Fantastická divácka odozva a suverénne víťazstvo: Mama na prenájom odštartovala ako najsledovanejší nespravodajský program dňa

10. 01 2023 11:26 | TS
Mama na prenájom
Mama na prenájom Foto: TV Markíza

Celkovo najsledovanejšími pondelkovými programami sa v oboch hlavných cieľových skupinách stali večerné spravodajské relácie TV Markíza Televízne noviny a Počasie.

Televízia Markíza v pondelok 9. januára 2023 uviedla na obrazovky svoju prvú tohtoročnú novinku, denný rodinný seriál s názvom Mama na prenájom. Prvá epizóda rozpútala doslova lavínu pozitívnych reakcií na sociálnych sieťach, vyslúžila si pochvalné slová od novinárskej kritiky a najmä si pripísala suverénne víťazstvo z hľadiska sledovanosti. V oboch hlavných cieľových skupinách sa stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa v rámci celého trhu.

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 odštartovala úvodná predĺžená časť Mamy na prenájom s vynikajúcim ratingom 7,1 % a nadpriemerným trhovým podielom 26,1 %. Konkurencii nedala šancu, keď šou Bez servítky zaznamenala na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine výrazne nižší podiel na trhu 18,1 % a nová súťaž Traf to! na Jednotke RTVS trhový podiel iba 8,8 %.

Načrtnutie príbehu, v ktorom sa cesty dvoch rodín pretnú vďaka náhode a želaniu malého dievčatka spoznať svoju mamu, pritiahlo k obrazovkám celkovo 417-tisíc divákov starších ako 12 rokov a malo dosah na 580-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Hlavné úlohy v seriálovej novinke stvárňujú Adam Bardy, Martina Zábranská a vychádzajúca detská hviezda Larisa Mižigar.

Celkovo najsledovanejším programom dňa sa v pondelok v oboch hlavných cieľových skupinách stala hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 zaznamenali excelentný rating 8,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 28,5 %. Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta si nenechalo ujsť 534-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahol až 863-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Druhé miesto obsadila taktiež v oboch hlavných cieľových skupinách nasledujúca relácia Počasie (rating 8,5 % / share 26,7 % v CS 12-54), ktorú si pozrelo 515-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Silnou jednotkou na trhu bola Markíza aj s popoludňajšími reláciami Prvé Televízne noviny (rating 5,5 % / share 27,9 % v CS 12-54) a Reflex (rating 5,6 % / share 25,7 % v CS 12-54).

Konkurenčná TV Joj výrazne zaostala s reláciami Top Star (share 7,9 % v CS 12-54) a Riskuj! (share 12,3 % v CS 12-54), ako aj Jednotka RTVS so seriálom Don Matteo (share 8,6 % v CS 12-54) a kvízom Duel (share 10,3 % v CS 12-54).

Skupina Markíza v pondelok obsadila aj najvyššie priečky v rebríčku sledovanosti menších staníc vďaka televízii Dajto a obľúbeným komediálnym seriálom Susedia (rating 1,6 % / share 5,1 % v CS 12-54) a M*A*S*H (rating 1,5 % / share 5,1 % v CS 12-54).

Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola v pondelok v komerčne podstatnej cieľovej skupine 12-54 silným trhovým lídrom celodenne (share 30,9 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 31,3 %).

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

PR oddelenie skupiny Markíza