Sme nároční? Takáto je ideálna dovolenka podľa Slovákov

29. 05 2016 10:45 | BRATISLAVA/TASR
Ilustračná snímka
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Vyplýva to z prieskumu agentúry MB Brand Management, ktorý sa robil na vzorke 1460 respondentov vo veku 18 až 69 rokov.

Prežiť letnú dovolenku bez starostí, s jedlom a pitím k dispozícii, a tiež s ponukou športových aktivít - takéto all inclusive služby by pri dovolenke na Slovensku privítalo 39 % Slovákov. Vyplýva to z prieskumu agentúry MB Brand Management, ktorý sa robil na vzorke 1460 respondentov vo veku 18 až 69 rokov.

V prieskume sa respondentov pýtali na ideálnu dovolenku. "All inclusive je ťahákom pre mnohých najmä vďaka ich skúsenosti s touto službou v zahraničí. Až 39 % opýtaných sa úplne stotožnilo s výrokom, že by ich ponuka all inclusive oslovila ku kúpe dovolenky aj na Slovensku," priblížila riaditeľka agentúry Mária Boťanská.

Pre ľudí z Bratislavského kraja je dôležitá príroda a pokojné miesto

O takéto služby "všetko v cene" majú najväčší záujem ľudia vo veku 25 až 44 rokov. Z tejto kategórie uviedlo v prieskume záujem až 49 % oslovených. Z regionálneho hľadiska by malo o takúto dovolenku záujem najviac ľudí z Nitrianskeho kraja, a to 43 %. Veľký záujem bol však aj na východe Slovenska, a to 41 %.

Naopak, podpriemerný záujem o služby all inclusive pri dovolenke na Slovensku majú ľudia z Bratislavského kraja, kde sa tak vyslovilo 36 % opýtaných. "Pre ľudí z Bratislavského kraja je pri pobyte na Slovensku viac než all inclusive dôležitá príroda a pokojné miesto. All inclusive je však lákadlom aj pre nich," dodala Boťanská.

Dovolenky na Slovensku sú in

O tom, že Slováci majú radi dovolenky na Slovensku svedčí aj aktuálny prieskum portálu Zľavomat.sk, podľa ktorého vzrástol záujem Slovákov o domáce dovolenky o 46 % oproti minulému roku.

"Hotelieri na Slovensku už teraz avizujú plnšie kapacity počas júna a júla. Dôvodom rastúceho záujmu Slovákov o dovolenkovanie doma môže byť geopolitická situácia v Európe a bezpečnostná neistota v blízkosti európskych letovísk," opísal marketingový manažér portálu Štefan Miho.

Podľa vývoja nákupu je pritom podľa neho možné, že Slováci svoj rodinný rozpočet na letný relax pri mori rozdelia na viac kratších dovoleniek na Slovensku a v okolitých štátoch.