, vo štvrtok 24. decembra 2020, dosiahla na obrazovkách TV Markíza za celý vlaňajší rok rekordný rating 19,9 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 35,5 %. Celkovo si ju vychutnalo fantastických 906-tisíc divákov starších ako 12 rokov a stala sa tak aj v tejto širšej cieľovej skupine divácky najúspešnejším programom roka.

Až do Vianoc patril v cieľovej skupine 12-54 post divácky najúspešnejšieho nespravodajského programu roka slovenskej premiére českej romantickej komédie Ženy v běhu, ktorá v sobotu, 11. apríla 2020, zaznamenala vynikajúci rating 15,0 % a trhový podiel 31,9 %. V širšej cieľovej skupine 12+ si hviezdne obsadená snímka získala až 630-tisíc divákov.

Renesanciu z hľadiska diváckeho záujmu zažil v jarnej sezóne 2020 nový ročník celosvetovo najúspešnejšej speváckej súťaže SuperStar, ktorý opäť dokázal nehasnúcu silu a efektívnosť tohto formátu. Najsledovanejším zábavným programom roku 2020 v rámci celého trhu sa v cieľovej skupine 12-54 stala 3. časť napínavého SuperVýberu, odvysielaná v nedeľu, 26. apríla 2020, s rekordným ratingom 15,0 % a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 36,1 %.

V širšej cieľovej skupine 12+ sa divácky najúspešnejšou epizódou stalo veľkolepé superfinále SuperStar, ktoré si v nedeľu, 31. mája 2020, vychutnalo rekordných 678-tisíc divákov. Zároveň išlo o vôbec najsledovanejšiu epizódu za posledné tri ročníky SuperStar, čiže od roku 2015. Finálna šou plná dych vyrážajúcich speváckych výkonov a veľkých emócií zaznamenala v cieľovej skupine 12-54 vysoko nadpriemerný rating 14,5 % a absolútne rekordný trhový podiel 39,7 %, ktorý bol v rámci štandardných epizód dokonca najvyšší od roku 2013.

V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala šou excelentný priemerný rating 12,9 % a trhový podiel 31,8 %. Celkovo 16 epizód plných emócií a skvelých speváckych výkonov sledovalo v priemere 581-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Medzi najsledovanejšie programy roka sa zaradila aj ďalšia kultová vianočná rozprávka Mrázik, ktorá v piatok, 25. decembra 2020, dosiahla v cieľovej skupine 12-54 skvelý rating 14,3 % a trhový podiel 28,0 % a umiestnila sa na tretej priečke v rebríčku divácky najúspešnejších filmov roku 2020. Legendárna ruská klasika k obrazovkám pritiahla celkovo 623-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom medziročne si polepšila až o 220-tisíc divákov.

Najúspešnejšou seriálovou novinkou roku 2020 sa jednoznačne stal rodinný komediálny seriál Pán profesor, ktorý si doslova podmanil divákov TV Markíza. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahol vynikajúci priemerný rating 9,8 % a trhový podiel 26,9 %. Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou v hlavných úlohách prilákal k obrazovkám v priemere 430-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

V utorky si aj na jeseň 2020 vynikajúco počínal obľúbený seriál z nemocničného prostredia Sestričky. Desať premiérových epizód 3. série zaznamenalo v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 9,0 % a trhový podiel 24,9 %. Ďalšie zaujímavé príbehy štvorice sympatických zdravotných sestier a ich pacientov sledovalo v priemere 485-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Mimoriadne obľúbená pôvodná zábavná šou 2 na 1 autorskej a moderátorskej dvojice Adela Vinczeová a Dano Dangl sa aj v roku 2020 zaradila medzi divácky najúspešnejšie programy. Osem epizód odvysielaných v jesennej sezóne zaznamenalo v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 8,6 % a trhový podiel 23,8 %, pričom v priemere si šou vychutnávalo 435-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Mimoriadne obľúbený komediálny seriál Horná Dolná pokračoval aj uplynulý rok v stabilne nadpriemerných výkonoch. Premiérové epizódy dosiahli v priemere rating 8,3 % a trhový podiel 23,1 % v rámci cieľovej skupiny 12-54. Príbehy plné humoru v hviezdnom hereckom podaní si vychutnávalo priemerne 364-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Obrovským diváckym fenoménom bol aj v roku 2020 denný rodinný seriál Oteckovia, ktorý naďalej kraľoval v dôležitom podvečernom slote a konkurencii nedal najmenšiu šancu. Stabilne patrí medzi najsledovanejšie programy na trhu a oslovuje naozaj široké spektrum divákov. Seriálový hit dosiahol v uplynulom roku vynikajúci priemerný rating 8,1 % a trhový podiel 29,8 % v cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 422-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Aj v roku 2020 sa vynikajúco darilo obľúbenej reality šou o chudnutí Extrémne premeny Slovensko – Druhá šanca na život, v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný rating 7,9 % a trhový podiel 24,0 %. Ďalších 12 príbehov plných emócií a odhodlania si nenechalo ujsť v priemere 392-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Silnou oporou večernej programovej štruktúry TV Markíza bola na jeseň 2020 tiež dlhoročne úspešná reality šou Farma, ktorej 12. sezóna dosiahla priemerný rating 6,2 % a trhový podiel 22,4 % v cieľovej skupine 12-54. Zaujímavé dianie na statku sledovalo priemerne 345-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Televízne noviny silnou jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách

Výborné výsledky sledovanosti zaznamenala v roku 2020 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny, ktorá v čase koronakrízy potvrdila svoju úlohu najdôležitejšieho zdroja informácií na slovenskom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahli priemerný rating 9,3 % a trhový podiel 29,1 %. Ratingovo si medziročne polepšili o 1,1 percentného bodu a z hľadiska trhového podielu o 0,9 percentného bodu.

Súhrn najdôležitejších udalostí dňa na Markíze uprednostnilo v priemere 552-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého roka si v sobotu, 14. marca 2020, pozrelo až 847-tisíc divákov.

Televízne noviny boli v roku 2020 v rámci obchodne podstatnej cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v drvivej väčšine dní – 340. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli celoročnou jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 27,8 %.

5.jpg
 

Mimoriadne relácie o koronavíruse s výrazným diváckym záujmom

Markíza ako prvá zareagovala na aktuálne dianie v súvislosti s pandémiou nového koronavírusu a už od štvrtka, 12. marca 2020, začala operatívne zaraďovať do vysielania mimoriadne spravodajské relácie, ktoré sa stretli s výrazným diváckym záujmom a významne tak prispeli k informovanosti obyvateľstva.

Najviac divákov si spravodajský špeciál s názvom Koronavírus: Mimoriadna relácia pozrelo práve v tento štvrtok, kedy v obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahol rating 15,7 % a trhový podiel 36,2 %. Diskusiu moderátora

Michala Kovačiča s vtedy ešte dosluhujúcim premiérom Petrom Pellegrinim a ministerkou vnútra Denisou Sakovou si pozrelo celkovo 743-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo je taktiež najlepší výkon spravodajského špeciálu v rámci celého trhu.

Všetky vydania mimoriadnej relácie sledovalo v období od 12. marca do 2. júna 2020 v priemere 421-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Počasie najsledovanejším spravodajským programom roku 2020

Nemenej excelentne sa v roku 2020 darilo aj relácii Počasie, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 9,4 % a trhový podiel 28,0 %. Aktuálne informácie o počasí vlani na Markíze sledovalo v priemere 559-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Vydanie relácie Počasie odvysielané v utorok, 17. marca 2020, sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo dokonca najsledovanejším spravodajským programom roku 2020 v rámci celého trhu. V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo absolútne rekordný vlaňajší rating 16,2 % a rovnako aj trhový podiel 37,1 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 886-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, čo je taktiež jednoznačne najvyšší počet za celý rok 2020.

Na telo vlani prekonávalo rekordy

Na telo je pravidelne najsledovanejšou politickou diskusiou na slovenskom televíznom trhu. Doposiaľ najviac divákov si pozrelo špeciálne vydanie venované téme koronavírusu, v ktorom moderátor Michal Kovačič debatoval s vtedy ešte len nastávajúcim ministrom zdravotníctva Marekom Krajčím, exministerkou zdravotníctva Andreou Kalavskou a infektológom Vladimírom Krčmérym, ktoré v nedeľu, 15. marca 2020, dosiahlo v cieľovej skupine 12-54 absolútne rekordný rating 12,3 % a rovnako aj trhový podiel 38,9 %. Toto vydanie Na telo si nenechalo ujsť až 730-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo je taktiež suverénne najvyšší počet v súčasnej ére relácie.

Výborná výkonnosť menších staníc Doma a Dajto

V oboch hlavných cieľových skupinách si prvé miesto v celoročnom rebríčku sledovanosti televízie Doma vydobyl skutočný príbeh Nebo nie je výmysel. V piatok, 10. apríla 2020, dosiahol v cieľovej skupine 12-54 skvelý rating 4,7 % a trhový podiel 10,7 % a stal sa jej najsledovanejším programom od decembra 2015. Neuveriteľný príbeh chlapčeka o výlete do neba a späť si vychutnalo až 276-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Vynikajúco si počínali aj ďalšie silné príbehy z divácky dlhodobo obľúbenej tureckej produkcie v seriáloch Moja malá princezná, Cennet a Statočný a krásna.

Z atraktívnej ponuky televízie Dajto si uplynulý rok najviac divákov v oboch hlavných cieľových skupinách vybralo legendárny dobrodružný film Vinnetou I. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol v piatok, 13. marca 2020, vynikajúci rating 3,0 % a trhový podiel 7,3 %. Najslávnejší indiánsky príbeh o priateľstve, čestnosti a odvahe náčelníka Apačov Vinnetoua a jeho bieleho brata Old Shatterhanda si nenechalo ujsť 172-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

TOP 10 najsledovanejších programov TV Markíza v roku 2020

tab1.jpg
 
CS 12-54, LIVE+VOSDAL+HOSTIA, v prípade cyklických programov je uvedené najsledovanejšie vydani

TOP 5 najsledovanejších programov TV Doma v roku 2020

tab2.jpg
 
CS 12-54, LIVE+VOSDAL+HOSTIA, v prípade cyklických programov je uvedené najsledovanejšie vydani

TOP 5 najsledovanejších programov TV Dajto v roku 2020

tab3.jpg
 
CS 12-54, LIVE+VOSDAL+HOSTIA

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

PR oddelenie skupiny Markíza

Komentáre (0)