Praktické rady, ako sa dostať opäť do formy

16. 10 2019 09:00 | PR článok
obrázok k článku 2.jpg
 

Keďže sa blížia vianočné sviatky, viacerí ľudia to už vopred vzdávajú a nerobia nič pre svoju postavu. To je však veľká chyba.

S prichádzajúcim chladným ročným obdobím sa menej hýbeme a viac maškrtíme, čo sa výrazne odzrkadľuje na našej postave. Keďže sa blížia vianočné sviatky, viacerí ľudia to už vopred vzdávajú a nerobia nič pre svoju postavu. To je však veľká chyba.

Ak ale plánujete urobiť niečo so svojou postavou, poradíme vám, ako sa opäť dostať do formy.

Cvičte doma

Ak chcete posilniť svoje svalstvo, odporúčame plank. Ak sa ale chcete zbaviť nadbytočných kíl v rizikových partiách, odporúčame vám kúpu cvičiacich strojov. Pár cvičiacich strojov a pomôcok vám pomôže aj počas dlhých zimných večerov tráviť čas cvičením bez toho, aby ste museli mať permanentku vo fitness centre. Odporúčame kettlebell, činky, fit loptu, kvalitné step mostíky, švihadlá, bežiaci pás, ale aj posilňovacie lavice.

Pár minút denne intenzívneho cvičenia vám môže pomôcť schudnúť nadbytočné kilá.

Vyskúšajte beh a nordic walking

Dostať sa do formy dostanete jedine vtedy, ak okrem pravidelného cvičenia na posilňovacích strojoch vyskúšate aj pohybové aktivity vonku. Ak nie ste príliš akčný typ, stačí vám pravidelne sa venovať nordic walkingu. Potrebujete však k tomu dobré dámske tenisky a nordic walking palice.

Zmena stravovacích návykov

Pohyb a strava sú cestou k vysnívanej váhe a preto okrem zintenzívnenia pohybových aktivít skúste zlepšiť svoje stravovanie. Vynechajte mastné, vyprážané, fastfoodové jedlá a skúste nahradiť aj klasickú múku za zdravšie múky. Jedávaním zdravých potravín a pravidelným cvičením sa dopracujete k vytúženej postave. Nesmiete však podľahnúť fastfoodom a sladkostiam.

Ak máte chuť na sladké, neznamená to, že počas diéty si nebudete môcť dopriať nič sladkého. Vyskúšajte zdravé ovocné koláče z celozrnnej špaldovej múky bez kvasníc. Z kysnutého cesta sa tiež priberá, preto skúste kvasnice nahradiť kypriacim práškom s vínnym kameňom.

Pri kúpe zdravých raw tyčiniek si dávajte pozor na zloženie.

Ak nakupujete kávu cez eshop, pozrite sa, či v ponuke nemajú aj zdravé maškrty, ktoré vám zaženú chuť na sladké. Väčšina eshopov okrem káv ponúka aj takéto zdravé sladkosti.

Ideálne, ak si ale tieto sladkosti pripravíte sami doma.

Odporúčame kombináciu zdravých špaldových piškót, mascarpone s kokosovým cukrom a čučoriedkami.

Ak budete jesť zdravšiu stravu a vyhnete sa komerčným sladkostiam, nielenže nepriberiete, ale sa aj zbavíte problémov so zubami. Je dokázané, že jedením zdravšej stravy a obmedzením sladkostí majú ľudia zdravšie zuby a nebudú sa musieť tak často objednávať na endodonciu.

Unavené svaly

Po cvičení je pochopiteľné, že vás na začiatku bude trápiť svalovica. Nepodľahnite jej ale a vôbec to s cvičením nevzdávajte. Jedine pohybom sa dokážete zbaviť nadbytočných kilogramov.

Skúste si napustiť vaňu, pridať esenciálne oleje a zapáliť sviečky. Aj takáto regenerácia pomôže naštartovať unavené svaly. V prípade, že vás na jeseň čaká pobyt v kúpeľoch, odporúčame vám vyskúšať vodoliečbu a termoterapiu. Unavené svalstvo nebude mať žiadnu šancu!

Urobte všetko pre svoje zdravie a dostaňte sa do formy ešte pred záverom roka.

 

Komentáre ( 0)