• TV Markíza
  • Markíza ostáva nespochybniteľným spravodajským lídrom na slovenskom trhu

Markíza ostáva nespochybniteľným spravodajským lídrom na slovenskom trhu

Markíza ostáva nespochybniteľným spravodajským lídrom na slovenskom trhu

Volebné vysielanie na Markíze s rekordnými výsledkami a Televízne noviny stále jednotkou na trhu.

  • Výsledky druhého kola prezidentských volieb sa v sobotu 6. apríla 2024 prostredníctvom relácie Prezident 2024: Volebná noc na obrazovkách TV Markíza rozhodlo sledovať najviac divákov a diváčok spomedzi všetkých slovenských televízií.
  • Priemerná sledovanosť druhej časti tejto volebnej noci dosiahla 424-tisíc divákov a diváčok starších ako 12 rokov, pričom na minimálne tri minúty si reláciu zaplo viac ako milión divákov a diváčok (AvRch v CS 12+).
  • To predstavuje absolútne najvyšší rating 8,2 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 32,7 % v komerčne podstatnej cieľovej skupine 13-55.
  • Mierny nárast sledovanosti zaznamenali aj Televízne noviny, ktoré sú dlhodobo jednotkou na trhu.

Televízia Markíza svojím pokrytím prezidentských volieb jednoznačne potvrdila, že pre divákov a diváčky na Slovensku zostáva aj naďalej pilierom kvalitného a dôveryhodného spravodajstva. Mimoriadna relácia Prezident 2024: Volebná noc sa stala najpopulárnejším programom volebného dňa v rámci všetkých kľúčových demografických skupín na slovenskom mediálnom trhu. Sledovanosť Televíznych novín za posledných 5 mesiacov mierne stúpla, pričom sa v posledných týždňoch stabilne drží na úrovni trhového podielu okolo 26 % v komerčnej cieľovej skupine 13-55. Kým v decembri 2023 viedli Televízne noviny pred konkurenčnou reláciou TV JOJ o približne 3 až 5 %, na konci marca 2024 to už bolo v priemere o približne 6 až 8,5 %.

Prezident 2024
Prezident 2024  |  FOTO:  TV Markíza

Riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky TV Markíza Michal Kratochvíl za tým vidí atraktívnejšie poňatie Televíznych novín, s ktorým redakcia prišla začiatkom roka 2024.

„Ide o viacero prvkov, ktoré sme na dennej báze zaradili do nášho vysielania. Napríklad reportérky a reportéri začali chodiť do štúdia naživo a pred veľkou LED obrazovkou vysvetľujú ľuďom konkrétne detaily diskutovaných tém. Tiež sme začali ponúkať príbehy obyčajných Slovákov a Sloveniek, rovnako častejšie robíme živé vstupy z miest, kde sa niečo deje. To všetko prispelo k atraktivite Televíznych novín. Najviac je to vidieť na stále sa zväčšujúcom náskoku našich Televíznych novín pred konkurenciou v podobe TV JOJ. Naše heslo je jednoduché – tie pravé Televízne noviny pre celé Slovensko."

Generálny riaditeľ skupiny Markíza Peter Gažík považuje vysokú sledovanosť pokrytia prezidentských volieb a Televíznych novín za potvrdenie pozície lídra v oblasti spravodajstva na Slovensku.

„Naši diváci nás, obzvlášť v časoch politického napätia a neistoty, vnímajú ako zdroj objektívnych a vyvážených správ. Sme hrdí na to, že si udržiavame reputáciu dôveryhodného média, ktoré poskytuje pravdivé a nezaujaté informácie bez ohľadu na vonkajšie vplyvy. Tento záväzok k objektivite a vyváženosti je základom nášho poslania a sľubu, ktorý dávame našim divákom - byť médiom, ktorému môžu dôverovať v každej situácii.“

Celkovo sa na príprave a realizácii volebného vysielania podieľalo 15 redaktorov a redaktoriek. Tí pracovali priamo v teréne, vo volebných miestnostiach, v centrálach a v redakcii. Do mimoriadneho vysielania počas volebných nocí bolo celkovo bolo zapojených viac ako 70 profesionálov a profesionálok. Vysielanie tvorilo viac než 13 hodín predvolebných debát a volebných nocí, počas ktorých Markíza využívala najmodernejšie technológie vrátane tzv. augmentovanej reality a virtuálnej 3D grafiky.

Michal Kratochvíl vyjadril v mene všetkých, ktorí volebné vysielanie pripravili, vďaku za prejavenú podporu a dôveru.

„Sme jediným médiom, ktoré pred oboma kolami prezidentských volieb prinieslo priamy duel dvoch najsilnejších kandidátov. Vnímame veľmi pozitívne, že naše úsilie a odhodlanie ponúknuť objektívne a nestranné informácie v spoločnosti zarezonovali a slovenské publikum ich ocenilo. Zároveň sa chcem poďakovať všetkým, ktorí sa podieľali na príprave vysielania. Ide o top tím na slovenskom mediálnom trhu a teším sa na budúce projekty, ktoré budeme spoločne realizovať.“

Výborné výsledky počas volebného víkendu zaznamenal aj web TVNOVINY.sk, ktorý bol nepretržitým zdrojom najaktuálnejších správ, s desiatkami článkov venovaných voľbám a špeciálnou podstránkou s výsledkami volieb.

„Redaktori a redaktorky TVNOVINY.sk prinášali čitateľom informácie minútu po minúte, aby boli v obraze počas celého volebného víkendu. Na sociálnych sieťach sme mali k dispozícii tím ľudí, ktorí zabezpečili, že naše informácie sú vždy čerstvé a relevantné. Týmto sme naše publikum nielen informovali, ale aj zapojili do interakcie,“ uzavrel riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky TV Markíza Michal Kratochvíl s tým, že stream relácie Prezident 2024: Volebná noc spolu s naživo vedeným pokrytím zo štábov kandidátov počas dňa a noci, kedy sa sčítavali volebné výsledky, prilákal takmer 40 000 videní.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13-55. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA, Google Analytics

PR oddelenie skupiny Markíza

Najnovšie videá