
Najväčší divácky prírastok v cieľovej skupine 12-54 zaznamenali s trojdňovou oneskorenou sledovanosťou čoraz úspešnejšia reality šou Na nože a obľúbené seriály Dunaj, k vašim službám a Klamstvo.
Televízia Markíza má úspešne za sebou deviaty týždeň vysielania veľkých seriálových noviniek Mama na prenájom a Dunaj, k vašim službám. V hlavnej a zároveň jedinej obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 oba seriály s každou jednou minulotýždňovou epizódou porazili konkurenčné programy, ďalšie suverénne víťazstvá si pripísali aj pondelkový dramatický seriál Klamstvo, stredajšia kuchárska reality šou Na nože a nedeľný druhý priamy prenos veľkolepej tanečnej šou Let’s Dance. Obľúbenosť týchto formátov ešte viac zvýrazňujú dáta aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti, ktoré sú oficiálnou jednotnou menou pri predaji reklamy.
Denný rodinný seriál Mama na prenájom porazil konkurenčnú šou Bez servítky na TV Joj so všetkými piatimi epizódami, ktoré boli odvysielané v minulom týždni. So započítanou trojdňovou oneskorenou sledovanosťou dosiahli v cieľovej skupine 12-54 výborný priemerný rating 7,7 % a trhový podiel 28,8 %. Bez servítky zaznamenalo v rovnakej cieľovej skupine nižší priemerný podiel na trhu 24,2 %.
V porovnaní s výkonom iba v rámci živého vysielania si tak Mama na prenájom z hľadiska ratingu polepšila o 2,5 percentuálneho bodu a teda až o 47,4 % divákov, ktorí seriál sledovali nelineárnym spôsobom. V porovnaní s predchádzajúcim týždňom si v priemere vylepšila svoj rating o 0,1 a podiel na trhu o 0,9 percentuálneho bodu.
Celkovo si Mamu na prenájom aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti v uplynulom týždni vychutnávalo v priemere 459-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si seriál polepšil priemerne o ďalších 117-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 34,2 %. Medzitýždenne oslovil o 16-tisíc vyšší počet divákov.
Strhujúca dobová rodinná sága Dunaj, k vašim službám v cieľovej skupine 12-54 s obomi minulotýždňovými epizódami porazila konkurenčný seriál Nemocnica na TV Joj. Po zarátaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahli skvelý priemerný rating 8,9 % a trhový podiel 26,0 %. Nemocnica v rovnakej cieľovej skupine zaznamenala výrazne nižší priemerný podiel na trhu 18,9 %.
Oproti výkonu iba v rámci živého vysielania si tak Dunaj, k vašim službám z hľadiska ratingu polepšil o 3,2 percentuálneho bodu a teda až o 56,5 % divákov, ktorí seriál sledovali nelineárnym spôsobom. Oproti predchádzajúcemu týždňu si seriál vylepšil svoj rating aj trhový podiel v priemere o zhodných 0,7 percentuálneho bodu.
Celkovo Dunaj, k vašim službám aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti sledovalo uplynulý týždeň v priemere 501-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si polepšil priemerne o ďalších 159-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 46,5 %. Medzitýždenne získal na svoju stranu ďalších 19-tisíc divákov.
V pondelok 6. marca 2023 pokračovala taktiež výborne rozbehnutá tretia tohtoročná seriálová novinka TV Markíza – strhujúci dramatický seriál s názvom Klamstvo. Tretia premiérová epizóda opäť výrazne zabodovala s vynikajúcim ratingom 8,8 % a nadpriemerným trhovým podielom 28,3 % v cieľovej skupine 12-54. Konkurenčný seriál Hranica na TV Joj značne zaostal s podielom na trhu iba 16,7 % v rovnakej cieľovej skupine.
V porovnaní s výkonom iba v rámci živého vysielania si Klamstvo z hľadiska ratingu polepšilo o 3,1 percentuálneho bodu a teda o 52,9 % divákov, ktorí seriál sledovali nelineárnym spôsobom. Z hľadiska podielu na trhu si seriál medzitýždenne navýšil svoj výsledok o 1,5 percentuálneho bodu.
Excelentné herecké výkony Tomáša Maštalíra a Moniky Horváthovej si aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti tentokrát vychutnalo až 517-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si seriál polepšil priemerne o ďalších až 154-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 42,3 %.
V stredu 8. marca 2023 odvysielala TV Markíza piatu epizódu čoraz úspešnejšej kuchárskej reality šou Na nože. Aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti sa v oboch
hlavných cieľových skupinách stala opäť víťazom stredajšieho večera, keď porazila konkurenčný seriál Hranica na TV Joj.
V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo Na nože vynikajúci rating 9,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 28,3 %, seriál Hranica na TV Joj zaostal s výrazne nižším podielom na trhu 16,4 %.
V porovnaní s výkonom iba v rámci živého vysielania si tak čoraz celosvetovo úspešná reality šou z hľadiska ratingu polepšila až o 3,5 percentuálneho bodu a teda až o fantastických 60,1 % divákov, ktorí seriál sledovali nelineárnym spôsobom.
Celkovo si Na nože aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti uplynulú stredu vychutnalo 421-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si šou s renomovaným šéfkuchárom Martinom Novákom, ktorý podáva pomocnú ruku reštauráciám v problémoch, polepšila o ďalších 135-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 47,2 %.
Ďalším triumfálnym víťazstvom pokračovala v nedeľu 12. marca 2023 v poradí ôsma sezóna veľkolepej tanečnej šou Let’s Dance. Druhý priamy prenos opäť doslova prevalcoval konkurenciu s excelentným ratingom 9,2 % a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 30,8 % v komerčnej cieľovej skupine 12-54. Konkurenčný seriál Einstein na TV Joj výrazne zaostal s podielom na trhu iba 19,2 %.
Oproti výkonu iba v rámci živého vysielania si dlhoročne obľúbená šou z hľadiska ratingu polepšila o 2,4 percentuálneho bodu a teda o 35,6 % divákov, ktorí ju sledovali nelineárnym spôsobom.
Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si vychutnalo celkovo až 594-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si šou polepšila o ďalších 117-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 24,5 %.
Vynikajúco si minulý týždeň počínala aj hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny, ktorá je v čase vysielania stabilnou jednotkou na trhu. Po zarátaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahli v cieľovej skupine 12-54 excelentný priemerný rating 8,2 % a trhový podiel 27,5 %. V porovnaní so živým vysielaním získali ďalších 1,2 % ratingového bodu, čo predstavuje nárast o 16,7 %.
Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta sledovalo na Markíze v priemere 523-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Oproti sledovanosti živého vysielania si tak polepšili v priemere o ďalších 60-tisíc divákov a medzitýždenne oslovili ďalších 10-tisíc divákov.
Oneskorená sledovanosť zahŕňa pozastavenie programu v čase jeho vysielania a sledovanie s oneskorením, alebo jeho nahratie a prehratie počas troch nasledujúcich dní od jeho nasadenia v lineárnom vysielaní, prípadne sledovanie z archívu prostredníctvom TV prijímača.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA
PR oddelenie skupiny Markíza