
Skupina Markíza v stredu dosiahla druhý najvyšší celodenný a rekordný tohtoročný podiel na trhu v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00.
V stredu, 24. mája 2023, zasiahla slovenskú kultúrnu obec šokujúca správa o náhlej smrti obľúbeného a mimoriadne talentovaného herca a hudobníka Daniela Heribana (†43). Túto smutnú správu s hlbokým zármutkom prijala aj televízia Markíza, ktorá s Heribanom dlhodobo spolupracovala na úspešných seriáloch ako Horná Dolná, Druhá šanca či Červené pásky. Jeho pamiatku si uctila odvysielaním posledných dvoch premiérových epizód komediálneho seriálového hitu Horná Dolná, ktoré nasadila operatívnou programovou zmenou.
Prvá z dvojice nových častí s názvom Rapidečka dosiahla v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 fantastický, v rámci finálnej 14. série absolútne rekordný rating 7,9 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,0 %. Emotívny diel, v ktorom sa legendárna postava Ďura Brmbalíka, ktorú nenapodobiteľným spôsobom stvárňoval práve Dano Heriban, symbolicky naposledy rozlúčila so svojou milovanou červenou rapidečkou, si na obrazovkách TV Markíza pozrelo 404-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom zasiahol až 634-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Nasledujúca definitívne záverečná časť s názvom Lackov sen bola v čase vysielania suverénnou jednotkou na trhu, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala víťazný rating 7,0 % a v rámci 14. série jednoznačne najvyšší trhový podiel 33,6 %. Nenechalo si ju ujsť 317-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a dosah mala na 483-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Podvečer si ďalšie jasné víťazstvo pripísal na konto rodinný seriálový hit Mama na prenájom. Stredajšia premiérová epizóda zabodovala s vynikajúcim ratingom 5,9 % a doposiaľ štvrtým najlepším podielom na trhu 32,6 %. Ďalšie príbehy sympatických hlavných hrdinov si včera vychutnalo 378-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania mala Mama na prenájom dosah na 482-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Najsledovanejším spravodajským programom dňa sa v stredu v cieľovej skupine 12-54 stala hlavná spravodajská relácia Televízne noviny, ktorá sa môže pochváliť výborným ratingom 8,0 % a absolútne rekordným tohtoročným trhovým podielom 35,3 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patrilo Televíznym novinám celkové stredajšie prvenstvo, keď pritiahli k obrazovkám trhového lídra rovných 500-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom zasiahli dokonca až 770-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Markíza nedala konkurencii šancu ani s popoludňajšími spravodajskými a publicistickými programami Prvé Televízne noviny (rating 3,2 %/share 26,1 % v CS 12-54) a Reflex (rating 3,7 %/share 26,6 % v CS 12-54).
Stredajší rebríček sledovanosti menších staníc doslova ovládla televízia Dajto, ktorá obsadila aj päticu jeho najvyšších priečok. Prvé miesto si vybojoval kultový komediálny seriál Susedia (rating 1,0 %/share 4,3 % v CS 12-54), ďalšie priečky patrili obľúbeným popoludňajším sitkomom Dva a pol chlapa (rating 1,0 %/share 8,3 % a rating 1,0 %/share 7,2 % v CS 12-54), M*A*S*H (rating 0,8 %/share 4,4 % v CS 12-54) a Priatelia (rating 0,8 %/share 7,4 % v CS 12-54).
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola v stredu v komerčne podstatnej cieľovej skupine 12-54 silným trhovým lídrom s druhým najvyšším tohtoročným podielom na trhu celodenne (share 34,8 %) a s absolútnym tohtoročným rekordom v reklamne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00 (share 35,5 %).
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA
PR oddelenie skupiny Markíza