
Skupina Markíza v pondelok prekonala niekoľkoročné rekordy v rámci dosiahnutého trhového podielu celodenne aj v komerčne najdôležitejšom prime-time.
Ostrý štart jesennej televíznej sezóny v pondelok, 4. septembra 2023, potvrdil, že tú najlepšiu televíznu ponuku nájdu diváci jedine na Markíze. Večerné programové menu trhového lídra nedalo konkurencii najmenšiu šancu a ovládlo rebríčky sledovanosti. Skupina Markíza zároveň včera prekonala niekoľkoročné rekordy v rámci dosiahnutého trhového podielu celodenne aj v komerčne najdôležitejšom prime-time.
Suverénne najsledovanejším pondelkovým programom v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa stala úvodná epizóda 5. série diváckeho hitu Pán profesor. Pripísala si vynikajúci rating 8,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,1 % a doslova tak prevalcovala ponuku konkurencie. Seriál Hranica na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine výrazne zaostal s podielom na trhu 13,1 % a film Tancovať ďalej zaznamenal na Jednotke RTVS podiel na trhu iba 5,5 %. Pán profesor si doslova podmanil najmä cieľovú skupinu mladých žien vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili podiel na trhu až 60,0 %.
Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom, Gabrielou Marcinkovou a Romanom Luknárom v hlavných úlohách, ktorý aj vo svojej novej sezóne dáva opäť šancu zažiariť aj množstvu mladých hereckých talentov, pritiahol k obrazovkám TV Markíza celkovo 352-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania Pán profesor zasiahol až 527-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Fantastickým štartom sa môže pochváliť aj nasledujúca, v poradí už 15. sezóna dlhoročne obľúbenej reality šou Farma. V cieľovej skupine 12-54 bola jasnou jednotkou na trhu s výborným ratingom 4,4 % a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 26,9 %. Konkurenčná TV Joj zaznamenala so zábavnou šou Inkognito v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel iba 13,8 %.
Prvú epizódu Farmy s novým konceptom súboja troch generácií si nenechalo ujsť celkovo 233-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom dosah mala na 332-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách bola Markíza aj podvečer s premiérou úvodnej časti 2. série úspešného denného rodinného seriálu Mama na prenájom. V komerčnej cieľovej skupine 12-54 sa uviedla s výborným ratingom 4,4 % aj trhovým podielom 24,9 %. Taktiež výrazne oslovila cieľovú skupinu cieľovú skupinu mladých žien vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili podiel na trhu až 41,3 %.
Ďalšie osudy obľúbených seriálových postáv si vychutnalo celkovo 284-tisíc divákov starších ako 12 rokov, aspoň na tri minúty si Mamu na prenájom zaplo 371-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Tradične vynikajúco si počínali aj večerné spravodajské relácie TV Markíza. V rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ sa najsledovanejším pondelkovým programom stala relácia Počasie, ktorú si pozrelo 423-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12-54 jej patrila druhá priečka v pondelkovom rebríčku sledovanosti so skvelým ratingom 6,6 % a trhovým podielom 26,0 %. Štvoricu divácky najúspešnejších včerajších programov uzatvárajú Televízne noviny (rating 6,6 %/share 30,5 % v CS 12-54) a Športové noviny (rating 6,2 %/share 23,0 % v CS 12-54)
Markíza robí divákom príjemnú spoločnosť už od skorého rána, keď stabilne úspešné Teleráno (share 30,3 % v CS 12-54) nedalo žiadnu šancu konkurenčným Ranným Novinám (share 13,4 % v CS 12-54) na TV Joj.
Výrazne zabodovala aj televízia Dajto, ktorej patrilo až sedem najvyšších priečok v pondelkovom rebríčku sledovanosti menších staníc. Prvé miesto obsadil kultový komediálny seriál Susedia (rating 1,6 %/share 6,5 % v CS 12-54). Ďalšie priečky patrili večernej akčnej komédii Zabijakov osobný strážca (rating 1,4 %/share 6,4 % v CS 12-54) a legendárnemu sitkomu M*A*S*H (rating 1,2 %/share 8,3 % v CS 12-54 a rating 1,2 %/share 7,0 % v CS 12-54). Nočná repríza akčného filmu 22 výstrelov zaznamenala v cieľovej skupine 12-54 vysoko nadpriemerný trhový podiel až 16,5 %.
Na obrazovkách televízie Doma si nadpriemerne počínala kultová telenovela Rosalinda, ktorá si popoludní pripísala podiely na trhu 6,9 % a 8,3 % v cieľovej skupine 12-54. Výborne sa darilo aj nasledujúcim seriálom Chicago Fire (rating 1,0 %/share 5,7 % v CS 12-54) a V hre je láska (rating 1,0 %/share 4,6 % v CS 12-54), turecká romantika tak dosiahla nadpriemer aj v ostrej konkurencii hlavných spravodajských relácií.
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) v pondelok v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 prekonávala rekordy. Celodenne dosiahla fantastický trhový podiel 38,5 %, ktorý naposledy pokorila v septembri 2016. V komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00 zaznamenala ešte vyšší trhový podiel 39,2 %, ktorý je najlepší od októbra 2016.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE+TS0-3+HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA
PR oddelenie skupiny Markíza