Skupina Markíza bola trhovým lídrom aj v hokejovom máji 2022

07. 06 2022 12:35 | TS
Skupina Markíza - prime-time, máj 2022
Skupina Markíza - prime-time, máj 2022 Foto: TV Markíza

Divácky najúspešnejším nešportovým programom na slovenskom televíznom trhu sa uplynulý mesiac stal seriálový megahit Druhá šanca, výrazne zabodovala aj veľkolepá tanečná šou Let’s Dance.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom máji 2022 aj napriek silnej konkurencii hokejových majstrovstiev sveta udržala stabilnú pozíciu jednoznačného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 21,6 % a konkurenčnú skupinu Joj (17,9 %) tak predstihla s rozdielom 3,7 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 22 z 31 májových dní.

1.jpg
 
2.jpg
 
3.jpg
 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v máji 2022 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 15,2 %. Konkurenčná TV Joj (12,0 %) vykázala v rovnakom období 3,2 percentuálneho bodu slabší výsledok.

Májové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 22,4 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,8 %) tak predstihla o 1,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 16-tich dňoch uplynulého mesiaca.

4.jpg
 

Samotná TV Markíza dosiahla v máji 2022 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 15,3 % a s rozdielom 0,6 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (14,7 %).

5.jpg
 

Samotná TV Markíza dosiahla v máji 2022 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 15,3 % a s rozdielom 0,6 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (14,7 %).

6.jpg
 

Skupina Markíza bola v máji 2022 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 20,4 % a odstupom 2,6 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (17,8 %). Trhovým lídrom bola v 18 z 31 dní uplynulého mesiaca.

Seriálový megahit Druhá šanca najsledovanejším nešportovým programom mesiaca

Jednoznačne najsledovanejším nešportovým programom uplynulého mesiaca v rámci celého slovenského trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo finále 1. série mimoriadne obľúbeného dramatického seriálu z lekárskeho prostredia Druhá šanca. Konkrétne išlo o záverečnú 16. epizódu, ktorá v pondelok 2. mája 2022 dosiahla po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti excelentný rating 12,2 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 31,8 %.

V rámci tejto sezóny posledná epizóda divákmi aj kritikou nadšene prijatého seriálu s vynikajúcim Jánom Koleníkom v hlavnej úlohe prilákala k obrazovkám fantastických 646-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Tanečná horúčka pokračovala aj v máji, veľkolepá šou Let’s Dance kraľovala nedeľným večerom

Najvýpravnejšia a divácky najúspešnejšia šou jarnej televíznej sezóny vyvrcholila v nedeľu 8. mája 2022 veľkolepým finále. Aj záverečný 10. priamy prenos si doslova podmanil divákov televízie Markíza, keď dosiahol výborný rating 8,9 % a druhý najvyšší trhový podiel 30,5 %.

Kráľom a kráľovnou tanečného parketu sa na základe diváckeho SMS hlasovania stala súťažná dvojica Ján Koleník a Vanda Poláková. Ich víťazné ťaženie posledným priamym prenosom 7. série Let's Dance si vychutnalo celkovo 604-tisíc divákov starších ako 12 rokov

Obe májové epizódy veľkolepej tanečnej šou nedali v nedeľné večery konkurencii najmenšiu šancu, keď zaznamenali vynikajúci priemerný rating 8,7 % a trhový podiel 29,1 %. Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si v máji 2022 vychutnávalo v priemere 604-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V rámci tejto univerzálnej cieľovej skupiny išlo po Druhej šanci o druhý najsledovanejší nešportový program mesiaca.

Počasie najúspešnejšie v rámci spravodajstva, Televízne noviny zvíťazili vo väčšine májových dní

Celkovo najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v pondelok 2. mája 2022, ktoré dosiahlo rating 7,6 % a trhový podiel 25,7 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala 507-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov. V tejto univerzálnej cieľovej skupine si ešte o niečo lepšie počínalo vydanie zo 17. mája 2022, ktoré si nenechalo ujsť 530-tisíc divákov.

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny v máji 2022 zvíťazila nad konkurenciou v 28 z 31 dní. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali priemerný rating 5,1 % a trhový podiel 19,9 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta na Markíze uprednostnilo v priemere 359-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

7.jpg
 

8.jpg
 

Najviac divákov v rámci cieľovej skupiny 12-54 oslovilo vydanie odvysielané v stredu 4. mája 2022. V cieľovej skupine 12-54 si pripísalo rating 7,0 % a trhový podiel 25,3 %. K obrazovkám pritiahlo celkovo 443-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Ešte o niečo vyššiu sledovanosť v rámci univerzálnej cieľovej skupiny zaznamenalo vydanie z utorka 17. mája 2022, ktoré si pozrelo 452-tisíc divákov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma si v máji 2022 suverénne najúspešnejšie počínal mimoriadne obľúbený turecký romantický seriál Láska na prenájom. Najsledovanejšia bola epizóda odvysielaná v utorok 24. mája 2022, v cieľovej skupine 12-54 dosiahla výborný rating 2,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 7,4 %. V širšej cieľovej skupine 12+ sa divácky najúspešnejším programom stanice Doma za celý uplynulý mesiac stali časti odvysielané vo štvrtok 5. mája a v pondelok 23. mája 2022, ktoré si vychutnalo zhodne 182-tisíc divákov.

Z ponuky televízie Dajto uplynulý mesiac najviac divákov v rámci cieľovej skupiny 12-54 uprednostnilo kultový dobrodružný film Pán prsteňov: Spoločenstvo prsteňa, ktorý v piatok 6. mája 2022 dosiahol skvelý rating 1,6 % a nadpriemerný trhový podiel 7,0 %. V širšej cieľovej skupine 12+ si najlepšie počínal 2. polčas atraktívneho futbalového zápasu domácej Fortuna ligy medzi mužstvami ŠK Slovan Bratislava a FC Spartak Trnava, v nedeľu 1. mája 2022 si ho nenechalo ujsť 86-tisíc divákov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA