Skupina Markíza bola vo februári 2023 trhovým lídrom každý jeden deň, medziročne si výrazne polepšila

Skupina Markíza bola vo februári 2023 trhovým lídrom každý jeden deň, medziročne si výrazne polepšila
Zdroj: TV Markíza

Najúspešnejšími programami z februárovej ponuky trhového lídra boli večerné spravodajské relácie, seriálové hity Mama na prenájom či Klamstvo, ako aj nová reality šou Na nože.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom februári 2023 udržala a medziročne výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 28,8 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,6 %) tak predstihla s rozdielom až 7,2 percentuálneho bodu. V porovnaní s februárom 2022 si zároveň výrazne polepšila o 5,3 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý deň z 28 februárových dní.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola vo februári 2023 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,2 %. Konkurenčná TV Joj (13,7 %) vykázala v rovnakom období o 5,5 percentuálneho bodu slabší výsledok.

Február 2023, TV skupiny - trhové podiely - celý deň
Február 2023, TV skupiny - trhové podiely - celý deň  |  FOTO:  TV Markíza
Február 2023, Počet dní v pozícii trhového lídra - celý deň
Február 2023, Počet dní v pozícii trhového lídra - celý deň  |  FOTO:  TV Markíza
Február 2023, Trhové podiely - celý deň
Február 2023, Trhové podiely - celý deň  |  FOTO:  TV Markíza

Februárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 29,9 % a konkurenčnú skupinu Joj (25,1 %) tak predstihla o 4,8 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 2,8 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 25 z 28 dní uplynulého mesiaca.

Samotná TV Markíza dosiahla vo febuári 2023 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 20,8 % a s rozdielom 4,0 percentuálnych bodov tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,8 %).

Február 2023, TV skupiny - trhové podiely - prime-time
Február 2023, TV skupiny - trhové podiely - prime-time  |  FOTO:  TV Markíza
Február 2023, Počet dní v pozícii trhového lídra - prime-time
Február 2023, Počet dní v pozícii trhového lídra - prime-time  |  FOTO:  TV Markíza
Február 2023, Trhové podiely - prime-time
Február 2023, Trhové podiely - prime-time

Skupina Markíza bola vo februári 2023 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 23,7 % a odstupom 2,8 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,9 %). V porovnaní s februárom 2022 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 3,1 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola taktiež každý jeden z 28 dní uplynulého mesiaca.

Fantastický štart nového dramatického seriálu Klamstvo

Televízia Markíza v pondelok 20. februára 2023 úspešne odštartovala už svoju tretiu tohtoročnú seriálovú novinku. Strhujúci dramatický seriál Klamstvo sa uviedol ako najsledovanejší nespravodajský program z celej februárovej programovej ponuky TV Markíza.

V hlavnej, obchodne najdôležitejšej cieľovej skupine 12-54 54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla prvá epizóda Klamstva fantastický rating 9,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,9 %. Bravúrne herecké výkony Tomáša Maštalíra a Moniky Horváthovej pritiahli k obrazovkám celkovo 563-tisíc divákov starších ako 12 rokov a aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o divácky najúspešnejší nespravodajský program trhového lídra za celý február 2023.

Zabodovala aj druhá epizóda, ktorá v pondelok 27. februára 2023 zaznamenala nemenej skvelý rating 8,8 % a trhový podiel 26,8 % v cieľovej skupine 12-54. K obrazovkám TV Markíza pritiahla 517-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Mama na prenájom a Dunaj, k vašim službám pokračovali v úspešnom ťažení

V uplynulom februári 2023 sa vynikajúco darilo aj ďalším dvom tohtoročným seriálovým novinkám TV Markíza. Podvečerný seriálový hit Mama na prenájom dosiahol v cieľovej skupine 12-54 skvelý priemerný rating 7,5 % a trhový podiel 27,5 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 436-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Doposiaľ najviac zabodovala epizóda odvysielaná v pondelok, 13. februára 2023, ktorá si pripísala rekordný rating 8,9 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 30,4 %. Vychutnalo si ju celkovo 473-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v tejto univerzálnej cieľovej skupine bola ešte úspešnejšia časť odvysielaná v pondelok, 27. februára 2023, ktorú si vychutnalo až 485-tisíc divákov.

Ďalšími ôsmimi epizódami pokračoval minulý mesiac prvý dobový seriál TV Markíza s názvom Dunaj, k vašim službám, ktoré dosiahli excelentný priemerný rating 8,1 % a trhový podiel 24,2 %. Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 474-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

V cieľovej skupine 12-54 sa vo februári najlepšie darilo epizóde odvysielanej v utorok 14. februára 2023, ktorá zaznamenala vynikajúci rating 8,5 % a trhový podiel 24,6 %. Taktiež aj v širšej cieľovej skupine 12+ išlo o najúspešnejšiu časť, keď k obrazovkám Markízy pritiahla až 489-tisíc divákov.

Kuchárska reality šou Na nože novým diváckym hitom

Stredajšie večery patria od stredy, 8. februára 2023, novej kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares si získava z týždňa na týždeň viac divákov a prekonáva jeden rekord za druhým.

V rámci uplynulého mesiaca tak bola najsledovanejšia tretia epizóda odvysielaná v stredu, 22. februára 2023, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla fantastický rating 8,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 28,4 %. Najúspešnejšia bola aj v univerzálnej cieľovej skupine 12-54, keď si ju pozrelo 398-tisíc divákov. V priemere všetky tri februárové epizódy zaznamenali rating 8,0 % a trhový podiel 25,2 %.

Televízne noviny jednotkou na trhu každý jeden februárový deň

Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané v nedeľu, 12. februára 2023, ktoré aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo fantastický rating 9,7 % a trhový podiel 29,2 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 532-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ boli najsledovanejšie vydania Televíznych novín odvysielané v pondelok 13. februára 2023 a v pondelok 27. februára 2023, ktoré si nenechalo ujsť až 556-tisíc divákov.

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny vo februári 2023 zvíťazila nad konkurenciou vo všetkých 28 dňoch. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali priemerný rating 8,2 % a trhový podiel 27,4 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 512-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Február 2023, Hlavné večerné spravodajstvo - trhové podiely
Február 2023, Hlavné večerné spravodajstvo - trhové podiely  |  FOTO:  TV Markíza
Február 2023, Hlavné večerné spravodajstvo - počet dní v pozícii lídra
Február 2023, Hlavné večerné spravodajstvo - počet dní v pozícii lídra  |  FOTO:  TV Markíza

Druhým najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v nedeľu, 19. februára 2023. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný rating 9,3 % a trhový podiel 26,2 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 554-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

Vynikajúco si počínala aj politická diskusná relácia Na telo, štyri februárové vydania dosiahli fantastický priemerný rating 7,1 % a trhový podiel 30,1 %. Zaujímavé debaty na horúce politické témy sledovalo v priemere 488-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu, 26. februára 2023, fantastický rating 7,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 31,4 %. Ostro sledovanú diskusiu moderátora Michala Kovačiča s povereným ministrom obrany Jaroslavom Naďom (OĽaNO) a podpredsedom parlamentu za Smer-SD Jurajom Blanárom si nenechalo ujsť celkovo 520-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI

Na obrazovkách televízie Doma si vo februári 2023 v oboch hlavných cieľových skupinách najúspešnejšie počínala jedna z reprízových častí seriálového hitu Mama na prenájom. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla v sobotu, 4. februára 2023, skvelý rating 2,2 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 8,1 %. Vychutnalo si ju celkovo 114-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Z filmovej ponuky bol najúspešnejší triler Dvojitý život môjho manžela, ktorý v sobotu, 25. februára 2023, zaznamenal rating 1,9 % a trhový podiel 5,8 % v cieľovej skupine 12-54.

Televízia Dajto v nedeľu, 12. februára 2023, výrazne zabodovala s priamym prenosom zápasu domácej futbalovej Fortuna ligy, v ktorom sa vo vzájomnom súboji stretli mužstvá FC DAC 1904 Dunajská Streda a ŠK Slovan Bratislava. Druhý polčas tohto atraktívneho zápasu sa v širšej cieľovej skupine 12+ stal najsledovanejším programom stanice Dajto za celý uplynulý mesiac, keď si ho nenechalo ujsť 172-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla druhá polovica tohto duelu výborný rating 3,1 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 9,9 %.

Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie Markíza KRIMI sa najlepšie darilo epizóde seriálového hitu Myšlienky vraha, ktorá bola odvysielaná v stredu, 15. februára 2023. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla rating 1,2 % a trhový podiel 3,7 %. Výborné výkony však dosahovali aj ďalšie obľúbené kriminálne seriály ako Monk či Bostonské vraždy.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

PR oddelenie skupiny Markíza

Zdieľať

Najnovšie videá