Skupina Markíza aj v roku 2021 suverénne kraľovala televíznemu trhu

05. 01 2022 13:51 | TS
Prime time 2021 - TV Markíza
Prime time 2021 - TV Markíza Foto: TV Markíza

Najsledovanejšími programami v rámci vlaňajšej ponuky TV Markíza sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stali film Zázraky z neba, Televízne noviny a seriálový megahit Pán profesor.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto aj v uplynulom, už druhom pandémiou poznačenom roku 2021, udržala svoju stabilnú pozíciu jednoznačného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla výborný priemerný celodenný trhový podiel 25,4 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,2 %) tak predstihla s rozdielom 5,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v drvivej väčšine vlaňajších dní – 332.

12.jpg
 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v roku 2021 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 18,8 %. Konkurenčná TV Joj (13,0 %) vykázala v rovnakom období o 5,8 percentuálnych bodov slabší výsledok.

3.jpg
 

Jednoznačné celoročné víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00,keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 27,7 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,6 %) tak predstihla o 4,1 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza vo veľkej väčšine dní uplynulého roka – 291.

45.jpg
 

Samotná TV Markíza dosiahla v roku 2021 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 20,8 % a s rozdielom 4,7 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,1 %).

6.jpg
 

Zázraky z neba a Pán profesor najúspešnejšími vlaňajšími programami TV Markíza

Absolútne najsledovanejším programom v rámci ponuky TV Markíza sa v roku 2021 v rámci obchodne podstatnej cieľovej skupiny 12-54 stala slovenská premiéra krásneho a mimoriadne emotívneho skutočného príbehu Zázraky z neba. V stredu, 6. januára 2021, dosiahol excelentný rating 14,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 31,2 %. Rodinnú drámu so silným posolstvom si nenechalo ujsť celkovo 689-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Post divácky najúspešnejšieho pôvodného seriálu na celom trhu patril za vlaňajší rok v rámci cieľovej skupiny 12-54 megahitu Pán profesor. Najsledovanejšou v cieľovej skupine 12-54 bola predposledná 9. epizóda 2. série odvysielaná v pondelok, 26. apríla 2021, ktorá zaznamenala fantastický rating 14,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 35,3 %. Túto časť si vychutnalo celkovo 578-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v rámci tejto univerzálnej cieľovej skupiny bola ešte úspešnejšia epizóda z 5. apríla 2021, ktorá si podmanila až 584-tisíc divákov.

Obe minuloročné série Pána profesora dosiahli vynikajúci priemerný rating 11,9 % ako aj trhový podiel 31,1 %. Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou v hlavných úlohách prilákal k obrazovkám v priemere 512-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Medzi najsledovanejšie vlaňajšie programy TV Markíza sa zaradil aj nový komediálny seriál Najhorší týždeň môjho života. Najväčší divácky úspech zožala hneď úvodná epizóda, ktorá si vo štvrtok, 7. januára 2021, pripísala excelentný rating 12,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,7 %. Vychutnalo si ju taktiež rekordných 594-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Všetkých osem častí 1. série Najhoršieho týždňa môjho života dosiahlo priemerný rating 9,7 % a trhový podiel 22,8 %. V priemere ich sledovalo 447-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

S tradične skvelými výsledkami sledovanosti sa v jarnej sezóne vrátila v poradí už šiesta séria mimoriadne úspešnej zábavnej šou pre celú rodinu Tvoja tvár znie povedome. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 10,7 % a trhový podiel 28,9 %. Šou plnú dych vyrážajúcich premien a skvelej zábavy sledovalo v priemere 553-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

S výrazným diváckym ohlasom sa v roku 2021 stretla aj 2. séria výnimočného sociálneho experimentu Svadba na prvý pohľad. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla výborný priemerný rating 10,2 % a trhový podiel 25,3 %. Na to, či sa vede podarí dať dokopy ideálne kompatibilné páry, bolo zvedavých v priemere 495-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Dlhoročne úspešná spevácka súťaž SuperStar v jesennej sezóne tradične zabodovala s priemerným ratingom 8,1 % a trhovým podielom 24,4 %. Hľadanie novej česko-slovenskej speváckej hviezdy si vychutnávalo v priemere 423-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Mimoriadne obľúbená pôvodná zábavná šou 2 na 1 autorskej a moderátorskej dvojice Adela Vinczeová a Dano Dangl sa aj v roku 2021 zaradila medzi divácky najúspešnejšie programy. Osem epizód odvysielaných v jarnej sezóne zaznamenalo v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 8,1 % a trhový podiel 23,3 %, pričom v priemere si šou vychutnávalo 405-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

V dôležitom podvečernom slote naďalej kraľoval obľúbený rodinný seriál Oteckovia. Seriálový hit dosiahol v uplynulom roku priemerný rating 7,1 % a trhový podiel 26,7 % v cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 370-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Silnou oporou večernej programovej štruktúry TV Markíza bola na jeseň 2021 tiež dlhoročne úspešná reality šou Farma, ktorej 13. sezóna dosiahla priemerný rating 6,3 % a trhový podiel 21,7 %v cieľovej skupine 12-54. Zaujímavé dianie na statku sledovalo priemerne 356-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Televízne noviny silnou jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách

Výborné výsledky sledovanosti zaznamenala v roku 2021 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny, ktorá v čase pandémie potvrdila svoju úlohu najdôležitejšieho zdroja informácií na slovenskom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahli priemerný rating 8,2 % a trhový podiel 26,0 %.

Súhrn najdôležitejších udalostí dňa na Markíze uprednostnilo v priemere rovných 500-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého roka si v stredu, 6. januára 2021, pozrelo až 757-tisíc divákov. Zároveň tiež išlo v tejto univerzálnej cieľovej skupine o najsledovanejší spravodajský program roku 2021 v rámci celého trhu. V cieľovej skupine 12-54 patril tento post vydaniu odvysielanému v nedeľu, 3. januára 2021, ktoré zaznamenalo excelentný rating 14,4 % a trhový podiel 30,5 %.

78.jpg
 

Televízne noviny boli v roku 2021 v rámci obchodne podstatnej cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v drvivej väčšine dní – až 348. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli celoročnou jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 25,5 %.

Nemenej výborne sa v roku 2021 darilo aj relácii Počasie, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 8,4 % a trhový podiel 25,4 %. Aktuálne informácie o počasí vlani na Markíze sledovalo v priemere 521-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborná výkonnosť menších staníc Doma a Dajto

V cieľovej skupine 12-54 si prvé miesto v celoročnom rebríčku sledovanosti televízie Doma vydobyla kulinárska relácia Varte s nami. V pondelok, 15. februára 2021, dosiahla skvelý rating 3,0 % a trhový podiel 7,7 %.

Vynikajúco si počínali aj ďalšie silné príbehy z divácky dlhodobo obľúbenej tureckej produkcie v seriáloch Spútaný motýľ a Dve tváre Istanbulu. V rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ sa divácky najúspešnejším programom stanice Doma za celý rok 2021 stala epizóda seriálu Spútaný motýľ odvysielaná vo štvrtok, 11. februára 2021, ktorú si vychutnalo až 208-tisíc divákov.

Výraznej diváckej obľube sa každoročne tešia aj decembrové vianočné romantické filmy. Najsledovanejšou snímkou za celý uplynulý rok sa na Doma stal titul Malý vianočný zázrak, ktorý v sobotu, 18. decembra 2021, dosiahol výborný rating 2,7 % a trhový podiel 7,3 %.

Z atraktívnej ponuky televízie Dajto si uplynulý rok najviac divákov v oboch hlavných cieľových skupinách vybralo v nedeľu, 2. mája 2021, prostrednú 2. tretinu atraktívneho prípravného zápasu slovenskej hokejovej reprezentácie s mužstvom Rakúska. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla vynikajúci rating 4,1 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 10,2 %. Celkovo si ju nenechalo ujsť 191-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Od leta 2021 prináša Dajto pravidelne aj atraktívne zápasy z domácej futbalovej Fortuna ligy, najviac zabodoval v nedeľu, 17. októbra 2021, duel medzi mužstvami Spartak Trnava a Slovan Bratislava. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol skvelý rating 2,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 10,7 %, celkovo si ho nenechalo ujsť 189-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

TOP-10-programov_2021_Markíza.jpg
Foto: TV Markíza
 

TOP-10-programov_2021_Doma.jpg
Foto: TV Markíza
 

TOP-10-programov_2021_Dajto.jpg
Foto: TV Markíza
 

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA. 

PR oddelenie skupiny Markíza