Skupina Markíza bola aj v novembri silným trhovým lídrom, Pán profesor opäť najsledovanejším programom mesiaca

06. 12 2021 16:54 | TS
Skupina Markíza - prime-time - november 2021
Skupina Markíza - prime-time - november 2021 Foto: TV Markíza

Sezónne rekordy si v novembri 2021 pripísali na konto dlhoročne obľúbená reality šou Farma a podvečerný seriálový hit Oteckovia.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto aj v uplynulom novembri 2021 udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 25,2 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,2 %) tak predstihla s rozdielom 4,0 percentuálnych bodov. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 27 z 30 novembrových dní.

1.jpg
Foto: TV Markíza
 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v novembri 2021 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,1 %. Konkurenčná TV Joj (13,7 %) vykázala v rovnakom období o 5,4 percentného bodu slabší výsledok.

2.jpg
Foto: TV Markíza
 

Novembrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 27,0 % a konkurenčnú skupinu Joj (25,2 %) tak predstihla o 1,8 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 20 z 30 dní uplynulého mesiaca.

3.jpg
Foto: TV Markíza
 

Samotná TV Markíza dosiahla v novembri 2021 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 21,0 % a s rozdielom 3,3 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (17,7 %).

4.jpg
Foto: TV Markíza
 

Skupina Markíza bola v novembri 2021 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 23,0 % a odstupom 2,6 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,4 %). Trhovým lídrom bola v 27 z 30 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 26,0 % a náskokom 1,2 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (24,8 %), ktorú porazila v 18 z 30 novembrových dní.

Seriálový hit Pán profesor suverénne najsledovanejším novembrovým programom

Jednoznačne najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého slovenského trhu sa v cieľovej skupine 12-54 stal mimoriadne obľúbený rodinný komediálny seriál Pán profesor. Konkrétne išlo o premiérovú časť s názvom Tabu, ktorá v pondelok, 15. novembra 2021, dosiahla fantastický rating 11,3 % a rovnako aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 29,8 %.

Všetkých päť v novembri odvysielaných epizód 3. série Pána profesora suverénne ovládlo pondelkové večery s excelentným priemerným ratingom 10,6 % a trhovým podielom 28,1 %.

Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou v hlavných úlohách uplynulý mesiac prilákal k obrazovkám v priemere 484-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V tejto univerzálnej cieľovej skupine si najlepšie počínali epizódy Vnuk (8. 11. 2021) a Tabu (15. 11. 2021), ktoré si zhodne vychutnalo až 503-tisíc divákov.

Počasie najúspešnejšie v rámci spravodajstva, Televízne noviny suverénnou jednotkou na trhu

Celkovo najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v pondelok, 1. novembra 2021. V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo excelentný rating 11,3 % a trhový podiel 27,4 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 655-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny dosiahla v novembri 2021 vynikajúci úspech, keď v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 zvíťazila nad konkurenciou až v 27 z 30 dní uplynulého mesiaca.

V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali Televízne noviny vynikajúci priemerný rating 9,0 % a trhový podiel 26,0 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta na Markíze uprednostnilo v priemere 551-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si v stredu, 24. novembra 2021, pozrelo 625-tisíc divákov. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 25,6 %.

5.jpg
Foto: TV Markíza
 

Dlhoročne obľúbená Farma v novembri so sezónnym rekordom

Aj v novembri 2021 sa tešila výraznému diváckemu záujmu dlhoročne obľúbená a úspešná reality šou Farma. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 6,3 % a trhový podiel 21,6 %.

Absolútny rekord v rámci aktuálneho ročníka si pripísal napínavý duel, odvysielaný v sobotu, 27. novembra 2021. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenal doposiaľ najvyšší rating 8,7 % a nadpriemerný trhový podiel 22,3 %. Strhujúci súboj o zotrvanie na statku medzi súťažiacimi Teréziou Vargovou a Michalou Šormanovou si nenechalo ujsť taktiež rekordných 476-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Oteckovia taktiež prekonávali rekordy a podvečer naďalej jasne vedú

Podvečerný seriálový hit Oteckovia tradične víťazil nad konkurenciou, keď kraľoval podvečernému vysielaniu celý uplynulý mesiac s priemerným ratingom 7,3 % a trhovým podielom 25,4 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 395-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Oteckovia si v novembri 2021 taktiež pripísali doterajší sezónny rekord, konkrétne s epizódou odvysielanou vo štvrtok, 4. novembra 2021. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla excelentný rating 8,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 29,5 %. V širšej cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo časti odvysielanej v stredu, 24. novembra 2021, ktorú si vychutnalo 425-tisíc divákov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma sa v novembri 2021 najlepšie darilo romantickému filmu Znovunájdené kúzlo Vianoc, ktorý v sobotu, 27. novembra 2021, dosiahol rating 2,0 % a trhový podiel 4,9 % v cieľovej skupine 12-54. V širšej cieľovej skupine 12+ obhájil prvenstvo obľúbený turecký seriál Dve tváre Istanbulu, najviac zarezonovala epizóda odvysielaná v stredu, 10. novembra 2021, ktorú si nenechalo ujsť 175-tisíc divákov.

Z ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac zo zhodnou sledovanosťou najviac divákov v rámci cieľovej skupiny 12-54 pozrelo akčné filmy Ochranca (rating 2,5 % / share 7,4 %, 11. 11. 2021) a Nezastaviteľní (rating 2,5 % / share 7,6 %, 9. 11. 2021). Najvyššie priečky im patrili aj v širšej cieľovej skupine 12+, keď si snímku Ochranca vychutnalo 123-tisíc a Nezastaviteľní 118-tisíc divákov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

PR oddelenie skupiny Markíza