Veľké sobotné finále Farmy s rekordom série porazilo konkurenciu, víťazom celého týždňa nedeľné Televízne noviny

14. 12 2021 14:30 | tlačová správa
Farma 13 - finále
Farma 13 - finále Foto: Markíza

Najvyššie priečky v rebríčkoch sledovanosti patrili cez uplynulý víkend Markíze, romantický film Čas vianočných prianí sa v sobotu stal dosiaľ druhým najsledovanejším jesenným programom stanice Doma.

Dlhoročne obľúbená reality šou Farma vyvrcholila v sobotu, 11. decembra 2021, na obrazovkách televízie Markíza priamym prenosom veľkolepého finále svojej v poradí už 13. série. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 išlo o najsledovanejší program dňa s rekordným ratingom 9,6 % a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 26,2 %. Konkurenčné programy výrazne zaostali, finále šou Česko Slovensko má talent zaznamenalo na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 17,9 % a šou Záhady tela na Jednotke RTVS podiel na trhu 7,2 %. Zároveň išlo o najsledovanejšie finále Farmy od roku 2017.

Zápolenie trojice najúspešnejších farmárov obzvlášť zaujalo mladé ženy vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania šou zabezpečili trhový podiel 47,9 %. Tohtoročná Farma sa niesla v znamení dobrodružstva, náročnej práce na statku, drsných životných podmienok a návratu ku koreňom, rozprávkovú výhru vo výške 75 000 eur si napokon v napínavých finálových disciplínach vybojoval súťažiaci Miroslav „Mesut“ Debnár. Jeho záverečnú cestu k víťazstvu si nenechalo ujsť v rámci tohto ročníka taktiež rekordných 501-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine Farma výrazne porazila konkurenčné programy.

Ani tým sa však šou nekončí a ešte niekoľko týždňov bude exkluzívne iba na VOYO pokračovať prostredníctvom 14-dielnej online relácie s názvom Život po Farme, ktorá bude sledovať osudy jednotlivých súťažiacich aj po skončení reality šou v televízii. Počnúc pondelkom, 20. decembrom 2021, tak fanúšikovia budú mať možnosť v spoločnosti obľúbeného Jakuba „Zitrona“ Ťapáka sledovať, ako sa ich obľúbencom darí doma, v práci, a či sa budú stretávať s inými farmármi aj po skončení televíznej šou.

Najsledovanejším spravodajským programom na trhu sa v sobotu stalo Počasie, v cieľovej skupine 12-54 dosiahlo rating 8,3 % a trhový podiel 21,7 %. Aktuálne informácie o počasí pritiahli k obrazovkám Markízy 523-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, v rámci cieľovej skupiny 12+ išlo o vôbec najsledovanejší sobotný program na celom trhu.

V nedeľu, 12. decembra 2021, sa najsledovanejším programom dňa aj celého uplynulého týždňa v cieľovej skupine 12-54 stali Televízne noviny so skvelým ratingom 10,5 % a trhovým podielom 27,4 %. Nenechalo si ich ujsť celkovo 610-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Televízia Doma prináša divákom počas predsviatočného obdobia každoročne obľúbené romantické filmy s vianočnou tematikou. Čelo rebríčka sledovanosti menších staníc ovládli v oba víkendové dni.

Sobotný titul Čas vianočných prianí (rating 2,3 % / share 5,8 % v CS 12-54) sa stal dokonca druhým najúspešnejším jesenným programom stanice Doma. Premiérový romantický príbeh si vychutnalo celkovo 127-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V nedeľu najviac zabodovali snímky Päťhviezdičkové Vianoce (rating 2,0 % / share 6,5 % v CS 12-54) a Dokonalé Vianoce s pestúnkou (rating 2,0 % / share 5,2 % v CS 12-54).

PR oddelenie skupiny Markíza