Skupina Markíza bola trhovým lídrom v drvivej väčšine septembrových dní

04. 10 2021 17:05 | TS
Skupina Markíza bola trhovým lídrom v drvivej väčšine septembrových dní
Skupina Markíza bola trhovým lídrom v drvivej väčšine septembrových dní

Najsledovanejším programom azároveň najúspešnejším pôvodným seriálom na celom trhu sa vseptembri 2021 vobchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stal divácky hit Pán profesor.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto aj v úvode novej televíznej sezóny udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V uplynulom septembri 2021 dosiahla v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel 27,1 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,4 %) tak výrazne predstihla s rozdielom až 6,7 percentuálnych bodov. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 28 z 30 septembrových dní. 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v septembri 2021 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 20,0 %. Konkurenčná TV Joj (13,1 %) vykázala v rovnakom období o 6,9 percentuálneho bodu slabší výsledok.

Septembrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne podstatnom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 29,6 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,5 %) tak predstihla o 6,1 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 27 z 30 dní uplynulého mesiaca.

Samotná TV Markíza dosiahla v septembri 2021 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 22,1 % a s rozdielom 5,9 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,2 %).

Skupina Markíza bola v septembri 2021 silnou jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 24,5 % a odstupom 5,5 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (19,0 %). Trhovým lídrom bola v 29 z 30 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 27,6 % a náskokom 4,4 percentuálnych bodov pred skupinou Joj (23,2 %), ktorú porazila v 25 z 30 septembrových dní.

Pán profesor najúspešnejším seriálom na trhu, podvečer naďalej vládnu Oteckovia

Aj v novej televíznej sezóne sa tešia značnému diváckemu záujmu atraktívne seriály z vlastnej produkcie televízie Markíza. Pondelkové večery patrili mimoriadne obľúbenému rodinnému komediálnemu seriálu Pán profesor, ktorý v obchodne podstatnej cieľovej skupiny 12-54 potvrdil svoj status najsledovanejšieho seriálu na celom slovenskom trhu.

Úvodná epizóda aktuálnej 3. série sa v pondelok, 6. septembra 2021, stala v cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti druhým najsledovanejším programom celého mesiaca s excelentným ratingom 12,5 % a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 36,0 %. Všetky štyri v septembri odvysielané epizódy Pána profesora suverénne ovládli pondelkové večery s vynikajúcim priemerným ratingom 11,5 % a rovnako aj trhovým podielom 31,9 %.

Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou v hlavných úlohách prilákal k obrazovkám v priemere 498-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Stabilnou podvečernou jednotkou na trhu ostáva denný rodinný seriál Oteckovia, za september 2021 si pripísal priemerný rating 5,4 % a trhový podiel 26,6 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54.

SuperStar potvrdila status nehasnúceho diváckeho hitu

V septembri odštartoval na obrazovkách TV Markíza nový ročník celosvetovo najúspešnejšej speváckej súťaže SuperStar, úvodné štyri epizódy zostrihov toho najzaujímavejšieho z kastingov vykázali skvelé výsledky sledovanosti. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali výborný priemerný rating 8,6 % a trhový podiel 27,4 %. Vychutnávalo si ich v priemere 442-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Najlepšie si v rámci uplynulého mesiaca v cieľovej skupine 12-54 počínala tretia epizóda SuperStar odvysielaná v piatok, 17. septembra 2021, ktorá dosiahla nadpriemerný rating 9,4 % a rovnako aj trhový podiel 28,5 %.

Originálna reality šou Utajený šéf nedala konkurencii šancu

Nová séria originálnej reality šou Utajený šéf sa uplynulý mesiac jednoznačne zaradila k najúspešnejším programom aktuálnej televíznej sezóny. Všetkých päť septembrových epizód zaznamenalo skvelý priemerný rating 8,3 % a trhový podiel 24,4 %, v priemere si ich nenechalo ujsť 407-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Lokálna adaptácia jedinečného formátu Undercover Boss si bez problémov poradila aj s novou konkurenčnou šou Dom snov, ktorej dve septembrové epizódy na obrazovkách TV Joj z hľadiska výkonu výrazne zaostali.

Najvyšší septembrový rating 9,3 % v cieľovej skupine 12-54 zaznamenal Utajený šéf v stredu, 1. septembra 2021, s prvou epizódou aktuálnej série, najlepší trhový podiel 27,9 % si pripísala štvrtá časť odvysielaná v stredu, 22. septembra 2021.

Počasie najúspešnejšie v rámci spravodajstva, Televízne noviny zvíťazili takmer v každý jeden deň

Celkovo najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v nedeľu, 19. septembra 2021, ktoré dosiahlo excelentný rating 11,9 % a trhový podiel 32,2 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 658-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov a Počasiu aj v tejto širšej cieľovej skupine patril status divácky najúspešnejšej spravodajskej relácie mesiaca.

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny dosiahla aj v septembri 2021 fantastický úspech, keď v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 zvíťazila nad konkurenciou až v 29 z 30 dní uplynulého mesiaca.

V obchodnej cieľovej skupine 12-54 zaznamenali Televízne noviny vynikajúci priemerný rating 7,1 % a trhový podiel 25,7 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta na Markíze uprednostnilo v priemere 453-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si v pondelok, 27. septembra 2021, pozrelo 553-tisíc divákov. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 25,5 %.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma sa v septembri 2021 v rámci cieľovej skupiny 12-54 najlepšie darilo obľúbenej českej romantickej komédii Líbáš jako Bůh, ktorá v sobotu, 18. septembra 2021, dosiahla výborný rating 2,2 % a nadpriemerný trhový podiel 6,9 %.

V širšej cieľovej skupine 12+ sa najsledovanejším septembrovým programom stanice Doma stala epizóda obľúbeného tureckého romantického seriálu Dve tváre Istanbulu odvysielaná v stredu, 1. septembra 2021, ktorú si vychutnalo celkovo 177-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12-54 sa si najlepšie počínala epizóda odvysielaná vo štvrtok, 9. septembra 2021, ktorá dosiahla skvelý rating 1,9 % a nadpriemerný trhový podiel 7,2 %.

Z atraktívnej filmovej ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov v rámci cieľovej skupiny 12-54 zvolilo akčný triler Equalizer 2, ktorý v utorok, 14. septembra 2021, dosiahol nadpriemerný rating 2,4 % a trhový podiel 7,4 %.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA