Seriálový megahit Druhá šanca doslova prevalcoval konkurenciu s absolútne rekordným trhovým podielom

13. 09 2022 12:25 | TS
Druhá šanca
Druhá šanca Foto: TV Markíza

Skupina Markíza dosiahla vpondelok vobchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 doposiaľ najvyšší tohtoročný trhový podiel celodenne aj vkomerčne najdôležitejšom prime-time.

Seriálový megahit Druhá šanca si aj s druhou epizódou 2. série doslova podmanil divákov a pripísal si na konto ďalší rekord. V oboch hlavných cieľových skupinách sa v pondelok 12. septembra 2022 stal na obrazovkách televízie Markíza suverénne najsledovanejším programom dňa a doposiaľ aj celej jesennej sezóny v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

Výnimočný dramatický seriál z lekárskeho prostredia dosiahol včera v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 excelentný rating 10,5 % a doposiaľ absolútne rekordný trhový podiel 34,5 %. Svoje doterajšie podielové maximum tak vylepšil až o takmer štyri percentuálne body. Konkurenčné pondelkové programy výrazne zaostali, seriál Hranica zaznamenal na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu iba 16,4 % a film Teroristka na Jednotke RTVS ešte nižší trhový podiel 6,9 %. Druhá šanca obzvlášť oslovila mladé diváčky vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili trhový podiel až 48,0 %.

Divákmi aj odbornou verejnosťou nadšene prijatý seriál s vynikajúcim Jánom Koleníkom v hlavnej úlohe včera prilákal k obrazovkám excelentných 539-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a aj v tejto širšej cieľovej skupine mu patril post najsledovanejšieho programu dňa a aj celej doterajšej jesennej televíznej sezóny. V čase vysielania mal dosah až na 707-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Skvelým výsledkom sa môže opäť pochváliť aj nasledujúca reality šou Farma. V cieľovej skupine 12-54 bola v pondelok jasnou jednotkou na trhu s výborným ratingom 4,5 % a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 25,0 %. Konkurenčná TV Joj zaznamenala s reality šou Láska na chate v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel iba 9,0 % a so šou Inkognito ešte nižší podiel na trhu 8,9 %. Zaujímavé dianie na statku pritiahlo k obrazovkám TV Markíza celkovo 269-tisíc divákov, pričom dosah mala Farma až na 411-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Ďalšie tri najvyššie priečky v pondelkovom rebríčku sledovanosti obsadili za Druhou šancou večerné spravodajské relácie televízie Markíza Počasie (rating 7,0 % / share 26,1 % v CS 12-54), Televízne noviny (rating 6,8 % / share 27,7 % v CS 12-54) a Športové noviny (rating 6,1 % / share 21,8 % v CS 12-54).

Celkovo najsledovanejším spravodajským programom pondelka sa v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ stala relácia Počasie, ktorú si nenechalo ujsť 539-tisíc divákov. Televízne noviny sledovalo 447-tisíc divákov, pričom v čase vysielania zasiahli až 752-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Suverénnou jednotkou na trhu bola Markíza aj podvečer vďaka spravodajskej relácii Prvé Televízne noviny (rating 3,3 % / share 26,5 % v CS 12-54), magazínu Reflex (rating 3,2 % / share 24,5 % v CS 12-54) a premiérovej epizóde z obľúbenej série príbehov Rodinné prípady (rating 4,0 % / share 22,2 % v CS 12-54). Konkurencii nedali ani najmenšiu šancu, keď TV Joj dramaticky zaostala s reláciou Noviny o 17:00 (share 5,7 % v CS 12-54), kvízom Riskuj! (share 7,6 % v CS 12-54) a opäť podľahla aj so šou Bez servítky (share 18,6 % v CS 12-54).

Skupina Markíza v pondelok ovládla aj najvyššie priečky v rebríčku sledovanosti menších staníc, o tento úspech sa postarala televízia Dajto s kultovým komediálnym seriálom Susedia (rating 1,6 % / share 6,0 % v CS 12-54) a akčným kinohitom Mission: Impossible 5 (rating 1,4 % / share 6,1 % v CS 12-54).

Na obrazovkách televízie Doma už tradične najviac zabodovali ďalšie dve epizódy mimoriadne obľúbenej telenovely Divoký anjel (rating 1,0 % / share 9,7 % a rating 1,1 % / share 8,9 % v CS 12-54), ktoré boli v čase vysielania po Markíze už tradične dvojkou na trhu.

Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola v pondelok v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 silným trhovým lídrom s doposiaľ najvyšším tohtoročným podielom na trhu celodenne (share 35,5 %) aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00 (share 37,0 %).

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA