• TV Markíza
  • Slovensko čakalo na meno nového prezidenta s Markízou, volebnú noc si zaplo viac než milión divákov

Slovensko čakalo na meno nového prezidenta s Markízou, volebnú noc si zaplo viac než milión divákov

Slovensko čakalo na meno nového prezidenta s Markízou, volebnú noc si zaplo viac než milión divákov

Mimoriadne úspešné boli aj online streamy na spravodajskom portáli TVNOVINY.sk, ktoré naživo dosiahli dokopy takmer 40 000 videní, čo je v rámci meraní webu absolútny rekord.

Slovensko má za sebou 2. kolo prezidentských volieb a suverénne najviac divákov čakalo na jeho výsledky v spoločnosti mimoriadnej relácie Prezident 2024: Volebná noc na obrazovkách televízie Markíza. Druhá časť takmer štvorhodinového televízneho maratónu sa v sobotu                6. apríla 2024 so začiatkom po 21:50 hod. stala v oboch hlavných cieľových skupinách jednoznačne najsledovanejším programom dňa na celom slovenskom televíznom trhu.

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 dosiahla hlavná časť relácie Prezident 2024: Volebná noc v rámci včerajšieho dňa absolútne najvyšší rating 8,1 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 33,2 %.

Konkurenčné volebné relácie výrazne zaostali, druhý najsledovanejší špeciál Voľby prezidenta 2024 - Volebná noc zaznamenal na Jednotke RTVS v čase po 21:40 hod. v rovnakej cieľovej skupine značne nižší trhový podiel 11,1 %.

Druhú časť volebnej noci, v rámci ktorej sa diváci a diváčky dozvedeli, že novým slovenským prezidentom sa stane Peter Pellegrini, na obrazovkách trhového lídra sledovalo v sobotný večer v priemere 420-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si ju zaplo dokonca až 1 018 000 divákov (AvRch v CS 12+).

TV Markíza aj tentoraz pripravila nielen informačne, ale aj vizuálne bohaté niekoľkohodinové živé vysielanie. Moderátor Michal Kovačič privítal v štúdiu politického komentátora Mariána Leška a sociológa, riaditeľa agentúry Focus Martina Slosiarika, ktorí počas celej volebnej noci analyzovali a komentovali priebežné výsledky volieb. Redaktori a redaktorky spravodajstva sa naživo hlásili z volebných centrál oboch prezidentských kandidátovIvana KorčokaPetra Pellegriniho – s aktuálnymi informáciami a prvými reakciami.

Z druhého štúdia do vysielania vstupoval redaktor Adel Ghannam, ktorý divákom TV Markíza prezentoval priebežné výsledky volieb prostredníctvom špeciálnej mapy Slovenska, ktorá sa zafarbovala podľa toho, ktorý kandidát v danom okrese vyhráva. Zároveň so svojím tímom sprostredkúval informácie a živé reakcie zo sociálnych sietí.

Priamo spred Prezidentského paláca v Bratislave sa počas celého vysielania hlásila moderátorka Zuzana Čimová, ktorá divákom opäť odprezentovala výsledky volieb prostredníctvom divácky atraktívnej tzv. augmentovanej reality - virtuálnej grafiky premietanej do reálneho prostredia.

„Voľby sú nielen sviatkom demokracie, ale zakaždým aj mimoriadnou a ostro sledovanou spravodajskou udalosťou. Dlhé týždne sme pracovali na tom, aby sme tieto prezidentské voľby divákom a diváčkam TV Markíza sprostredkovali ešte lepšie, zaujímavejšie a modernejšie, než boli doteraz zvyknutí. Vyvrcholením nášho úsilia bol utorkový finálový diskusný duel oboch postupujúcich prezidentských kandidátov z Primaciálneho paláca a včerajšia napínavá volebná noc. Fantastické výsledky sledovanosti a divácka spokojnosť sú pre nás veľkým zadosťučinením a dôkazom toho, že celý spravodajský tím odviedol špičkovú profesionálnu robotu,“ zhodnotil Michal Kratochvíl, riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky TV Markíza.

V netradičnej podobe a vo volebnom grafickom obale sa aj včera predstavili večerné Televízne noviny o 19:00 hod. s moderátorskou dvojicou Viktor VinczeZuzana Čimová. Nesedeli však spolu v štúdiu v Záhorskej Bystrici, ale Zuzana Čimová vstupovala do vysielania spred Prezidentského paláca, odkiaľ divákom pripomenula svoju úlohu počas volebnej noci a uviedla príspevky týkajúce sa volieb.

Televízne noviny sa v sobotu v oboch hlavných cieľových skupinách stali celkovo najsledovanejšou hlavnou spravodajskou reláciou v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. V cieľovej skupine 13-55 dosiahlo včerajšie vydanie výborný rating 6,2 % a trhový podiel 25,0 %. K obrazovkám TV Markíza pritiahli celkovo 372-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom dosah mali na 424-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Mimoriadne úspešné boli aj živé vysielania na spravodajskom portáli TVNOVINY.sk. Počas volebného dňa a v noci pri spočítavaní výsledkov stream mimoriadnej relácie Prezident 2024: Volebná noc a monitorovanie zo štábov kandidátov naživo dosiahli dokopy takmer 40 000 videní, čo je v rámci meraní webu absolútny rekord. Definitívne výsledky prezidentských volieb a kompletný volebný servis od kraja cez okresné mesta až po obec nájdete na tomto odkaze.

PR oddelenie skupiny Markíza

Najnovšie videá