• TV Markíza
  • Seriálový megahit Dunaj, k vašim službám uzavrel svoju 5. sériu ďalším suverénnym víťazstvom nad konkurenčnou Nemocnicou

Seriálový megahit Dunaj, k vašim službám uzavrel svoju 5. sériu ďalším suverénnym víťazstvom nad konkurenčnou Nemocnicou

Seriálový megahit Dunaj, k vašim službám uzavrel svoju 5. sériu ďalším suverénnym víťazstvom nad konkurenčnou Nemocnicou

Silnými jednotkami na trhu boli aj večerné krimiseriály Policie Modrava a Špecialisti, zo spravodajstva si jednoznačne najlepšie počínali Televízne noviny a Počasie.

Dobový romantický seriál Dunaj, k vašim službám sa na obrazovkách televízie Markíza teší obrovskému diváckemu úspechu a na konto si pripísal ďalšie suverénne víťazstvo. Vo štvrtok, 4. apríla 2024, sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal absolútne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc a opäť tak porazil konkurenčný seriál Nemocnica na TV Joj.

Včerajšia záverečná 21. premiérová epizóda 5. série Dunaja v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 zvíťazila s vynikajúcim ratingom 8,1 % a trhovým podielom 27,3 %. Konkurenčný seriál Nemocnica na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine výrazne zaostal s podielom na trhu iba 14,9 %. Zábavnú šou Hit roka na Jednotke RTVS si zvolilo dokonca len 10,5 % zo všetkých divákov pri obrazovkách.   

Finále série Dunaja prinieslo ďalšie pútavé zápletky a dramatické zvraty – nečakaný návrat postavy Martina (Jan Révai), Helgin (Jana Majeská) útek aj s malým Jankom, zásadný zlom vo vzťahu Alberta (Ján Dobrík) Vilmy (Monika Hilmerová) či Antonov (Filip Tůma) prekvapivý príchod z väzenia, ktorý poriadne zaskočil Lenu (Jana Kovalčiková). Celkovo strhujúca rodinná sága pritiahla k obrazovkám fantastických 505-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v čase vysielania zasiahol Dunaj dokonca až 663-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Silnými jednotkami na trhu boli aj nasledujúce úspešné české kriminálne seriály Policie Modrava (rating 4,1 %/share 21,7 % v CS 13-55) a Špecialisti (rating 2,5 %/share 25,2 % v CS 13-55). V ďalekom závese ostali film Na ulici po opici v žltých šatách (share 6,1 % v CS 13-55) a seriál Myšlienky vraha (share 3,2 % v CS 13-55) na obrazovkách TV Joj.

Druhým najsledovanejším nespravodajským programom na trhu sa vo štvrtok stala podvečerná Mama na prenájom, ktorá si pripísala skvelý rating 4,6 % a trhový podiel 24,5 % v cieľovej skupine 13-55. Včerajšiu epizódu si vychutnalo celkovo 324-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si ju zaplo 400-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). V oboch hlavných cieľových skupinách tak obľúbený seriálový hit TV Markíza v rebríčku sledovanosti predstihol nielen konkurenčnú šou Bez servítky, ale aj večerný seriál Nemocnica.

Medzi spravodajskými programami si v komerčnej cieľovej skupine 13-55 najlepšie počínali večerné spravodajské relácie TV Markíza - Televízne noviny (rating 6,9 %/share 25,6 %) a Počasie (rating 6,9 %/share 23,5 %). Hlavnú spravodajskú reláciu trhového lídra si vo štvrtok nenechalo ujsť 419-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a zasiahla dokonca až 671-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Aktuálne informácie o počasí sprostredkovala Markíza včera 421-tisíc divákom.

Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola vo štvrtok v komerčne podstatnej cieľovej skupine 13-55 silným trhovým lídrom celodenne (share 33,3 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 33,4 %). Aj samotná TV Markíza bola lídrom trhu celodenne (share 22,1 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 23,8 %).

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13-55.

Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

PR oddelenie skupiny Markíza

Najnovšie videá