Vďaka duálnemu vzdelávaniu spoznala aj Olivera Oswalda

02. 02 2021 11:09 | PR článok
Študentka Magdaléna Grznáriková s mamou
Študentka Magdaléna Grznáriková s mamou

Študuje a zarába zároveň.

Študentka Magdaléna Grznáriková sa pred 4. rokmi rozhodla pre duálne vzdelávanie s dm drogerie makrt na Strednej odbornej škole obchodu a služieb Samuela Jurkoviča v Bratislave. Získala množstvo skúseností a vďaka štipendiu aj možnosť osamostatniť sa od rodičov v relatívne nízkom veku. Aké výhody jej štúdium prinieslo? Prečítajte si v rozhovore.

Absolvetky duálneho vzdelávania v dm drogerie markt

thumbnail_image002.jpg
 

Čo bolo tvojím prvotným impulzom k duálnemu štúdiu?

Nikdy som nepatrila medzi najhorších žiakov, no zároveň nie som ani študijný typ. To, na aký typ strednej školy sa rozhodnem ísť študovať, som preto zvažovala dlhšie. Prihlášku som si pôvodne podala na Školu umeleckého priemyslu v Hlohovci, odbor Grafický dizajn, a na Strednú stavebnú priemyselnú školu. Krátko pred uzavretím prihlášok som sa však dozvedela aj o existencii duálneho typu štúdia, ktorý ma ihneď zaujal.

Tento typ štúdia ponúka viacero spoločností. Prečo si sa rozhodla študovať práve s dm?

Po tom, ako som sa dozvedela o duáli, som začala som pátrať, aké spoločnosti tento typ vzdelávania ponúkajú. Keďže sme bývali hneď pri jednej z filiálok dm, už v tom čase som bola jej pravidelnou zákazníčkou. Veľmi sa mi páčila atmosféra v predajni, bola som spokojná s produktmi a aj s poradenstvom. A práve v predajni som zbadala propagačné materiály k duálnemu vzdelávaniu v dm, ktoré som si preštudovala, a veľmi ma to zaujalo.

 

V čom?

Môžem povedať, že z môjho pohľadu zo spoločností zapojených do duálneho vzdelávania ponúka pre svojich študentov najatraktívnejšie možnosti sebarozvoja a benefitov práve dm. A ja som toho chcela byť súčasťou. Tak som si podala prihlášku aj na Strednú odbornú školu obchodu a služieb Samuela Jurkoviča v Bratislave, kde sa dá študovať v systéme duálneho vzdelávania. A už v tom čase som vedela, že práve táto škola je pre mňa prioritná.

Čo ťa na duálnom vzdelávaní oslovilo najviac?

Za najlepší benefit duálneho vzdelávania vo všeobecnosti považujem praktickú skúsenosť, pretože sa študuje systémom týždeň škola – týždeň prax. No ako som už spomínala, z môjho pohľadu ponúka dm pre študentov bezkonkurenčne najlepšie možnosti osobnostného rozvoja a benefity, ako napríklad podnikové a prospechové štipendium, gastrokarta, hradenie nákladov spojených s internátom a cestovaním naň či ostatné benefity, ktoré dostávajú zamestnanci dm. Zaujímavou je určite aj možnosť práce v dm ihneď po ukončení štúdia.

Mám 19 rokov a okrem svojich spolužiakov nepoznám nikoho v mojom veku, kto by mal už štvorročnú prax. Prax na filiálke a účasť na workshopoch počas školy mi dali neskutočne veľa skúseností a vedomostí. Zároveň som sa naučila komunikovať s ľuďmi a dokonca aj zvládať nepríjemné situácie.

Ako hodnotíš svoje rozhodnutie s odstupom času – splnili sa tvoje očakávania?

Rozhodne áno. Povedala by som, že je to dokonca až nad ich rámec, pretože som okrem bežných workshopov, ktorými si prejdú všetci žiaci, dostala veľa ďalších extra príležitostí, kde som mohla získavať skúsenosti a rásť. Zúčastnila som sa napríklad profesionálneho fotenia k propagácii duálneho vzdelávania v dm, vyskúšala som si pár rozhovorov s novinármi v rámci tlačovej konferencie, účinkovala som v Reflexe, ktorý k nám do školy prišiel natáčať reportáž o našom workshope Herbárium, kde sme so spolužiakmi ukazovali, ako sa vyrába kozmetika. Medzi veľmi zaujímavé skúsenosti radím aj svoje rozhovory s Oliverom Oswaldom, s ktorým dm spolupracuje pri propagácii duálu. Išlo o livestream na Youtube na tému „Prečo sa zapojiť do duálneho vzdelávania v dm“, potom o rozhovor o našich ekologických plniacich staniciach a naposledy to bolo video na tému „Vianočný darček do 10 eur“.

Čo považuješ za najväčší benefit štúdia?

Za najväčší benefit považujem spojenie teórie a praxe. Nemyslím si, že dvojtýždňová prax v rámci jedného roka, aká je bežná v rámci klasického neduálneho štúdia na strednej odbornej škole, by bola dostatočná. Určite, človek sa aj za tie dva týždne dokáže niečo naučiť, ale rozhodne sa nedá povedať, že má prax. Zato ja a moji spolužiaci o sebe môžeme sebavedomo povedať, že pracovné skúsenosti máme.

Prehliadka centrálneho skladu:

foto c. 2.JPG
 

Učíte sa aj online?

V rámci online vyučovania sme už prebrali viacero tém. Minulý školský rok sme sa zaoberali viac logistikou v našej spoločnosti, čo bolo veľmi zaujímavé, ale tento rok ma to baví oveľa viac. Rozprávame sa o zdraví, doplnkoch stravy, zdravom jedle a vitamínoch. Ľudské telo je vážne fascinujúce, a keď nám tieto témy prednášajú ľudia, ktorí im rozumejú, baví ich to a dokážu nám tie informácie podať zaujímavo, učenie je jedna radosť.

A ako sa ti učí takto dištančne?

Mne osobne online vzdelávanie vyhovuje a učí sa mi ľahko, pretože si viem veci naplánovať, časovo si ich ustriehnuť a najmä mám sebadisciplínu, ktorá je na tento typ štúdia viac-menej nevyhnutnosťou. Ale pre niektorých spolužiakov to dokáže byť náročné, napríklad pre tých, ktorí majú problém s plánovaním alebo s časovým manažmentom.

Aké je praxovať počas školy v predajni dm?

Je to zábava. Vnímam to ako veľké dobrodružstvo, počas ktorého zažívame veľa zábavy, pretože sme na filiálke dve dualistky, spolu s mojou spolužiačkou. Svoju prácu si vždy spravíme, to je prvoradé, ale vždy ostane čas aj na úsmevné veci.

Máš nejaký najprínosnejší zážitok z praxe?

Za najviac prínosné zážitky považujem tie nepríjmené. Možno to znie divne, ale je to tak. Práve nepríjemné zážitky a situácie, keď príde nie práve príjemne naladený zákazník, sú tie, ktoré mi dávajú najviac. Poučila som sa z nich a naučila sa reagovať inak. Na začiatku som nepríjemné situácie či rozhovory so zákazníkmi brala velmi osobne a bola som z toho doslovne zrútená. Časom som však chytila nadhľad, naučila sa nebrať veci osobne, mám viac technických informácií o sortimente, teda viem zákazníkom aj lepšie poradiť, a najmä som sa naučila reagovať inak.

Čo to znamená inak?

Viem lepšie reagovať na rozne typy osobností, na základe toho aj voliť slovník a tón. Napríklad keď vidím, že sa niekto ponáhľa, tak mu nebudem veci obšírne vysvetľovať ani ponúkať poradenstvo, ale iba odpoviem na jeho otázku a nechám ho ísť. A ak ešte bude chcieť, tak sa ma dopýta.

A najzábavnejší?

Asi úsmevná situácia, ktorá sa mi prihodila ešte v prvom ročníku. Zo zákazníkov mám úplne najradšej staršie panie, také rozprávkové babičky s obrovským srdcom. Jedna bola dokonca taká spokojná s mojím poradenstvom, čo sa týka pracieho prášku, že ma skoro išla vydávať za svojho vnuka. Opisovala ho ako vtipného a mladého športovca a že by som sa jej hodila za nevestu. Pripadalo mi to veľmi vtipné a milé zároveň. Takéto zážitky spravia môj deň hneď krajším.

Odporúčala by si toto štúdium aj iným tínedžerom?

Určite áno, pretože si myslím, že je to skvelá príležitosť pre mladého človeka. Ponúka totiž množstvo sebarozvojových možností a benefitov, aké na väčšine iných stredných škôl k dispozícii mať pravdepodobne nebudú. A je len a len na každom z nás, ako to uchopíme a koľko z toho vyťažíme.

Zostáva počas školy čas aj na koníčky?

Určite áno. Keďže sa týždeň učíme a týždeň máme školu, tak sa mi veľmi ľahko dýcha, nielen čo sa týka koníčkov, ale aj prípravy do školy. Prax nám totiž poskytuje viac času pripraviť sa na písomky, viem si teda veci lepšie rozložit a ostáva mi tak čas aj na koníčky. Ja napríklad rada cvičím a venujem sa grafike či vzdelávaniu v online marketingu.

Viac informácií: www.dm-jobs.sk

3.jpg