• TV Markíza
  • Skupina Markíza bola v marci 2024 trhovým lídrom každý jeden deň, tanečná šou Let’s Dance najsledovanejším programom mesiaca

Skupina Markíza bola v marci 2024 trhovým lídrom každý jeden deň, tanečná šou Let’s Dance najsledovanejším programom mesiaca

Skupina Markíza bola v marci 2024 trhovým lídrom každý jeden deň, tanečná šou Let’s Dance najsledovanejším programom mesiaca

Ďalšími divácky najúspešnejšími programami na celom trhu sa uplynulý mesiac stali predvolebný diskusný duel Pellegrini vs. Korčok, seriálové hity Dunaj, k vašim službám a Zrada, či úspešná reality šou Na nože.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom marci 2024 udržala a medziročne výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 31,6 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,2 %) tak predstihla s výrazným rozdielom až 9,4 percentuálneho bodu. V porovnaní s marcom 2023 si zároveň polepšila o 2,0 percentuálne body. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v každý jeden z 31 marcových dní.

FOTO:  TV Markíza

​Taktiež aj samotná TV Markíza bola v marci 2024 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 13-55 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,3 %. Konkurenčná TV Joj (12,9 %) vykázala v rovnakom období až o 8,4 percentuálneho bodu slabší výsledok. Medziročne si TV Markíza polepšila o 1,8 percentuálneho bodu.

FOTO:  TV Markíza

​Marcové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 33,2 %. Konkurenčnú skupinu Joj (23,2 %) predstihla dokonca až o 10,0 percentuálnych bodov a zároveň si medziročne polepšila o 2,0 percentuálne body. Jednotkou na trhu bola v 30 z 31 dní uplynulého mesiaca.

​Samotná TV Markíza dosiahla marci 2024 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 23,2 % a s rozdielom 9,0 percentuálnych bodov tak porazila konkurenčnú TV Joj (14,2 %). V porovnaní s marcom 2023 si TV Markíza polepšila o 0,8 percentuálneho bodu.

​Skupina Markíza bola v marci 2024 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 26,8 % a odstupom 5,5 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,3 %). V porovnaní s marcom 2023 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 1,3 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v 30 z 31 dní uplynulého mesiaca.

Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 30,0 % a náskokom 7,5 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (22,5 %). Medziročne si v tomto parametri polepšila o 2,1 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 28 z 31 marcových dní.

Tanečná horúčka opäť ovládla Slovensko, veľkolepá šou Let’s Dance kraľuje nedeľným večerom

Jednoznačne najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu a v oboch hlavných cieľových skupinách sa stala dlhoročne obľúbená tanečná šou Let’s Dance. Divácky najúspešnejší priamy prenos uplynulého mesiaca dosiahol v nedeľu 31. marca 2024 v komerčnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti fantastický rating 11,9 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 36,2 %.

Päť marcových epizód veľkolepej tanečnej šou nedalo v nedeľné večery konkurencii najmenšiu šancu, keď zaznamenali vynikajúci priemerný rating 10,4 % a trhový podiel 35,0 %.

Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si v marci 2024 vychutnávalo v priemere až 635-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V tejto širšej cieľovej skupine bolo taktiež najsledovanejšie piate vydanie, ktoré si v nedeľu 31. marca 2024 nenechalo ujsť dokonca až 678-tisíc divákov.

Obrovský divácky záujem o prezidentský duel Pellegrini vs. Korčok

Druhým divácky najúspešnejším marcovým programom v rámci celého trhu sa v pondelok 18. marca 2024 v oboch hlavných cieľových skupinách stal vôbec prvý exkluzívny diskusný súboj dvoch najhorúcejších kandidátov na post hlavy štátu - Petra Pellegriniho a Ivana Korčoka.

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 dosiahla večerná relácia Prezident 2024: Predvolebná diskusia excelentný rating 11,3 % a taktiež aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 32,6 %. Zaujímavú debatu dvoch prezidentských favoritov moderovanú Michalom Kovačičom si nenechalo ujsť celkovo až 665-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Dunaj, k vašim službám, Zrada a Mama na prenájom pokračovali v úspešnom ťažení

V uplynulom marci 2024 sa vynikajúco darilo aj všetkým trom seriálovým hitom TV Markíza. Ďalšími ôsmimi epizódami pokračoval minulý mesiac mimoriadne úspešný dobový romantický seriál Dunaj, k vašim službám, ktoré v cieľovej skupine 13-55 dosiahli vynikajúci priemerný rating 9,7 % a trhový podiel 28,2 %.

Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 576-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

V cieľovej skupine 13-55 sa v marci najlepšie darilo epizóde odvysielanej vo štvrtok 28. marca 2024, ktorá zaznamenala najvyšší marcový rating 10,8 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 30,0 %. Taktiež aj v širšej cieľovej skupine 12+ išlo o najúspešnejšiu časť, keď k obrazovkám Markízy pritiahla až 630-tisíc divákov. Zároveň tak Dunaju patril v oboch hlavných cieľových skupinách aj status absolútne najsledovanejšieho seriálu na trhu.

V marci 2024 ponúkla TV Markíza aj ďalšie tri premiérové epizódy podmanivého dramatického seriálu Zrada. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenali výborný priemerný rating 9,1 % a trhový podiel 27,3 %. Bravúrne herecké výkony Kláry Issovej a Milana Ondríka pritiahli k obrazovkám v priemere až 537-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Najviac zabodovala šiesta epizóda odvysielaná v pondelok 11. marca 2024, ktorá si pripísala rating 9,4 % a trhový podiel 28,0 % v cieľovej skupine 13-55. K obrazovkám TV Markíza pritiahla 556-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, v univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ešte o niečo lepšie počínala piata časť odvysielaná 4. marca 2024, ktorú si nenechalo ujsť 567-tisíc divákov.

Podvečerný seriálový hit Mama na prenájom dosiahol v marci 2024 v cieľovej skupine 13-55 skvelý priemerný rating 6,2 % a trhový podiel 26,1 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 392-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Najvyššiu marcovú sledovanosť hlási epizóda odvysielaná v stredu 6. marca 2024, ktorá si pripísala skvelý rating 7,3 % a trhový podiel 29,2 %. Vychutnalo si ju celkovo 430-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Kuchárska reality šou Na nože potvrdzuje status obrovského diváckeho hitu

Stredajšie večery patrili aj v marci 2024 tretej sérii obľúbenej kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares potvrdzuje aj túto jar status obrovského diváckeho hitu.

V rámci uplynulého mesiaca boli odvysielané štyri premiérové epizódy, ktoré v cieľovej skupine 13-55 dosiahli fantastický priemerný rating 9,4 % aj trhový podiel 30,5 %. K obrazovkám pritiahli v priemere 451-tisíc divákov.

Najúspešnejšia bola časť odvysielaná v stredu 13. marca 2024, ktorá si v cieľovej skupine 13-55 pripísala excelentný rating 10,3 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 32,9 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ oslovila celkovo až 500-tisíc divákov.

Počasie najsledovanejšie v rámci spravodajstva, Televízne noviny jednotkou na trhu takmer každý deň

Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v nedeľu 17. marca 2024. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný rating 9,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,4 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 505-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov. Ešte úspešnejšie v tejto univerzálnej cieľovej skupine bolo Počasie odvysielané v nedeľu 10. marca 2024, ktoré si nenechalo ujsť 512-tisíc divákov.

Status suverénne najúspešnejšej hlavnej spravodajskej relácie na trhu v komerčnej cieľovej skupine 13-55 potvrdili aj v marci 2024 Televízne noviny. Najviac divákov si pozrelo vydanie z nedele 17. marca 2024, ktoré dosiahlo fantastický rating 8,6 % a trhový podiel 26,5 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 474-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, celkovo najsledovanejšie však bolo so 485-tisíc divákmi pri obrazovkách vydanie zo stredy 13. marca 2024.

​Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny v marci 2024 zvíťazila nad konkurenciou v 30 z 31 dní. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenali priemerný rating 7,3 % a trhový podiel 25,4 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 441-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

​Vynikajúco si počínala aj politická diskusná relácia Na telo, tri marcové vydania dosiahli výborný priemerný rating 5,2 % a trhový podiel 24,6 % v cieľovej skupine 13-55. Zaujímavé debaty na horúce politické témy sledovalo v priemere 388-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu 10. marca 2024 v cieľovej skupine 13-55 rating 5,3 % a trhový podiel 23,5 %.

Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI

Na obrazovkách televízie Doma si v marci 2024 v oboch hlavných cieľových skupinách najlepšie počínala veľkonočná klasika, kultový rodinný seriál Anna zo Zeleného domu. Konkrétne išlo o tretiu epizódu 2. série, ktorá v nedeľu 31. marca 2024 dosiahla skvelý rating 1,7 % a trhový podiel 5,5 % v cieľovej skupine 13-55. Vychutnalo si ju celkovo 89-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Televízia Dajto uplynulý mesiac najviac zabodovala v piatok 29. marca 2024 s premiérovým akčným kinohitom Mechanik zabijak 2 s hviezdnym Jasonom Stathamom v hlavnej úlohe. V cieľovej skupine 13-55 dosiahol výborný rating 2,5 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 7,6 %. Marcové prvenstvo mu patrilo aj v cieľovej skupine 12+, keď si ho nenechalo ujsť 125-tisíc divákov.

Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v sobotu 2. marca 2024 dosiahla vynikajúci rating 2,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 8,5 % v cieľovej skupine 13-55. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ pritiahla k obrazovkám celkovo 132-tisíc divákov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13-55. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

PR oddelenie skupiny Markíza

Najnovšie videá