Najviac divákov sledovalo poslednú rozlúčku s kráľovnou Alžbetou II. na Markíze, Druhá šanca opäť suverénnym víťazom pondelka

20. 09 2022 13:30 | tlačová správa
Reláciu Rozlúčka s Alžbetou II. moderovala Zlatica Švajdová Puškárová
Reláciu Rozlúčka s Alžbetou II. moderovala Zlatica Švajdová Puškárová Foto: Markíza

Najdlhší neprerušovaný priamy prenos v celej viac než 26-ročnej doterajšej histórii TV Markíza zasiahol v čase vysielania až 822-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Televízia Markíza má úspešne za sebou najdlhší priamy prenos vo svojej viac než 26-ročnej histórii. V pondelok 19. septembra 2022 sa ním stala naživo vysielaná mimoriadna relácia s názvom Rozlúčka s Alžbetou II., ktorá bez akéhokoľvek prerušenia trvala od 11.00 do 16:49 h, čiže bezmála šesť hodín. Markíza bola zároveň na slovenskom televíznom trhu počas udalosti, ktorú pozorne sledoval celý svet, jednoznačnou prvou diváckou voľbou.

Priamy prenos z pohrebu zosnulej britskej kráľovnej Alžbety II. dosiahol na obrazovkách TV Markíza v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 výborný rating 3,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 28,7 %. Opäť sa tak potvrdilo, že v prípade mimoriadnych udalostí doma i vo svete je Markíza najdôležitejším zdrojom informácií v krajine. Na konkurenčnej TV Joj zaznamenala posledná rozlúčka s kráľovnou Alžbetou II. v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu iba 5,7 %, na Jednotke RTVS ešte nižších 5,3 % a spravodajská televízia TA3 si v čase vysielania prenosu pripísala trhový podiel 6,5 %.

Mimoriadnu reláciu si na Markíze pozrelo celkovo 256-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v čase vysielania však mala dosah až na 822-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Divákov celým prenosom sprevádzala skúsená moderátorka Zlatica Švajdová Puškárová. V štúdiu v Záhorskej Bystrici privítala zaujímavých hostí - odborníčku na britskú kráľovskú rodinu Katarínu Strýčkovú a Branislava Kováčika, dekana na Fakulte politických vied a medzinárodných vzťahov Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Priamo v Londýne dianie monitorovala vyslaná redaktorka Ivana Miklánková, ktorá pripravila množstvo exkluzívnych reportáží a živých vstupov.

Celkovo najsledovanejším programom dňa sa v pondelok v cieľovej skupine 12-54 stala tretia premiérová epizóda 2. série diváckeho megahitu Druhá šanca. Výnimočný dramatický seriál z lekárskeho prostredia dosiahol výborný rating 9,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,4 %. Konkurenčné pondelkové programy výrazne zaostali, seriál Hranica zaznamenal na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu iba 17,0 % a film Zátopek na Jednotke RTVS ešte nižší trhový podiel 7,2 %. Druhá šanca obzvlášť oslovila mladé diváčky vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili trhový podiel až 42,7 %.

Divákmi aj odbornou verejnosťou nadšene prijatý seriál s vynikajúcim Jánom Koleníkom v hlavnej úlohe včera prilákal k obrazovkám skvelých 490-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a v tejto širšej cieľovej skupine mu patril post najsledovanejšieho nespravodajského programu dňa. V čase vysielania zasiahol až 622-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Skvelým výsledkom sa môže opäť pochváliť aj nasledujúca reality šou Farma. V cieľovej skupine 12-54 bola v pondelok jasnou jednotkou na trhu s výborným ratingom 4,6 % a nadpriemerným trhovým podielom 24,7 %. Konkurenčná TV Joj zaznamenala s reality šou Láska na chate v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel iba 9,3 % a so šou Inkognito ešte nižší podiel na trhu 8,1 %. Zaujímavé dianie na statku pritiahlo k obrazovkám TV Markíza celkovo 271-tisíc divákov, pričom dosah mala Farma až na 407-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Ďalšie tri najvyššie priečky v pondelkovom rebríčku sledovanosti obsadili za Druhou šancou večerné spravodajské relácie televízie Markíza Počasie (rating 8,1 % / share 26,1 % v CS 12-54), Televízne noviny (rating 7,5 % / share 27,4 % v CS 12-54) a Športové noviny (rating 6,7 % / share 21,6 % v CS 12-54).

Celkovo najsledovanejším programom pondelka sa v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ stala relácia Počasie, ktorú si nenechalo ujsť 551-tisíc divákov. Televízne noviny sledovalo 472-tisíc divákov, pričom v čase vysielania zasiahli až 800-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola v pondelok v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 silným trhovým lídrom s doposiaľ štvrtým najvyšším tohtoročným podielom na trhu celodenne (share 33,3 %) aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00 - 23:00 (share 34,1 %).

PR oddelenie skupiny Markíza