Skupina Markíza bola v auguste 2022 celodenným trhovým lídrom každý jeden deň, Pán profesor najsledovanejším programom mesiaca

06. 09 2022 17:22 | TS
Pán profesor
Pán profesor Foto: TV Markíza

Ďalšími divácky najúspešnejšími programami minulého mesiaca sa stali večerné spravodajské relácie TV Markíza, či záverečný celovečerný špeciál rodinného seriálového hitu Oteckovia.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI v uplynulom auguste 2022 udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 23,9 % a konkurenčnú skupinu Joj (17,0 %) tak predstihla s rozdielom až 6,9 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v každý jeden z 31 augustových dní.

1.jpg
Foto: TV Markíza
 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v auguste 2022 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 14,2 %. Konkurenčná TV Joj (10,6 %) vykázala v rovnakom období o 3,6 percentuálneho bodu slabší výsledok.

2.jpg
Foto: TV Markíza
 

Augustové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 24,7 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,1 %) tak predstihla o 4,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 26 z 31 dní uplynulého mesiaca.

3.jpg
Foto: TV Markíza
 

Samotná TV Markíza dosiahla v auguste 2022 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 15,3 % a s rozdielom 1,9 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (13,4 %).

4.jpg
Foto: TV Markíza
 

Skupina Markíza bola v auguste 2022 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 21,7 % a odstupom 5,3 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (16,4 %). Trhovým lídrom bola aj v tomto prípade každý jeden z 31 dní uplynulého mesiaca.

Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 23,5 % a náskokom 3,3 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (20,2 %), ktorú porazila v 28 z 31 augustových dní.

Seriálový hit Pán profesor sa vrátil ako najsledovanejší program mesiaca

Mimoriadne obľúbený rodinný komediálny seriál Pán profesor sa v utorok 30. augusta 2022 vrátil na obrazovky televízie Markíza v skvelej forme. Úvodná epizóda 4. série sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stala aj v novom utorkovom nasadení suverénne najsledovanejším programom celého uplynulého mesiaca v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

Úvodná premiérová časť novej sezóny dosiahla v tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine ktoré aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti vynikajúci rating 8,8 % a nadpriemerný trhový podiel 25,3 %. Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom, Gabrielou Marcinkovou a Romanom Luknárom v hlavných úlohách, ktorý aj vo svojej novej sezóne dáva opäť šancu zažiariť aj množstvu mladých hereckých talentov, pritiahol k obrazovkám celkovo 367-tisíc divákov starších ako 12 rokov a v čase vysielania zasiahol až 492-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Víťazné veľké finále rodinného seriálového hitu Oteckovia

V stredu 31. augusta 2022 oslávila TV Markíza už svoje 26. narodeniny a pre divákov si v tento špeciálny deň pripravila niečo mimoriadne - záverečný celovečerný špeciál rodinného seriálového hitu Oteckovia. Rozlúčka s jedným z najúspešnejších slovenských seriálov mala víťaznú príchuť, keď finále Oteckov zaznamenalo rating 6,5 % a trhový podiel 20,9 %.

Na to, ako sa uzavrú osudy štvorice najobľúbenejších slovenských oteckov, ale aj na návrat viacerých obľúbených postáv, bolo zvedavých celkovo 328-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom finálový špeciál mal dosah až na 560-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Televízne noviny najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca

Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie TV Markíza Televízne noviny odvysielané v nedeľu 21. augusta 2022, ktoré aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo rating 6,6 % a trhový podiel 21,3 %.

5.jpg
Foto: TV Markíza
 

Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 438-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahla až 747-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Televízne noviny v auguste 2022 zvíťazili nad konkurenciou v 29 z 31 dní. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali priemerný rating 4,6 % a trhový podiel 21,1 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta na Markíze uprednostnilo v priemere 332-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI

Na obrazovkách televízie Doma si v auguste 2022 v rámci cieľovej skupiny 12-54 najúspešnejšie počínala česká romantická komédia Sezn@mka, ktorá v nedeľu 14. augusta 2022 dosiahla rating 1,5 % a trhový podiel 4,8 %. Druhé miesto obsadila legendárna telenovela Divoký anjel (rating 1,5 % / share 10,6 % v CS 12-54) s jednou z epizód z utorka 30. augusta 2022 a trojicu najsledovanejších programov uzatvára romantický film Kráľovské zásnuby (rating 1,4 % / share 5,5 % v CS 12-54), ktorý bol odvysielaný v sobotu 27. augusta 2022.

V širšej cieľovej skupine 12+ sa divácky najúspešnejším programom stanice Doma za celý uplynulý mesiac stala so 131-tisíc divákmi epizóda tureckého seriálu Zachránené životy odvysielaná v utorok 23. augusta 2022.

Televízia Dajto vo štvrtok 4. augusta 2022 výrazne zabodovala s priamym prenosom z tretieho predkola Európskej ligy, v ktorom sa slovenský futbalový majster ŠK Slovan Bratislava stretol s gréckym mužstvom Olympiakos Pireus. Druhý polčas tohto atraktívneho zápasu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším programom stanice Dajto za celý uplynulý mesiac.

V cieľovej skupine 12-54 dosiahla druhá polovica tohto duelu excelentný rating 3,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 13,8 %. Napínavý futbalový súboj si v priebehu druhého polčasu vychutnalo až 179-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol až 280-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Výborne si počínali aj večerné zápasy domácej futbalovej Fortuna ligy, najviac zabodoval druhý polčas zápasu Slovan – Žilina, ktorý v nedeľu 21. augusta 2022 zaznamenal v cieľovej skupine 12-54 výborný rating 2,5 % a trhový podiel 7,4 %.

Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie Markíza KRIMI sa najlepšie darí obľúbenému kriminálnemu seriálu Myšlienky vraha. V cieľovej skupine 12-54 patrilo prvenstvo druhej epizóde z pravidelnej večernej dvojporcie odvysielanej v utorok 16. augusta 2022, ktorá zaznamenala rating 1,3 % a trhový podiel 5,0 %.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

PR oddelenie skupiny Markíza

Skupina Markíza - prime-time - august 2022.jpg
Foto: TV Markíza