Prečo je kórejská kozmetika populárna?

04. 06 2021 14:00 | PR článok
Kórejská kozmetika
Kórejská kozmetika Foto: PR článok

Starostlivosť o pleť je súčasťou kórejskej kultúry.

Dnes by som chcela hovoriť o všeobecnom kórejskom trhu kozmetiky. Kórejská kozmetika sa stala veľmi populárnou nielen v ázijských krajinách, ale na celom svete. Existuje dokonca špeciálny výraz K-beauty (kórejská krása), nový trend na trhu kozmetickej krásy. Kórejská kozmetika je v Európe populárna a patrí medzi šesť lídrov v exporte kozmetiky. Za posledných 7 rokov sa vývoz kórejskej kozmetiky do Európskej únie zvýšil o 10-krát!

Prečo je kórejská kozmetika taká populárna?

Prvý dôvod

Svetlé a atraktívne balenie. Krém na ruky vo forme broskyne, pleťová maska vo forme paradajky, krém s uhorkovým extraktom vo forme uhorky nájdete iba od kórejských výrobcov. Takéto balenie výrobkov sa mierne líši od kozmetiky, na ktorú sme zvyknutí. Už svojím vzhľadom vyčnieva z davu ostatných. Samozrejme, pekná nádoba nie je to najdôležitejšie.

Druhý dôvod

Kvalita kozmetiky. Kórejská kozmetika sa vyznačuje nielen vizuálnou príťažlivosťou, ale aj kvalitou a účinnosťou výrobkov. Kórejské spoločnosti intenzívne investujú do výskumu a vývoja nových kozmetických technológií.

Starostlivosť o pleť je súčasťou kórejskej kultúry, ženy sa začínajú starať o svoju tvár a pokožku veľmi skoro. Samotné kórejské ženy sú veľmi náročné na výber kozmetiky, pred kúpou niečoho nového si pozorne preštudujú zloženie a recenzie na internete. V Kórei je najrýchlejší internet na svete. Diskusie o akomkoľvek produkte (nielen kozmetickom) na kórejských fórach a sociálnych sieťach sú veľmi aktívne. Napríklad, ak som skúsila masku a niečo sa mi nepáčilo, okamžite to odfotím a napíšem o tom recenziu, že sa mi to nepáčilo. Výrobca nemôže sedieť na mieste, potrebuje tieto nedostatky odstrániť, inak od nich nikto nič nekúpi. V Kórei existuje veľa kozmetických značiek, takže medzi nimi panuje veľmi tvrdá konkurencia. Vzhľadom na konkurenciu a takúto vyberavosť a prísnosť kupujúcich musia výrobcovia neustále zlepšovať kvalitu výrobkov, vyvíjať nové ingrediencie, nové formáty.

Tretí dôvod

Prijateľná cena. Pri výbere akéhokoľvek produktu je pre nás dôležitá. Ak porovnáme priemerné ceny kórejských a európskych značiek, potom sú kórejské výrobky dostupnejšie.

Korejska kozmetika.jpg
Foto: PR článok
 

Kórejské kozmetické značky

V roku 2016 bolo v Kórei registrovaných viac ako 8 000 kozmetických značiek. Možno ich rozdeliť do niekoľkých kategórií.

1. Road shop

To sú obchody na uliciach a v nákupných centrách. Najdostupnejšie značky, ktoré sa tam predávajú: Innisfree, Missha, Etude House, Nature Republic, Tony Moly, Skin Food, The Saem, A`PIEU, Aritaum, It`s Skin, Beyond, Mamonde, skin79 atď.

2. Stredne prémiové značky

Ako napríklad Dr.Jart+, su:m 37, The history of whoo, Neogen, May Coop, Laneige

3. Prémiové značky

Sulwhasoo, Hera, Hanyul, Iope, Sooryehan atď.