Silnými jednotkami na trhu boli aj večerné české kriminálne seriály Policie Modrava a Špecialisti, výrazne zabodovali tiež večerné spravodajské relácie.
Dobový romantický seriál Dunaj, k vašim službám sa na obrazovkách televízie Markíza teší obrovskému diváckemu úspechu a na konto si pripísal ďalšie suverénne víťazstvo. Vo štvrtok, 9. mája 2024, sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal absolútne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc a opäť tak porazil konkurenčný seriál Nemocnica na TV Joj.
Štvrtková desiata premiérová epizóda aktuálnej 6. série Dunaja v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 zvíťazila s fantastickým ratingom 9,1 % a rekordným tohtoročným trhovým podielom 30,9 %, ktorý je zároveň tretí najvyšší od vlaňajšieho štartu seriálu. Konkurenčný seriál Nemocnica na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine výrazne zaostal s podielom na trhu iba 14,7 %. Zábavnú šou Hit roka na Jednotke RTVS si zvolilo dokonca len 8,6 % zo všetkých divákov pri obrazovkách.
Celkovo strhujúca rodinná sága pritiahla k obrazovkám vynikajúcich 538-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v čase vysielania zasiahol pútavými zápletkami a dramatickými dejovými zvratmi nabitý Dunaj dokonca až 713-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Silnými jednotkami na trhu boli aj nasledujúce úspešné české kriminálne seriály Policie Modrava (rating 4,4 %/share 25,7 % v CS 13-55) a Špecialisti (rating 1,8 %/share 19,5 % v CS 13-55). Konkurenčná TV Joj výrazne zaostala so seriálmi 9-1-1 (share 9,2 % v CS 13-55), 9-1-1: Texas (share 5,9 % v CS 13-55) a Myšlienky vraha (share 5,5 % v CS 13-55).
Podvečernému vysielaniu tradične kraľoval rodinný seriálový hit Mama na prenájom, ktorý si pripísal skvelý rating 3,9 % a trhový podiel 25,9 % v cieľovej skupine 13-55. Štvrtkovú epizódu si vychutnalo celkovo 295-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si ju zaplo 379-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Ďalšie najvyššie priečky vo štvrtkovom rebríčku sledovanosti patrili v cieľovej skupine 13-55 po Dunaji večerným spravodajským reláciám TV Markíza – Športové noviny (rating 5,7 %/share 23,4 %), Počasie (rating 5,3 %/share 23,6 %) a Televízne noviny (rating 5,3 %/share 26,9 %).
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si druhé štvrtkové miesto pripísala relácia Počasie, ktorú si nenechalo ujsť celkovo 368-tisíc divákov. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v Televíznych novinách na obrazovkách trhového lídra uprednostnilo 356-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom dosah mali Televízne noviny až na 594-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Ranné vysielanie tradične ovládlo dlhoročne úspešné Teleráno (rating 1,4 %/share 32,1 %), opäť si tak bez problémov poradilo s konkurenčnou reláciou Ranné Noviny (share 12,1 % v CS 13-55) na TV Joj.
Vynikajúco si počínali aj nasledujúce reprízy obľúbenej gastronomickej reality šou Na nože (rating 1,8 %/share 33,6 % v CS 13-55) a rodinného seriálu Mama na prenájom (rating 1,5 %/share 26,7 % v CS 13-55).
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola vo štvrtok v komerčne podstatnej cieľovej skupine 13-55 silným trhovým lídrom celodenne (share 33,4 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 33,9 %). Aj samotná TV Markíza bola lídrom trhu celodenne (share 24,4 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 26,7 %).
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13-55. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA
PR oddelenie skupiny Markíza