• TV Markíza
  • Dramatická seriálová novinka Zrada s viac než trojnásobným rozdielom prevalcovala konkurenciu, zaplo si ju vyše 700-tisíc divákov

Dramatická seriálová novinka Zrada s viac než trojnásobným rozdielom prevalcovala konkurenciu, zaplo si ju vyše 700-tisíc divákov

Dramatická seriálová novinka Zrada s viac než trojnásobným rozdielom prevalcovala konkurenciu, zaplo si ju vyše 700-tisíc divákov

TV Markíza dosiahla v pondelok doposiaľ rekordný celodenný trhový podiel. Konkurencii nedali šancu ani seriálový hit Mama na prenájom a večerné spravodajské relácie.

Televízia Markíza v pondelok, 5. februára 2024, mimoriadne úspešne odštartovala svoju jarnú seriálovú novinku. Podmanivý dramatický seriál s názvom Zrada sa uviedol ako suverénny víťaz pondelkového večera a v oboch hlavných cieľových skupinách sa stal absolútne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. Mimo spravodajstva a športu mu tiež patrí status doposiaľ divácky najúspešnejšieho programu od začiatku roka.

V hlavnej, obchodne najdôležitejšej cieľovej skupine 13-55 dosiahla prvá epizóda Zrady fantastický rating 9,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,3 %. Konkurenčná zábavná šou Inkognito na TV Joj výrazne zaostala s viac než trojnásobne nižším podielom na trhu iba 10,0 % v rovnakej cieľovej skupine. Priamy prenos eventu Športovec roka 2023 oslovil na Jednotke RTVS len 6,5 % divákov pri obrazovkách.

Doslova herecký koncert Kláry Issovej a Milana Ondríka pritiahol k obrazovkám celkovo 589-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania atraktívna seriálová novinka zasiahla až 706-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Na konte už má aj prvé mimoriadne pozitívne novinárske recenzie a fantastickej odozve sa teší tiež v komentároch a diskusiách na sociálnych sieťach.

Druhým divácky najúspešnejším programom mimo spravodajstva sa v pondelok v cieľovej skupine 13-55 stal podvečerný seriálový hit Mama na prenájom. Na konto si pripísal ďalší výborný rating 7,0 % a nadpriemerný trhový podiel 26,7 %, v rebríčku sledovanosti tak predbehol nielen konkurenčnú šou Bez servítky, ale aj večernú šou Inkognito na TV Joj.

Mamu na prenájom si v úvode tohto týždňa vychutnalo 426-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a dosah mala až na 515-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Najsledovanejšími pondelkovými spravodajskými programami sa v cieľovej skupine 13-55 stali večerné spravodajské relácie TV Markíza - Televízne noviny (rating 8,8 %/share 28,9 %), Počasie (rating 8,8 %/share 29,2 %) a Športové noviny (rating 7,6 %/share 25,4 %). V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo medzi spravodajskými programami taktiež Televíznym novinám, ktoré si nenechalo ujsť 526-tisíc divákov, pričom zasiahli dokonca až 820-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Aktuálne informácie o počasí sprostredkovala Markíza 514-tisíc divákom.

Vynikajúce výkony dosahovala Markíza aj počas celého dňa, konkurencii nedali najmenšiu šancu napríklad ani nestarnúci detektívny seriál Monk (rating 2,2 %/share 27,0 % a rating 2,6 %/share 29,0 % v CS 13-55) či obľúbené Susedské prípady (rating 2,9 %/share 26,1 % v CS 13-55).

Konkurenciu doslova prevalcovala aj v neskoršom popoludní so sériou príbehov Rodinné prípady (rating 3,9 %/share 24,7 % v CS 13-55) a reláciami Prvé Televízne noviny (rating 5,3 %/share 28,1 % v CS 13-55) a Reflex (rating 4,9 %/share 22,7 % v CS 13-55). Významne nižší divácky záujem vykázali na TV Joj relácie Nákupné maniačky (share 10,6 % v CS 13-55) a Riskuj! (share 12,1 % v CS 13-55).

Markíza divákom spríjemňuje deň už od skorého rána, keď si dlhoročne úspešné Teleráno (rating 1,3 %/share 29,9 % v CS 13-55) aj nasledujúca Zámena manželiek (rating 1,9 %/share 28,1 % v CS 13-55) bez problémov poradili s konkurenčnými reláciami Ranné Noviny (share 11,7 % v CS 13-55) a Bez servítky (share 14,9 % v CS 13-55) na TV Joj.

V pondelok sa fantasticky darilo tiež tematickým staniciam skupiny Markíza, keď Doma, Dajto a Markíza KRIMI v rámci rebríčka TOP 20 menších staníc obsadili až 15 priečok.

Prvé miesto vo včerajšom rebríčku sledovanosti menších staníc patrilo televízii Dajto, ktorá výrazne zabodovala s kultovým komediálnym seriálom Susedia (rating 2,0 %/share 6,8 % v CS 13-55). Druhú priečku obsadil nasledujúci hviezdne obsadený akčný kinohit Jednotka samovrahov (rating 1,9 %/share 7,4 % v CS 13-55).

Z ponuky stanice Markíza KRIMI sa v rebríčku sledovanosti najvyššie umiestnili kriminálne seriály NCIS - Námorný vyšetrovací úrad (rating 1,1 %/share 3,7 % v CS 13-55) a Vraždy v raji (rating 1,0 %/share 5,6 % v CS 13-55). Televízia Doma najviac zaujala s kulinárskou reláciou Varte s nami (rating 1,0 %/share 2,9 % v CS 13-55).

Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola v pondelok v komerčne podstatnej cieľovej skupine 12-54 silným trhovým lídrom s doposiaľ druhým najvyšším tohtoročným podielom na trhu celodenne (share 36,4 %) a rovnako s druhým najlepším aj v prime-time 19:00-23:00 (share 37,5 %). Aj samotná TV Markíza bola lídrom trhu so zatiaľ rekordným tohtoročným trhovým podielom celodenne (share 24,7 %) a druhým najvyšším v prime-time 19:00-23:00 (share 25,6 %).

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13-55. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

PR oddelenie skupiny Markíza

Najnovšie videá