
Akékoľvek pondelkové programy konkurencie v rebríčku sledovanosti predstihol aj rodinný seriál Mama na prenájom, najviac divákov si pozrelo reláciu Počasie.
Obľúbený rodinný komediálny seriál Pán profesor potvrdil na obrazovkách televízie Markíza svoju silu aj v pondelok, 11. septembra 2023, keď si aj v ostrej futbalovej konkurencii udržal status najsledovanejšieho nespravodajského programu dňa v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54.
Druhá premiérová epizóda aktuálnej 5. série s názvom „Nos“ dosiahla v tejto komerčnej cieľovej skupine víťazný rating 6,2 % a trhový podiel 23,2 %. Kvalifikačný zápas na futbalové EURO 2024 Slovensko - Lichtenštajnsko zaostal na stanici Sport 1 s podielom na trhu 17,8 % v rovnakej cieľovej skupine, seriál Hranica dosiahol na TV Joj trhový podiel iba 9,5 % a film Schindlerov zoznam na Jednotke RTVS ešte nižších 7,8 %.
Pán profesor si doslova podmanil najmä cieľovú skupinu mladých žien vo veku od 12 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili podiel na trhu až 53,0 %.
Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom, Gabrielou Marcinkovou a Romanom Luknárom v hlavných úlohách, ktorý aj vo svojej novej sezóne dáva opäť šancu zažiariť aj množstvu mladých hereckých talentov, pritiahol k obrazovkám TV Markíza celkovo 281-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania Pán profesor zasiahol 402-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Podvečer zažiaril rodinný seriálový hit Mama na prenájom, ktorý v rámci cieľovej skupiny 12-54 v rebríčku sledovanosti predstihol úplne všetky pondelkové programy konkurenčných staníc. Šiesta premiérová epizóda 2. série tak zvíťazila s ratingom 4,2 % a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 27,8 %. Výrazne oslovila cieľovú skupinu cieľovú skupinu mladých žien vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili podiel na trhu až 50,5 %.
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patril Mame na prenájom dokonca post najsledovanejšieho nespravodajského programu dňa, keď si včerajšiu epizódu vychutnalo celkovo 298-tisíc divákov, pričom aspoň na tri minúty si ju zaplo 389-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Celkovo najsledovanejším programom dňa sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala relácia Počasie. V pondelok si pripísala vynikajúci rating 6,7 % a trhový podiel 27,9 %. Aktuálne informácie o počasí si na Markíze nenechalo ujsť 427-tisíc divákov.
Silnou jednotkou na trhu bola v čase vysielania aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny, ktorá zaznamenala rating 5,5 % a trhový podiel 29,2 % v cieľovej skupine 12-54. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa si pozrelo 364-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, so zásahom až 608-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
V pondelok výrazne zabodovala aj dlhoročne najúspešnejšia ranná relácia Teleráno, ktorú si v cieľovej skupine 12-54 zvolilo 32,0 % z divákov pri televíznych obrazovkách. Konkurenčné Ranné Noviny na TV Joj zaznamenali značne nižší podiel na trhu iba 8,5 % v komerčnej cieľovej skupine.
V rámci ponuky menších staníc si mimo športu najlepšie počínala druhá z dvojice epizód kultového komediálneho seriálu Susedia (rating 1,3 %/share 5,7 % v CS 12-54) na Dajto. Popoludní tradične exceloval komediálny seriál Teória veľkého tresku, časti odvysielané po 15:00 dosiahli vysoko nadpriemerné podiely na trhu 10,0 % a 9,3 %.
Na obrazovkách televízie Doma boduje legendárna telenovela Rosalinda, včerajšie epizódy sa môžu pochváliť nadpriemernými trhovými podielmi 7,9 % a 6,0 % v cieľovej skupine 12-54.
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola v pondelok v komerčne podstatnej cieľovej skupine 12-54 silným trhovým lídrom celodenne (share 34,5 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 29,6 %).
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA
PR oddelenie skupiny Markíza