Skupina Markíza bola v utorok jednoznačným trhovým lídrom celodenne aj v najdôležitejšom prime-time.
Fanúšikovia dobovej rodinnej ságy Dunaj, k vašim službám celé leto s napätím čakali na rozuzlenie dramatického záveru jarnej sezóny tohto mimoriadne úspešného seriálu. Prežil Peter Kučera (Marek Rozkoš)? Podarí sa Eve (Petra Dubayová) a Dávidovi (Jakub Jablonský) uchrániť Janka a ujsť pred Walterovým (Ján Koleník) hnevom? Ako skončí Helgino (Jana Majeská) tehotenstvo? Čo sa stane s Michalom (Peter Pecha)? A s akou veľkou zmenou sa vo svojom živote bude musieť vyrovnať Vilo Urban (Martin Mňahončák)? Na všetky tieto otázky priniesla odpoveď hneď prvá epizóda 7. série, ktorú televízia Markíza odvysielala v utorok 27. augusta 2024. A návrat to bol vskutku triumfálny, seriálový megahit z prostredia prvého obchodného domu v Bratislave sa po letnej prestávke v oboch hlavných cieľových skupinách stal suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc a výrazne tak porazil všetky konkurenčné programy.
Strhujúci seriál plný veľkých emócií dosiahol v obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 vynikajúci rating 7,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 29,4 %. Obzvlášť si podmanil mladé diváčky vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania Dunaja zabezpečili trhový podiel až 46,8 %. Konkurenčné programy výrazne zaostali, film Ledviny bez viny na TV Joj dosiahol podiel na trhu iba 10,5 % v komerčnej cieľovej skupine a seriál Komisár Montalbano na verejnoprávnej Jednotke ešte nižších 4,4 %.
Dunaj, k vašim službám pritiahol k obrazovkám Markízy celkovo 462-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol až 613-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Na víťaznej vlne pokračovala Markíza aj s nasledujúcim premiérovým českým kriminálnym seriálom Odznak Vysočina, ktorého záverečná epizóda 3. série nedala konkurencii šancu s dosiahnutým ratingom 2,8 % a trhovým podielom 19,2 %.
Divácky najúspešnejšími spravodajskými programami dňa sa v utorok v komerčnej cieľovej skupine stali večerné relácie TV Markíza - Počasie (rating 5,8 %/share 25,8 % v CS 13-55) a Televízne noviny (rating 4,5 %/share 24,9 % v CS 13-55) a Športové noviny (rating 4,4 %/share 19,3 % v CS 13-55). Aktuálne informácie o počasí sprostredkovala Markíza včera 381-tisíc divákom. Hlavnú spravodajskú reláciu trhového lídra si nenechalo ujsť 310-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a zasiahla až 552-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Z atraktívnej ponuky tematických staníc skupiny Markíza si v utorok najviac divákov zvolilo akčnú komédiu Križovatka smrti 3 (rating 1,4 %/share 5,4 % v CS 13-55) na obrazovkách televízie Dajto. Na stanici Markíza KRIMI si najlepšie počínal obľúbený seriál NCIS - Námorný vyšetrovací úrad (rating 1,1 %/share 4,5 % v CS 13-55) a na Doma už tradične zabodoval legendárny sitkom Frasier (rating 1,0 %/share 3,8 % v CS 13-55). Najmladšia televízia Markíza KLASIK zaznamenala najvýraznejší úspech s kultovým popoludňajším akčným seriálom Knight Rider (rating 0,6 %/share 5,6 % a rating 0,8 %/share 7,5 % v CS 13-55), ktorý v danom vysielacom čase dokonca predbehol aj konkurenčnú TV Joj so súbežne vysielaným filmom Rodinu si nevyberáš (share 5,4 % v CS 13-55).
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI, Markíza KLASIK) bola v utorok v komerčne podstatnej cieľovej skupine 13-55 suverénnym trhovým lídrom celodenne (share 36,0 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 37,4 %).
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA
PR oddelenie skupiny Markíza