Ako si uľahčiť začiatky podnikania?

08. 06 2022 09:00 | PR článok
Ako si uľahčiť začiatky podnikania?
Ako si uľahčiť začiatky podnikania? Foto: wavebreakmedia/Shutterstock.com

O založení vlastnej spoločnosti a začatí podnikania uvažovalo už množstvo ľudí, ale nie vždy to prejde aj k reálnym činom.

Rozbeh vlastného podnikania je vždy veľkým krokom do neznáma, pri ktorom výsledky nikto nezaručuje.

Majte vlastnú spoločnosť už za niekoľko hodín

To však neznamená, že práve vaša spoločnosť nemôže o pár rokov „písať“ úspešný príbeh a prezentovať sa aj na významnom kongrese v Piešťanoch. V prvom rade však potrebujete odhodlanie spraviť prvý krok, ktorým je založenie vlastnej spoločnosti. Alebo nie?

Alternatívou k zdĺhavému zakladaniu spoločnosti je kúpa takzvanej ready made spoločnosti. O čo ide? Ready made spoločnosti sú také, ktoré boli založené výlučne za účelom ďalšieho predaja. Majú splatené základné imanie, ale nikdy nevykonávali žiadnu činnosť. Nemajú tak históriu záväzkov, či pohľadávok. Samozrejmosťou je ale ich zápis na Živnostenskom registri, Obchodnom registri a Daňovom úrade.

Ready made spoločnosti sú ideálne pre tých, ktorí sa chcú nielen vyhnúť „vybavovačkám“ pri zakladaní spoločnosti, ale chcú naviac podnikať čo najskôr. S ready made spoločnosťou sa môžete do podnikania pustiť už za niekoľko hodín.

Netrápte sa účtovníctvom, keď oň môžete mať postarané odborne

Samostatne sa starať vo firme o všetko potrebné pre jej chod je nemožné. Preto neváhajte niektoré pracovné činnosti od začiatku „delegovať“ na iných. Napríklad účtovníctvo. Možno v začiatkoch by pre vás bolo zamestnávanie človeka na vedenie účtovníctva nevýhodné kvôli nedostatku práce.

V takom prípade si na spracovanie účtovníctva najmite firmu. Ušetrí vám to množstvo času a aj starostí. Predsa len je vždy dobré ak sa o účtovníctvo starajú skutoční odborníci, ktorí sa v tejto problematike dokonale vyznajú.

Každá firma potrebuje iné vybavenie

Samozrejme, samotné založenie spoločnosti neznamená, že už budete len zarábať. Investície sú potrebné priebežne a obzvlášť na začiatku. Ich výška záleží od predmetu vášho podnikania a teda aj toho, čo pre fungovanie firmy budete potrebovať. Možno vám bude stačiť jedna kancelária s bežným kancelárskym vybavením a zásobou úsporných tonerov OKI.

A možno budete okrem kancelárskych priestorov potrebovať aj sklad so spoľahlivou manipulačnou technikou. Pochopiteľne tak neexistujú všeobecné rady o tom, čo by vašej spoločnosti nemalo, či mohlo chýbať. Základom je nebáť sa aj prípadných vyšších investícií ak majú tendenciu sa v budúcnosti nejakým spôsobom vrátiť.